DivX Koffermod

Pagina: 1
Acties:

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 12:24
Ik wil een koffermod gaan maken waar ik DivXjes op kan afspelen. Maar nu kamp ik nog met een aantal problemen.

Specs bak:
PII 266 (als het nodig is zou ik een 450 kunnnen kopen)
188 mb SDRAM
onboard video en sound
1 gig HD
16 of 24 speed CDROM

Nou is de eerste vraag of deze specs genoeg zijn voor het vloeiend afspelen van een DivXje (266 voor win98se of 450 voor WinXp?? zou dat lukken?)

Nu is het idee dat ik geen beeldscherm overal heen wil sleuren en dus van die VGA poort een soort TV-out te maken zodat ik hem meteen bij iemand thuis in zijn TV kan proppen. (en ja heb gezocht naar vga->tv maar nog niet tevreden met het resultaat) Bestaan er goed geprijste converters of is het heel makkelijk om er zelf een te maken? (het liefst naar tulp, niet naar scart!) Dat was de tweede vraag :D.
Ik denk dat meerdere vragen wel later komen 8-).

Ik hoop op een snelle reactie van jullie. :)

(BTW alle DivXjes zijn natuurlijk backups van mijn eigen DVDs!)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

<snelle reply>Snel genoeg? Denk het niet. Heb hier zelf een pII266 gehad, en die kon DivX'jes netaan afspelen. Maar daar zat wel een SCSI-drive achter, vanaf IDE kon ik het schudden. pII450 dus, vanaf 350MHz ben je wel ongeveer veilig.

Maar meer is natuurlijk altijd beter.</snelle reply>

<edit>Dat "Snel genoeg?" slaat natuurlijk op de 266, en niet op mijn reaktiesnelheid :) </edit>

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Iig ff 1 ding: WinXP zou ik er niet op zetten want die neemt standaard al 1 GB in beslag :P

266 MHz moet op zich kunnen volgens mij. Ik geloof dat ik ooit op een K6 233 divx'jes heb afgespeeld. Anders is 450 MHz wel genoeg :)

Ik geloof dat er gewoon kabels zijn die van VGA naar tv-out coax tv-stekker gaan, maar die zijn wel erg duur.

[edit]
En win98 al helemaal niet erop zetten, anders moet je die bak steeds rebooten ;)
Doe NT4, of win2k :)

• Penetrator
Op dinsdag 12 maart 2002 00:59 schreef Rat het volgende:
<snelle reply>Denk het niet. Heb hier zelf een pII266 gehad, en die kon DivX'jes netaan afspelen. Maar daar zat wel een SCSI-drive achter, vanaf IDE kon ik het schudden. pII450 dus, vanaf 350MHz ben je wel ongeveer veilig.

Maar meer is natuurlijk altijd beter.</snelle reply>
Kijk zo mag ik ze graag zien :P. Dat wordt dus een 450 aanschaffen. Had er 1 gezien voor 50 euro. Is dat een beetje redelijk??

• Penetrator
Op dinsdag 12 maart 2002 01:00 schreef rb338 het volgende:

Ik geloof dat er gewoon kabels zijn die van VGA naar tv-out gaan, maar die zijn wel erg duur.
Ja ik heb ze gezien maar daar hing altijd zoon kastje tussen... Moet dat? Is er niet gewoon een VGA->TVtulp kabeltje?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

50 euro? Misschien is dat redelijk, maar voor hetzelfde geld (als niet minder) heb je een Duron 800, these days... En dat is fatsoenlijk veel sneller. Aan de andere kant zou daar dan weer een nieuw mobo bij moeten :(

Pricewatch zegt: goedkoper gaat het je iig niet lukken. Doen maar, denk ik...

<alweer een edit>VGA->tulp bestaat niet. Sorry!</alweer een edit>

<we blijven lekker bezig>Hier kan je een zooitje pin-layouts vinden. Kan je het zelf nakijken, van dat kabeltje. Zo'n duur kastje lijkt me de goedkoopste oplossing... Of je moet nog ergens een Diamond Speedstar A70 op de kop kunnen tikken. Heb ik in de bewuste pII gehad, was nieuw rond de 120 gulden en had een TV-uit (en die kon nog tegelijk TV en monitor aansturen ook). En deed het lekker, divx-gewijs. Zit nu in de bewuste Duron 800 :)</we blijven lekker bezig>

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Penetrator
Op dinsdag 12 maart 2002 01:04 schreef Rat het volgende:

<alweer een edit>VGA->tulp bestaat niet. Sorry!</alweer een edit>
Alleen naar scart??? Hoe doe ik dat dan met geluid? Hoe krijg ik die dan ook naar de tv?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

VGA naar SCART? Tjee, ze verzinnen ook vanalles tegenwoordig :) Voor audio ben je iig aangewezen op een geluidskaartje - en dat kan je wel aan een SCART-plug vastknopen. Zie bovenstaande pinlayoutslink. Staat het allemaal haarfijn in beschreven.

Je was niet toevallig allergisch voor soldeerbouten, is het wel? Dan moet ik wat anders verzinnen :)

<geeuw>VGA naar Coax? Hot damn! Het wordt steeds gekker :) Ik zeg hier helegaar niks meer van, het enige dat ik kan is van S-Video naar composiet. En dat is met de search te vinden...</gaap> </geeuw, bedoel ik>

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
Ik had een pentium 2 300 laptop (zo'n hele kleine, die zijn rete traag) en die speelde Divx wel als ik alles kilde in windows 98..

moet lukken !!!

• Penetrator
Op dinsdag 12 maart 2002 01:12 schreef Rat het volgende:

<geeuw>VGA naar Coax? Hot damn! Het wordt steeds gekker :) Ik zeg hier helegaar niks meer van, het enige dat ik kan is van S-Video naar composiet. En dat is met de search te vinden...</gaap> </geeuw, bedoel ik>
composiet?? is dat de vga connector?

Hmm. Weet jij ergens waar ik een guide kan vinden hoe ik:

'VGA+sound->scartkabel' krijg?

Verwijderd

Q: What are the minimum requirements for playing a DivX file?
A: The minimum hardware requirements for the Windows and Linux versions are:

Pentium II 450 processor or equivalent
64 MB or more of RAM
8 MB or higher video card
The Windows version further requires the following software:
DirectX 7 or 8
Minimum 24-bit color when using Windows Media Player

For the best performance, we recommend a Pentium III 600 processor or equivalent, 128 MB of RAM, and a 16 MB video card.
zo....ff geript van Divx.com. Dit heb je dus nodig, punt!
Zou voor een goedkope Amd Duron als je toch binnen de kosten wilt blijven.

• