Toon posts:

256mb pc2700 nanya of pc2100 micron?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
welke haalt de hoogste fsb van deze ddr modules schatten jullie?

beide lopen op cas 2,5 voor de rest loopt micron op 7ns en de nanya module op 6ns
wat lijkt jullie de beste keuze :?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Heb je het over Micron chipjes of geheugenmodules ?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
diegeen die ze bij www.e-bug.de verkopen lijken mij micron modules

(iemand moet toch de eerste shopsurvey invullen >:) )

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

uhh, ik kan geen duits. Wat is "geheugen" in het duits?

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
zeer raar woord "speicher" of "arbeidsspeicher"
ik dacht eerst dat ze er "speakers" verkochten of zo :P

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Ok, het gaat dus om echte Micron modules. Zowel Nanya DDR333 chips als Micron modules zullen je veel overclockplezier brengen, maar als je echt 150+ wilt doen, moet je voor de Nanya gaan.

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
nanya leek mij op het eerste gezicht wel een degelijk merk alhoewel ik er weinig over kon vinden met de search gebruiken ze vaak nanya geheugenmodules in testconfiguraties als ze bijv weer een nieuwe videokaart testen

niemand ooit opgevallen?

aangezien het dus nanya pc2700 word ben ik dan beter af met een epox ep-akh+ of een ecs k7s6a moederbord omdat het ecs moederbord een sis 745 chipset heeft en deze dus bij de specs zet dat het 333mhz geheugen ondersteund...

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op dinsdag 12 maart 2002 03:24 schreef TheInfiltrator het volgende:
nanya leek mij op het eerste gezicht wel een degelijk merk alhoewel ik er weinig over kon vinden met de search gebruiken ze vaak nanya geheugenmodules in testconfiguraties als ze bijv weer een nieuwe videokaart testen

niemand ooit opgevallen?

aangezien het dus nanya pc2700 word ben ik dan beter af met een epox ep-akh+ of een ecs k7s6a moederbord omdat het ecs moederbord een sis 745 chipset heeft en deze dus bij de specs zet dat het 333mhz geheugen ondersteund...
De Epox is niet compatible met de GeForce4Ti, kan je allemaal hier lezen. De Epox zal beter presteren, maar als je idd DDR333 koopt met een k7s6a, zal de prestatie niet veel verschillen. De SiS chipset presteert niet geweldig, maar met DDR333 geheugen, kan deze de KT266A evenaren. Epox 8hka blijft een goede keuze voor als je weinig geld hebt, en de KR7A is duur, maar onbetwist de winnaar op socket A met DDR266. DDR333 moet eigenlijk nog een beetje uit de mouw komen.

Reviews:
http://www.tbreak.com/hard/mobo/ecs_k7s6a/page8.html
http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=159&PageID=1

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
ben inderdaad van plan om een geforce4ti4600 te kopen ik zal die links raadplegen

in iedergeval bedankt voor je advies hier heb ik wat aan :)

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op dinsdag 12 maart 2002 03:37 schreef TheInfiltrator het volgende:
ben inderdaad van plan om een geforce4ti4600 te kopen ik zal die links raadplegen

in iedergeval bedankt voor je advies hier heb ik wat aan :)
Dat wordt dus geen Epox. Tenzij je zin hebt in het knutselen van de condensators.

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
De Epox zal beter presteren, maar als je idd DDR333 koopt met een k7s6a, zal de prestatie niet veel verschillen. De SiS chipset presteert niet geweldig, maar met DDR333 geheugen, kan deze de KT266A evenaren. Epox 8hka blijft een goede keuze voor als je weinig geld hebt, en de KR7A is duur, maar onbetwist de winnaar op socket A met DDR266. DDR333 moet eigenlijk nog een beetje uit de mouw komen.
maar dat 6ns sprak me erg aan in combinatie met zeker de 166mhz halen
ik zal ook ff de search gebruiken om me wat te verdiepen in dat kr7a moederbord

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Nanya geheugen is mij al eerder opgevallen, ik heb al regelmatig het volgende linkje hiet gepost.
http://www.overclockers.co.nz/ocnz/misc/ddrguide/1.shtml

