CPU warmer, waar extra ventilator. Helpt kurk gelu

Pagina: 1
Acties:

• Bally
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 13:38

Bally

1200 + 1500 Wp

Topicstarter
Nadat ik een tweede harde schijf in mijn computer heb ingebouwd (seagete baracuda 7200) wordt ten eerste mijn cpu
veel warmer. Nu weet ik dat dat komt omdat zo'n harde schijf extra warmte met zich meebrengt. Maar in het begin werd
de cpu lang niet zo warm (ook niet met extra harde schijf). Het tweede probleem is dat de cpu ook veel langer warm blijft als ie stressed is geweest. Nu heb ik eens wat testjes uitgevoerd.
Voordat de harde schijf erin zat was mijn cpu 36/39.(dichte kast)
Nadat de harde schijf erin is geplaats is mijn cpu 39/44(dichte kast) 37/40(open kast) en 34/37 met tafelventilator op mijn mobo gericht. Nu gaat bijvoorbeeld MOHAA en RTC een beetje schokken als de cpu 44 graden wordt. En zoals je begrijpt, dat gamed niet zo heel erg lekker.

Nu weet ik dat ik niet zo'n hele beste grafische kaart heb voor 3d gaming (matrox g550 dualhead) maar zoals ik al zei, voordat de tweede harde schijf erin zat, had ik geen problemen.

Nu wil ik eigenlijk voor niet zo heel erg veel geld, mijn temp iets omlaag brengen, (want een openkast met een ventilator ervoor, das 1 niet zo'n mooi gezicht, en 2 het maakt een beetje veel herrie. )

Ik heb een aopen h600a kast. Hier zit achterin al een extra ventilator. Waar kan ik nu het beste een extra ventilator bijplaatsen???

1. voor in de kast, dan gaat de luchtstroom over mijn nieuwe hd ( en een beetje over mijn oude)
2. aan de zijkant van de kast
3. extra achterin plaatsen??

Verder wil ik graag jullie mening over het beplakken van je behuizing aan de binnenkant met een dun laagje kurk! Dit
schijnt de computer wel een beetje stiller te maken??? heeft iemand hier ervaring mee???

In ieder geval alvast bedankt voor het aanhoren van deze hele waslijst!!

Hoop is uitgestelde teleurstelling

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:18
edit:
2x knopje gedrukt :(

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:18
Om een kast stiller te maken worden nog wel eens van die isolatieplaten gebruikt, verkrijgbaar bij meeste bouwmarkten. Schijnt goed te werken :)

Extra fan kun jij waarschijnlijk het best in de zijkant van je kast maken, recht tegenover je proc. Zodoende komt er een koude luchtstroom recht tegen je processor aan. Zorg er wel voor dat die fan achterin je kast de lucht eruitblaast, anders werken ze allebei minder goed.

Als je op zoek bent naar stilte raad ik je aan op zoek te gaan naar een flink grote fan (120mm) en die op 7 of 5V laten draaien. Ook je fans vervangen door stillere wil helpen, papst heeft de reputatie erg stil te zijn

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Bally

Bally

1200 + 1500 Wp

Topicstarter
Het probleem is dat ik geen ventilator kan plaatsen tegenover mijn cpu, maar eigenlijk naast de plek waar mijn moederbord zit!! das erg jammer!

waar kan ik hem dan nu het beste plaatsen?

• arpie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
hoezo kun je niet een fan voor je cpu plaatsen?? je kunt toch een gat in de buitenkant van je kast boren (of zagen) en daar een fan achter plaatsen?? dat gat maak je dan previes tegenover je cpu.

als dit niet het geval is hoor ik het wel van je *D

• Bally

Bally

1200 + 1500 Wp

Topicstarter
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om in mijn kast te gaan zagen!!!

Ik heb trouwens gelezen dat noppenfolie, (wat je zo leuk kapot kan drukken) heel erg goed helpt tegen geluid! heeft iemand hier ervaring mee????

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat een verhaal... moe van het lezen ;)

Wat wil je graag het koelste houden? Als je je hdd koel wilt hebben, moet je de fan daarnaast aanbrengen. Heb je liever je CPU koel, dan zou ik hem aan de achterkant van je kast als outtake plaatsen. Veel kasten hebben die 2 plaatsingsmogelijkheden voor fans standaard in de kast zitten, dus probeer het gewoon eens en kijk wat het best koelt. Zorg ook dat je je ide kabels round enzo, dat scheelt ook.

Geluidsisolatie werkt goed, maar de temperatuur van je kast zal waarschijnlijk wel weer iets stijgen. Of die noppenfolie werkt: geen idee, ik ben het iig nog niet eerder hier op GoT tegengekomen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• arpie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
als je een goede koeling wil zou ik er in zagen maar als je dat niet wil doen dan zou ik er 1 naast je harddisk hangen of 1 zo dicht mogelijk bij je cpu. dat is meestal wel de beste koeling.

• Bally

Bally

1200 + 1500 Wp

Topicstarter
Nou, dan ga ik dat maar proberen. Bedankt voor al jullie nuttige tips! :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Als je niet in je case wil zagen voor een fan in je zijpaneel is een 92mm of 120mm fan met fanadapter misschien wat voor je. Zo'n grote fan heeft als voordeel dat hij bij een lagere rpm nog evenveel en meestal zelfs meer lucht verplaatst.

Je hebt dus meer luchtverplaatsing over je heatsink, dat zou denk ik de goedkoopste/makkelijkste oplossing zijn voor je.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Voor tips wat betreft geluidsisolatie, zie de link in mijn sig.

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Nadat ik een tweede harde schijf in mijn computer heb ingebouwd (seagete baracuda 7200) wordt ten eerste mijn cpu
veel warmer. Nu weet ik dat dat komt omdat zo'n harde schijf extra warmte met zich meebrengt. Maar in het begin werd
de cpu lang niet zo warm (ook niet met extra harde schijf).
Je hebt ook zo'n HD cooler (een soort slede waar hij in gaat). Heb zelf ook zo'n ding op mijn IBM schijf. Werkt goed en is vrij stil op 7 volt). Misschien dat eens proberen ?

Automatiseren kan je leren!

Pagina: 1