Vaag laptop NIC werkt niet op 100Mbit

Pagina: 1
Acties:

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 19:35
Vaag probleem.

Ik heb m'n HUB vervangen voor een Switch mijn PC en die van de Buuren werken lekker en op 100Mbit de Laptop van een andere buurman wil niet werken op de Switch wel op de HUB het is een 10Mbit 3Com hub.

Ik dacht eerst aan de kabel maar die doet het wel op de Hub maar niet op de Switch het is toch zo met een kabel het werkt of het werkt niet? het is uiteraard een CAT5 utp kabel.
Omdat ik en buurman 1 graag Gamen zitten wij om de Switch terwijl de andere buurman via de HUB doorgelinkt is naar de Switch dat werkt wel :?
De zelfde NIC is dus 10/100Mbit in mijn andere laptop geprobeer en werken op 100Mbit het moet dus aan de kabel volgens mij liggen maar dan zou hij totaal niet kunnen werken toch :?
Graag jullie ideen hier over....

Verwijderd

Had ook zo iets bij een vriend. Kon met 10mb netwerk kaartjes wel direct naar elkaars computer maar met een switch ertussen deed ie het weer niet. Weet je zeker dat het een kat5 kabel is anders zou je die moeten verbangen (probeer eerst ff een ander kabeltje)

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Je kan eens proberen de nic handmatig in te stellen op 100 Mbit/Full Duplex.
Misschien dat er iets met auto-negotiate fout gaat.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als de kabel van slechte kwaliteit is, dan kan het heel goed zijn dat er wel op 10 Mbps gewerkt kan worden, maar niet op 100 Mbps.

Met kwaliteit bedoel ik dan niet zozeer die van de kabel zelf (met CAT-5 zou dat wel snor moeten zitten), maar van de stekkertjes, en met name het gebruik van de juiste adertjes. We hebben hier al vaker kabels langsgehad met de verdeling van de paren over de aders in de volgorde 1&2, 3&4, 5&6, 7&8, i.p.v. 1&2, 3&6 (en dan 4&5, 7&8) en dat heeft regelmatig het hier beschreven effect.

Wie heeft de stekkertjes erop gezet, en hoe zijn aan beide kanten de kleurtjes verdeeld ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 19:35
Dat zou kunnen ik heb al één stekker vervangen aan mijn kant dan ik zal dan later beide stekkers vervangen voor de zekerheid.

De kleurcode's
Hij had aan zijn zijde gewoon alle kleurtje door elkaar gehaald die heb ik dan maar overgenomen het was dus niet de juiste standaard volgorde....

Ik dacht van 10 of 100Mbit het werkt of het werkt niet :?
Ik had een andere kabel in de zelfde port gedaan en in mijn laptop gedaan met de zelfde NIc die hij gebruikt toen ging het wel op 100Mbit.

Dus ik denk dat je wel een punt heb...