Als je dit leest komt 2100 Crucial best ver en Nanya net iets verder omdat elk systeem anders is heb ik afgelopen week bij e-bug Nanya besteld en ingeklopt bij de pricewatch(sindsdien verschijnt e-bug overal op de pricewatch btw) om het in mijn eigen conig te testen. Ik heb namelijk als sinds december 2 reepjes 256 mb 2100 crucial liggen (voorgevoel?). Het mobo epox 4 sda+ komt met de nanya-reepjes aan dus nog evenw88 op benches, er ligt al wel een p4 1.8A klaar naast de crucial reepjes op tafel. :)
iemand moet toch de eerste shopsurvey invullen )
meebee ik wel, dinsdag besteld, donderdag internationale envelopjes van de postbank binnen en gepost (Vorkasse), woensdag kreeg ik een mailtje met bestelling, klantnummer en instructies dus afw88.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Zo heb ik zelf net een reepje besteld van kingston waar ook Nanya chippies opzitten. Stemt mij goed.

Ik had het reepje van 512 MB CL2 besteld bij Informatique.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Topicstarter
op www.ambmb.com staan sinds gisteren reviews van verschillende kt333 (kt333a?) chipset moederborden

kijk dat begint er op te lijken ff een stukie sneller dan die abit kr7a en bijna of even duur en met pc2700 support

het is even wachten totdat er benchmarks komen tussen de verschillende kt333 chipset moederborden ;)

verschil met die k6s5a in snelheid is +- 10% of hoger
dan vind ik het niet erg om wat meer neer te leggen voor een moederbord

ik heb dat duitse e-bug bedrijf niet uit de pricewatch en mindfactory schijnt ook ok te zijn ik ga bij 1 van deze bestellen

deze link schijnt niet te werken bij mij http://www.overclockers.co.nz/ocnz/misc/ddrguide/1.shtml

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

link werkt gewoon wel, hier nog 2 reviews van de epox kt333
[topic=435256/1/25]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
ziet er naar uir dat deze link nu wel werkt http://www.overclockers.co.nz/ocnz/misc/ddrguide/2.shtml

erg interressant

maar die nanya chippies waar ze het over hebben bij de beoordeeling van het twinmos pc2700 geheugen is cl2.0

en die chippies die ze op de modules bij e-bug verkopen is cl2.5

kingmax 5 ns nice maar volgens mij erg duur en niet makkelijk verkrijgbaar

heeft iemand al van die modules met nanya cl2.5 chippies binnen en uitgeprobeerd?

Verwijderd

Ik heb hier vandaag een pc2700 twinmos module binnen gekregen van Salland, zit een samsung stickertje op.
Kreeg hem tot 183 mhz, verder niet lopen rotzooien, oh ja voltage op +.50, maar over het algemeen maakt het bij samsung niet zoveel uit hoeveel je het voltage omhoog gooit, is mijn persoonljike constatering.

/edit
mb: epox 8kha+

Verwijderd

Topicstarter
niet slecht toch 183 mhz :)

toch wel raar dat het een twinmos module is met een samsung stickertje erop?

ben nu toch wel benieuwd hoe die 256 mb pc2700 modules met cas 2,5 nanya chips lopen :P

maar als ik het goed heb moet elke pc2700 de 166 fsb moeten halen toch daar staat dat 2700 toch voor?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op zaterdag 16 maart 2002 19:36 schreef TheInfiltrator het volgende:
maar als ik het goed heb moet elke pc2700 de 166 fsb moeten halen toch daar staat dat 2700 toch voor?
Juist, de meeste fabrikanten garanderen 166 Mhz (met zaad-timings, cl 2.5 ). 2700 geeft het aantal MB's per sec aan wat er doorheen gejaagd kan worden op die snelheid.

p.s. TwinMos is geen fabrikant van geheugenchips. Zij prikken van diverse fabrikanten modules op hun sticks.

* FreeRider heeft 2 x 256 crucial PC2100 wat feilloos op 166 2225 (PC2700) of hoger loopt.

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1