> 300watt nodig? Hoe? 2 of 1.

Pagina: 1
Acties:

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Luisterd :)

Ik heb mijn systeem aardig vol hangen:

=== HD's ===
1x 7200
2x 5400 (raid)
=== Cd (rw/dvd)====
Plextor 40
Plextor 4x2x2
Liteon 12x10x40
Liteon DVD 16x48x

=== Rest =====
2x casefan's
MSI K7T turbo raid mobo
Duron 900 (wil dus nog gaan clocken)
scsi kaart
ISDN kaart
2 videoadapters (sis & tnt)
tv-kaart

Dit alles hangt nu op 300 watt. Maar sinds de DVD speler is het wat onstabiel. Ik heb de indruk dat vooral mijn 7200HD er aan onderdoor gaat. Ik wilde eigenlijk het scsi setje eruit gooien. maar i.t.t. testen in bladen (c't) ript mijn plextor 40 toch nog beter dan die liteon dvd op audio! Dus wil ik hem nog niet kwijt.

Wat kan ik nu het beste doen. Ik heb nog voedingen liggen. Uit de UTFS is duidelijk hoe ik deze moet aansluiten (dus dat vraag ik niet). Of kan ik beter 1 voeding komen en zoja wat moet dan het vermogen zijn. Dit is een el-cheapo voeding (zat standaard in een standaard kast). Maar is een andere voeding dan altijd beter? Of is de ruimte die je creert met 2 voedingen beter? En waarschijnlijk komen er nog harde schijven bij.

Samenvattend de vraag:
Is 1 voeding voldoende en zoja hoeveel wat (en wat kosten die)
Kan ik beter 2 voedingen nemen (ruimte zal in mijn kast)

O'ja en hier ziet ik ook nog mee:
[topic=436168]
En dus hangt er ook wat op mijn USB poorten die ook voeding nodig hebben.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Mijn advies is te kijken naar een 400 of 450 Watt voeding :Y)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je zou een enermax 350/431watt kunnen nemen. Die kosten iets van 75(350)/105(431) euro.
Het ligt eraan of je het geld voor een goede voeding over hebt, of dat voor de goedkope oplossing gaat(2 voedingen aansluiten).
Ik zou, als ik het geld had, zo'n enermax voeding halen.

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:12

Tassadar

l33t h4x0r :)

Ik zou inderdaad ook op zoek naar 1 grote zware voeding.
Als je namelijk 2 geschakelde voedingen wilt combineren, krijg je allerlei interessante :) maar bijzonder ongewenste gevolgen, omdat de voedingen elkaars gedrag kunnen detecteren.
Je kunt wel meerdere voedingen combineren, maar dan ga je naar een veeel duurdere oplossing, die meestal ook meteen redundantie en hot-swappability heeft.

gewoon 1 500W voeding kopen :)

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
Ik denk dat een Enermax 350 watt ruim voldoende voeding is voor jouw set. Het probleem is niet het wattage dat op de voeding vermeld staat, maar dat wat hij werkelijk stabiel kan leveren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://www.pcpowercooling.com/home.htm
hier hebben ze kasten met meerdere voedingen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Flower Power heeft trouwens 500watt voedingen (bij 0cshop te krijgen dacht ik).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:12
Ik heb destijds ook met 2 voedingen gedraaid: een AT op mn mobo en fans, de rest op een ATX voedinkje.
Werkte allemaal perfect, maar het wegbouwen van die tweede voeding was niet echt mooi: voorin de drive bays van mn bigtower achter een stuk plastic met gaatjes.
Qua belasting konden ze het samen prima aan, die 250W no-name en 230W Target ATX voeding.
Later een goede 250W Fortron voeding gekocht voor een prikkie, kon met gemak beide voedingen vervangen, heb nooit meer problemen gehad (ik had telkens een probleem met mn harddisk: sloeg gewoon af omdat de voeding er geen zin meer in had)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Het plaatsen van 2 voeding in de kast is geen probleem. Sterker nog de gaten hiervoor zitten er al in, gewoon een kwestie van uitbreken en vastschroeven. Alleen is dat wel stabiel (2x atx voedingen) en 75 voor een voeding is wat veel, maar oke dat heb ik er eigenlijk wel voor over als het mot.

Ja, weet iemand waar ik dan z'n goed voedingje kan kopen in buurt van het eindhovense. Informatique is wat duur met zijn 119.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Net even een multimeter aan mijn voeding gehangen, en de 5 volt lijn is 4,92 volt. Met BURNK7 zakt de spanning tot 4,89. Is dat goed of niet.

Ik vraag dit omdat mijn problemen met mijn harde schijf zijn opgelost, door de DVD als slave te zetten en de brander als master.

Dus misschien helemaal geen nieuwe voeding nodig. Alhoe wel klappen wel regelmatig programma's uit (explorer, word, kazaa) echter het OS blijft retestabiel.

Pagina: 1