Toon posts:

Wat is maximaal uit een voeding te trekken?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me dus af of hier een overzicht van is, of een tabel ofzo :?

(Dus wat kan je maximaal aan een 250watt voeding hangen en wat aan een 300watt voeding enz..)

Het zou namelijk veel makkelijker zijn als er hierover meer duidelijkheid was, dus wie weet er een oplossing/richtlijn/tabel waar we ons aan kunnen houden om toch een zo stabiel mogelijk systeem te krijgen :)

Verwijderd

Meestal staat er op een voeding hoeveel stroom ie op een bepaald voltage kan leveren.

Je kan het dus bij de computer boer vragen wat er op staat.
En als het er niet op staat: website van leverancier / fabrikant??
8-)

Verwijderd

Topicstarter
Oeps misschien was ik niet helemaal duidelijk ;)

Maar ik bedoel dus echt de hardware componenten die eraan gehangen kunnen worden. (en dan maximaal)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
ik had aan zo'n voeding een cd-rom en brander en twee schijven hangen. dat trok ie met moeite

Verwijderd

Ik heb hier aan een 250W voeding een CD-RW, een HD, en een Athlon Thunderbird hangen. Dat gaat vrijwel probleemloos.

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Das net afhankelijk wat voor hardware je hebt. Lijkt me ondoenelijk, je kan zoveel combo's maken. Alleen cpu en videokaart al...

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Meestal is er wel terug te vinden in de handleiding of op de website van de fabrikant, hoeveel watt een product verbruikt. Dan hoef je het alleen maar op te tellen.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

ik gebruik een 150Watt voeding voor mijn server, daar hangen 4 harde-schijven(3x40GB en 1x10GB) aan, een AMDK6 500 en een 3 tal fans, het draait rete stabiel (uptime van 90 dagen). Ik denk dat het meer met de qualiteit van de voeding te maken heeft dan de wattage.

Pak je rust!

Verwijderd

[topic=218256/1/55]

onderaan :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb (tijdelijk) een PIII750 met intel bx mobo, TNT2M64, 14 gig seagate barracuda en een 40x cdrom drive aan een 145 watt voeding gehangen. Draait gewoon stabiel, maar voeding zit echt aan z'n max

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

gewoon even meten!
Ampere meter ertussen, benchmark proggie draaien, en je weet precies wat je voeding maximaal levert aan je PC

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

uhw ik denk dat het een "beetje" onmogelijk is voor ons om precies te kunnen zeggen wat JIJ allemaal aan je voeding kan hangen... dat zul je zelf een beetje moeten proberen..

maar je weet dat:
-7200 rpm schijven meer stroom gebruiken (dus meer watt) dan dat 5400 doen
-AMD athlon processors veel meer trekken dan p3's
als je zo even doorgaat en je hardware analyseert kun je zelf wel ongeveer een schatting maken lijkt me zo..:S

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Een target 230W ATX of een vage 250W AT voeding konden mijn AMD K6/2-500 _NIET_ trekken. Een normale merkvoeding van 250W (AT) werkte wel naar behoren. Problemen die je krijgt met een te zwakke voeding:
- Afslaande harddisks terwijl je aan't fikken bent
- instabiel systeem

Overigens was het niet zo'n vet systeem:

AMD K6/2-500
256MB PC100 SDRAM
S3 Savage4 32MB AGP
TV-kaartje
10Mbit 3COM BNC kaartje (3c509)
Advansys AEC-930
Creative SB16PnP
Actima 36X CD
Philips CDD3600 (dood nu)
Seagate Medalist ST34231A

is dat nou zo moeilijk voor een 230W voeding? Wel voor een Target voeding.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

[topic=312323]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.