Toon posts:

Geen o.s meer na 256 mb er in geplant te hebben?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yow, ik heb gisteren een 128 mb sdram reepjuh gehaalt maar die deed het niet, toen ben ik maar weer terug gegaan en een nieuwe opgehaalt, die deed het wel. :D

Maar kennelijk vond het nieuwe reepje mijn oude 128 niet lief, hij heeft hem afgeslacht... :'(
Nou ik wilde dus persé 256 mb hebbuh :9 dus ben ik maar WEER terug gegaan om de 128 mb in te leveren en er een 256 mb voor terug te vragen, ik moest € 50 erbij betalen en ging tevreden naar huis met m'n nieuwe aankoop...

Thuis gekomen, meteen dat ding erin gedouwt en de comp aangezet, ik dus meteen weer windows instaleren ( ik had het eraf gegooit omdat ik dacht dat voor de eerdere problemen zorgde met de 1e 128 mb |:(

Mjah ik duz weer windows proberen te instaleren (winxp), maar kreeg tijdens het kopieren van bestanden ( in de dos mode nog ) fouten te zien dat hij bepaalde bestanden niet kon kopieren :0 , ik heb ook geprobeert win98 te instalere, maar dat mocht ook niet baten, elke keer dat ik in windows kwam zei de comp dat hij het register niet kon vinden ofzow, en dat windows het wel zou fixen, nou mooi niet duz.

Nou ik dacht, geen windows? Nou laat ik dan maar ff mijn hd met linux erachter gooien, heb ik gedaan maar ik kwam maar tot het inlogscherm, na ingelogt te zijn bleef hij steken.. :? ( dat was ik dus niet gewend van linux )

Ik wil nu dus graag windows erop hebbuh maar het lukt me dus niet echt, weet iemand een antwoord op deze lap tekst? ( alvast bedankt )

Verwijderd

in het kort:

dit geheugen is ook na de klote.

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Kijk eens in je kast, heb je misschien iets kort gesloten waardoor je steeds je geheugen molt? Probeer ook eens een geheugentest voor DOS, misschien doet je geheugen het wel maar is je HDD brak.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dus m'n comp opstart , zie ik wel het juiste aantal mb aan geheugen dus ik denk niet dat het aan m'n geheugen ligt , of wel :? ?

en ik heb 2 hd's op 1 (10 gb) stond linux op, heb ik er ook op geprobeert, werkte ook niet, dezelfde fout.. op die andere (20 gb) ligt het denk ik oowk niet aan, daarvoor deed hij het nog wel duzzzzz, kweetnie :'(:'(:'(:'(:'(:'(

op die hd

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Die memmory count zegt niet zoveel, toch echt even grondig testen in DOS.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Topicstarter
hehe ik zou die test wel willen doen, maar ik heb windows er toch afgepleurt? :9

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

hoe post je nu dan??? Ik zou proberen bij dat zaakje je geld terug te krijgen en ergens anders geheugen te halen want dat van hem/haar is niet erg betrouwbaar

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op school ;) , een ICT school nog wel, wat ironisch :D

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

(jarig!)
Misschien moet je ff je bios resetten omdat er misschien nog vage instellingen voor je RAM in staan waar de ene wel mee kan werken en de andere niet.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit soort problemen zijn meestal gewoon geheugen problemen.
Dit kan natuurlijk aan de geheugencontroller liggen van je mobo, maar goed, mijn tip is:
Kijk of je een ander merk (liefst A-merk) geheugen erin kan proppen.

Ook al werkt die dimm wel bij iemand anders, dat zegt weinig, aangezien er *VEEL* faktoren zijn die de stabiliteit kunnen beinvloeden.
Wat je bv. ook kunt proberen is alle overbodige hardware er eens uit te gooien, maar goed, dan zit je aan het eind toch weer met een probleem.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat voor moederbord heb je?
Mogelijk dat dat niet met reepjes groter dan 128 MB overweg kan...

Verwijderd

Topicstarter
Yow, daar was ik weer..

Nou ik heb dus ff hg computers opgebeld, en die zeiden dat mijn mobo niet met 256 mb pc133 dimmetjes kon werken :9, alleen met dimmetjes van pc100, duz heb ik ff 2 128 mb pc100/133 gehaald. :7

en nu doet allez weer!! :D , owjah, ff een vraagjuh, is een score van 1912 hoog met 3dmark2001se :?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

(jarig!)
Op dinsdag 12 maart 2002 16:54 schreef Neo_2000_ het volgende:
Yow, daar was ik weer..

