Toon posts:

[PHP] http_post_vars probleempje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb volgend testscriptje
PHP:
1
<?    session_start();        if( !isset($HTTP_POST_VARS['login']) );        $login = "FALSE";        if( isset($HTTP_POST_VARS['login']) );        $login = "TRUE";        echo $login ."<BR>";            echo "<form method=\"POST\" action=\"logintest.php\" name=\"login\">";       echo "<input type=\"hidden\" value=\"yes\"    name=\"login\">";       echo "<input type=\"submit\" value=\"Submit\" name=\"B1\">";       echo "</form>";   ?>

heel simpel... de bedoeling is dat als het script voor de eerste keer wordt geladen FALSE in beeld staat omdat de login variabele nog niet gepost is via het script... als ik dan 1x submit moet er TRUE komen te staan...

Het probleem is dat als ik de eerste keer het script aanroep er meteen TRUE staat. Dus volgens mij gaat er iets fout met de isset test....

Wie kan me even de goede richting opwijzen?

Verwijderd

if( !isset($HTTP_POST_VARS['login']) ); <---
$login = "FALSE";

of

http://www.php.net/manual/nl/control-structures.php#control-structures.if

Verwijderd

" " om FALSE en TRUE weghalen, zo zijn het strings... ja en dan natuurlijk die ; moet weg, of { } eromheen (om de assertie..)

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 09:58 schreef zellufs het volgende:
" " om FALSE en TRUE weghalen, zo zijn het strings...
boeien, hij echo'ed um. Dat kan een string prima

Verwijderd

maar dan kun je isset niet gerbuiken volgens mij, dan moet je == "TRUE" gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt... ik schaam me dat ik een ; erachter heb gezet....

Verwijderd

en ik schaam me voor mijn posts, negeer maar :) ben nog niet helemaal wakker...

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 10:00 schreef zellufs het volgende:
maar dan kun je isset niet gerbuiken volgens mij, dan moet je == "TRUE" gebruiken...
Als jij me kunt overtuigen dat het gebruiken van isset() op een HTTP_POST_VAR iets te maken heeft het gebruik van een local var genaamd $login, dan ben je een held :)

Verwijderd

zie boven... |:(
Pagina: 1