router netgear rp 114 of edimax br-6004

Pagina: 1
Acties:

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 12:14

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

Topicstarter
wat is het beste of zit er geen verschil prijs verschil is 28€

iemand ervaringen met deze routers ??

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

ik zelf niet maar een vriend van me heeft er problemen mee gehad, hij heeft mxstream internet. Hij heeft nu de Vigor2200E en dat ding roeleert de pan uit, echt top ding man! :D

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Lees ze!

Edimax
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find

Netgear
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find

• sebasel

sebasel

Topicstarter
problemen met welke ??

voor mij wordt het kabel geen mxstream :(

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ja de Edimax Br-6004 hier...

Zeer goed, snel en eenvoudig dingetje dat zowel kabel als Mxstream ondersteunt (vereist wel laatste firmware).

Maar wees op je hoede... De BR6004 gaat er uit, en daar komt de BR6004+ voor terug... EN DIE ZUIGT... Zeer brak, niet eenvoudig, en werkte (nog) niet met mxstream.

De oude BR6004 is exact hetzelfde als de SMC Barricade (al lijkt het aan het uiterlijk niet zo)

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-07 08:13
Op dinsdag 12 maart 2002 10:35 schreef WarMaster het volgende:
Ja de Edimax Br-6004 hier...

Zeer goed, snel en eenvoudig dingetje dat zowel kabel als Mxstream ondersteunt (vereist wel laatste firmware).

Maar wees op je hoede... De BR6004 gaat er uit, en daar komt de BR6004+ voor terug... EN DIE ZUIGT... Zeer brak, niet eenvoudig, en werkte (nog) niet met mxstream.
Ik zou ven je feiten opnieuw bijelkaar zoeken want de Br6004+ werkt wel met ADSL/MXStream. Kost ook totaal geen moeite om het prima te laten werken (zoals je nu ziet). Die webinterface is kinderlijk eenvoudig en snap totaal niet wat er zo moeilijk aan de router is. Binnen 3 minuten stond ie bij mij al lekker te pruttelen.

Enige nadeel wat ik van de BR6004+ vind, is dat je ports > single IP moet mappen ipv IP ranges. Dit wordt verholpen in een nieuwe firmware.

Verder vind ik de prijs/kwaliteit, support, updates van Edimax prima.

Verwijderd

Ik heb net de RP114 gekocht, die werd wel gewaardeerd hier (evenals zijn voorganger). Tevens heb ik al een switch van Netgear (fs108) die me goed bevalt.

We gaan hem hier gebruiken voor mxstream trouwens.

• sebasel

sebasel

Topicstarter
die netgear lijkt mij effe wat beter

bevalt hij goed ???

• ZFLaSH
Ik ga af op eigen ervaringen en niet op opmerkingen zonder onderbouwing. Bevalt me iets niet, breng ik het terug.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ik zou ven je feiten opnieuw bijelkaar zoeken want de Br6004+ werkt wel met ADSL/MXStream. Kost ook totaal geen moeite om het prima te laten werken (zoals je nu ziet). Die webinterface is kinderlijk eenvoudig en snap totaal niet wat er zo moeilijk aan de router is. Binnen 3 minuten stond ie bij mij al lekker te pruttelen.
Enige nadeel wat ik van de BR6004+ vind, is dat je ports > single IP moet mappen ipv IP ranges. Dit wordt verholpen in een nieuwe firmware.

Verder vind ik de prijs/kwaliteit, support, updates van Edimax prima.
Dat is dan pas na een firmware update gefixt.

Rond ca. augustus/september 2001 werd het apparaat verkocht alszijnde DÉ adsl router. Nou dat ding werkte toen alleen met adsl als je alles op het LAN op dhcp basis had. (Hij wilde geen DNS forwarden o.a.) En daarmee was je je hele port forwarding functie kwijt.

De interface vind ik verre van éénvoudig. Er zitten te veel fratsen op. Te veel dingen waarvan ik in ieder geval geen weet heb. (WTF is PAP of CHAP bijv.?)

Dan is de oude BR6004 zeker beter.

Daarnaast vind ik (maar dat is natuurlijk subjectief) dat hij een wat minder kwalitatieve behuizing heeft dan zijn voorganger.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• sebasel

sebasel

Topicstarter
ik net toch die edimax gehaald we gaan morgen wel eens kijken of hij het een beetje doet ;)

• ZFLaSH
Firmware 1.07 en ik heb nergens problemen mee.

Sebasel > mocht je problemen hebben, icq me maar effe.
Pagina: 1