MSI K7T Pro2 + GeForce4mx400 trouble

Pagina: 1
Acties:

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36
Okay.. heb dus de MSI K7T Pro2 met daarop een Duron 650@900. Laatste is niet relevant.. ik heb vorige week mijn GF2mx vervangen door een GF4mx440. Prima kaart, goede prestaties voor het geld... het enige probleem is dat ik bij het booten de volgende melding, in brak Engels, krijg:

"The VGA-kaart might be damaged or not properly installed."

Vervolgens gaat het systeem gewoon vrolijk verder met booten. Heeft iemand dit eerder gehad met de GF4mx400?? Dit is overigens zo'n leuk pratend mobotje :) :)

Jaap

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
ik zou eens terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en hem ruilen voor een ander exemplaar

http://raptr.com/Doppert/about

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
voeding goed ? kaart goed aangedrukt ? ruil de kaart als laatste..

maybe werkt 1 van deze dingen ..

• J.apiooo
Voeding is okay... heb de kaart ook flink aangedrukt. Verder werkt de kaart ook helemaal toppie. Alleen die wazige melding vind ik erg vreemd. Niet eerder gehad. Tis ook gewoon structureel.

Jaap

Verwijderd

je bedoelt toch een msi k7t266pro2 ????

die werkt niet samen met de gf4mx want er was iets dat het voltage die de kaart kreeg als je je systeem net aanzet niet hoog genoeg was,het probleem ligt bij msi(niet alle msi borden uiteraard)en nog andere borden van andere merken.

ik zou die kaart ruilen want hij gaat echt niet werken met jou mobo,op de msi forum is dit probleem ook al heel veel langsgekomen

• _MaLa_
Op dinsdag 12 maart 2002 09:43 schreef mark_m het volgende:
je bedoelt toch een msi k7t266pro2 ????

die werkt niet samen met de gf4mx want er was iets dat het voltage die de kaart kreeg als je je systeem net aanzet niet hoog genoeg was,het probleem ligt bij msi(niet alle msi borden uiteraard)en nog andere borden van andere merken.

ik zou die kaart ruilen want hij gaat echt niet werken met jou mobo,op de msi forum is dit probleem ook al heel veel langsgekomen
dis te k7t2 pro2 dus 133 fsb denk ik :) heb ik ook :)

• J.apiooo
Het is idd de originele MSI K7T Pro2... dus niet de K7T266. Speelt het probleem ook met dit mobo? Overigens ... heeft de MSI K7T Pro2 niet gewoon 100 mhz fsb... waarbij alleen het geheugen op 133 mhz kan lopen???

Jaap

Verwijderd

weet alleen dat de k7t266pro2 er last van heeft,ook andere merken maar meer weet ik helaas niet

• _MaLa_
Op dinsdag 12 maart 2002 12:07 schreef mark_m het volgende:
weet alleen dat de k7t266pro2 er last van heeft,ook andere merken maar meer weet ik helaas niet
haal gewoon effe een ander exemplaar en test die dan weet je het zeker ! het is natuurlijk gewoon een hardwarematig probleem !

• J.apiooo
Tja... dat ga ik vanavond dan ook maar doen. Gisteren ff een bench in 3DMark2001. Halverwege (bij de high-polygon count.. met die kermisattractie/draaimolen ;)) slaat de PC vast en uit... daarna was er ook met geen mogelijkheid meer leven in het mobo te krijgen, zelfs niet met een andere VGA-kaart/CMOS clear/CPU change. Is dit nu een structureel probleem van GF4mx440 op een KT133-board of puur incidenteel??? Ik heb geen specifieke problemen tussen de GF4mx440 en de KT133 chipset gehoord.. jullie?

Jaap

• J.apiooo
Okay... erg fijntjes... gisteren met de PC naar Paradigit geweest (VGA-kaart daar gehaald) en ook daar geen oplossing -> mobo dood dankzij de GF4mx440. Geweldig. :'(:'(

Jaap

• J.apiooo
Wat raden jullie voor een mobo aan... geen, op basis van de trouble hier gelezen & op het MSI-forum, MSI-bord meer voor mij ondanks de aantrekkelijke prijzen (of juist daardoor). De Asus A7V266... is een goed/stabiel bord lijkt me.. wat jullie?

Mijn vraag... gaat de Thoroughbred met 0,13 chips ook op dit socket-A bordje passen, met het oog op de toekomst?? Of zal de 2100+ Palomino de max zijn???

Jaap

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:12
haal gewoon een epox 8kha+ <-- goedkoop, erg stabiel, diehard overclocking, lekker snel
of de ecs k7s5a <-- ECHT goedkoop, erg stabiel, best snel, ddr of sdr ram.

en ik denk dat er op beide de thoroughbred wel zou draaien na een bios update
Pagina: 1