[JavaScript] Interactieve listbox

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op een website wil ik een listbox met items waarop geklikt kan worden. Als er op geklikt wordt wil ik dat er tekst en een image die bij het item in de lijst hoort weergegeven wordt in HTML.

Nu is mijn kennis van JacaScript niet heel groot, was ik op zoek op Internet, maar ik kan helemaal geen voorbeelden vinden. Heeft iemand wat links waarop dit soort dingen staan? Of wat voorbeelden? (En nee: geen kant-en-klaar-script-request).

• iAR
  • Niet online
oops, mag deze weg? was dubbel post... hehe

Verwijderd

Als je geduld hebt tot vanavond, heb ik EXACT wat jij wilt hebben. [PHP & MySQL] Ik zit nu op school en kan niets posten, tis een beetje te groot om over te typen, en meot nu naar de les.

Ik bedenk me net, ik heb het ook ergens ander vandaan.

http://skintech.skinbase.org/newman/

download dit, en in de admin gedeelte staat een file (partners.php3) met partners. Daarin staat het javascriptje, en de <select></select> gedeelte wat je nodig hebt.

De filenames haalt ie uit een MySQL db, maar je kunt natuurlijk ook even een textfiletje gebruiken en filenames en id's op te slaan.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Al je javascript vragen in W&G of op http://developer.irt.org

• iAR
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 10:06 schreef Mannekino het volgende:
Als je geduld hebt tot vanavond, heb ik EXACT wat jij wilt hebben. [PHP & MySQL] Ik zit nu op school en kan niets posten, tis een beetje te groot om over te typen, en meot nu naar de les.
Euhm, ja tnx! Maar er is geen ondersteuning voor PHP&MySQL, dat is ff het probleem... moet alleen DHTML zijn!

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 10:09 schreef zerosignal het volgende:

[..]

Euhm, ja tnx! Maar er is geen ondersteuning voor PHP&MySQL, dat is ff het probleem... moet alleen DHTML zijn!
Nah dan gaat over. Sorry zou ik het zo niet weten.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb de ander al dicht gegooid (Hioer stonden zinnigere reacties, maar javascript hoort in /13..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Xanthus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 12:45
Ik heb maar even gezocht voor je, bedoel je zo iets:
http://www.ricocheting.com/js/slide.html
Laat je er maar door inspireren.
Op zich moet het erg makkelijk te maken zijn, ik heb hier wel zoiets dat bij een klik op pulldown menu html in een divje veranderd, maar dat is niet preloadend.

• iAR
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 10:33 schreef Xanthus het volgende:
Ik heb maar even gezocht voor je, bedoel je zo iets:
http://www.ricocheting.com/js/slide.html
Laat je er maar door inspireren.
Op zich moet het erg makkelijk te maken zijn, ik heb hier wel zoiets dat bij een klik op pulldown menu html in een divje veranderd, maar dat is niet preloadend.
Eh... nee! :? Ik zie ook nergens listbox daar...

Hmm, je ziet inderdaad wel van die pulldowns en als je een selectie maakt dan gebeurt er iets (meestal een .htm wat geopened wordt).
Ik weet ook niet of ik de details (die moeten komen als je een item selecteerd) in het zelfe html bestand moeten aangezien de lijst zo'n 200 items gaat bevatten...

PS: Mannekino, je mag het alsnog wel overhandigen... misschien dat ik er wat wijzer uit wordt... of opzoek naar php hoster! ;)

• Xanthus
Bij de url die ik gaf kan je zien als je op preview drukt een lijstje fotos in een pulldown menu en als je op dat pulldown menu drukt een foto, ik dacht dat je dat wilde.
Je kan de fotos met commentaar wel in aparte paginas zetten, in een iframe, en dan de url waar de foto en commentaar van de desbetreffende foto in de value van je select. dat wordt iets als:
<option value="foto1.htm">Ik op het strand</option>
en dan in de select tag:
code:
1
2
onChange="document.all.iframenaam.location.src=
document.forms.formMetMenu.hetpulldownmenu[document.forms.formMetMenu.hetpulldownmenu.selectedIndex].value"

Dit was mijn gedachte maar ik ken al die properties, en wat nou bij document hoort enzo niet uit mijn hoofd
Hoe kan ik zulke code regels de layout eigenlijk niet laten verpesten?

• iAR
  • Niet online
kewl, ik zal het ff proberen, thuis, heb hier het spul niet...

vroeg ik me trouwens nog af of je je listbox ook kunt stylen met CSS...

• iAR
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 10:06 schreef Mannekino het volgende:
Ik bedenk me net, ik heb het ook ergens ander vandaan.

http://skintech.skinbase.org/newman/

download dit, en in de admin gedeelte staat een file (partners.php3) met partners. Daarin staat het javascriptje, en de <select></select> gedeelte wat je nodig hebt.

De filenames haalt ie uit een MySQL db, maar je kunt natuurlijk ook even een textfiletje gebruiken en filenames en id's op te slaan.
Dusss... :?

• Xanthus
Op dinsdag 12 maart 2002 13:21 schreef zerosignal het volgende:
...

vroeg ik me trouwens nog af of je je listbox ook kunt stylen met CSS...
Dat kan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<style>
select {
   background-color: #000000;