Nou ik heb dus ff hg computers opgebeld, en die zeiden dat mijn mobo niet met 256 mb pc133 dimmetjes kon werken :9, alleen met dimmetjes van pc100, duz heb ik ff 2 128 mb pc100/133 gehaald. :7

en nu doet allez weer!! :D , owjah, ff een vraagjuh, is een score van 1912 hoog met 3dmark2001se :?
Mooi zo,..

Enne 1912? Post eerst je specs is..

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

ehm niet echt maar wat voor een kaart heb je dan??

Meneer 1000 has spoken......

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Apart want 133mhz geheugen zou ook op 100mhz goed moeten kunnen draaien.
Alles werkt echter dus dat is niet echt meer van belang.

Die score, tja het is misschien handig om de rest van je pc even te vermelden :D

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Denk dattie het ook wel gedaan zou hebben met 2x128MB 133 MHz...

Verwijderd

Topicstarter
K'heb een Amd Athlon 700 @ 705 mhz :7 op een msi moederbordjuh, 256 mb sdram (dimm) pc133/100 , nu nog een geforce 2 mx 400 (64 mb) maar binnenkort een geforce 4 mx (64 mb ddr) of een geforce 3 Ti 200 (64 mb ddr).

( ik weet dat de ti 200 uitvoeringen normaal 128 mb hebben maar de fabrikant "3d club" denkt daar dus anderz over)

Ik heb een 20 gig hd @ 7200 rpm op het moment, binnenkort 60 gb @ 7200 rpm ( in totaal duz 80 gb binnenkort )

Ook heb ik nog een diskketuhdrive *D en een 8x/4x/32x fikker, en ja hoor ook binnenkort een 40x/12x/40x fikker.

Verderz heb ik nog een 17" flat monitor ( of hoe je dat oowk noemt ) en een 10/100 mbit netwerk kaartje, uhmmmmm, ben ik wat vergeten? ff denke... owjah! ik heb een geluidskaart , hehe, 16 bit full duplex dingetje ( niet veel byzonders duz ) en daarachter uhmmmm 9 boxen, hihi :9

Dat was ut wel zown beetjuh. mjah, post je comments maar :)

Trouwens, welke geforce kan ik ut beste nemen?

Geforce 3 Ti 200 óf Geforce 4 MX 440 ? (die gf3 is €83 duurder)

( en kunnen die videoplanken wel in m'n mobo, omdat ik pc100 heb ? kheb natuurlijk wel agp trouwens )

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

(jarig!)
Op woensdag 13 maart 2002 00:03 schreef Neo_2000_ het volgende:
K'heb een Amd Athlon 700 @ 705 mhz :7 op een msi moederbordjuh, 256 mb sdram (dimm) pc133/100 , nu nog een geforce 2 mx 400 (64 mb) maar binnenkort een geforce 4 mx (64 mb ddr) of een geforce 3 Ti 200 (64 mb ddr).

( ik weet dat de ti 200 uitvoeringen normaal 128 mb hebben maar de fabrikant "3d club" denkt daar dus anderz over)

Ik heb een 20 gig hd @ 7200 rpm op het moment, binnenkort 60 gb @ 7200 rpm ( in totaal duz 80 gb binnenkort )

Ook heb ik nog een diskketuhdrive *D en een 8x/4x/32x fikker, en ja hoor ook binnenkort een 40x/12x/40x fikker.

Verderz heb ik nog een 17" flat monitor ( of hoe je dat oowk noemt ) en een 10/100 mbit netwerk kaartje, uhmmmmm, ben ik wat vergeten? ff denke... owjah! ik heb een geluidskaart , hehe, 16 bit full duplex dingetje ( niet veel byzonders duz ) en daarachter uhmmmm 9 boxen, hihi :9

Dat was ut wel zown beetjuh. mjah, post je comments maar :)

Trouwens, welke geforce kan ik ut beste nemen?

Geforce 3 Ti 200 óf Geforce 4 MX 440 ? (die gf3 is €83 duurder)

( en kunnen die videoplanken wel in m'n mobo, omdat ik pc100 heb ? kheb natuurlijk wel agp trouwens )
Geen probleem, dat PC100 heeft er IMHO niks mee te maken.

Verder kan je de antwoorden op al deze vragen in de search en in de FAQ terug vinden.

Pagina: 1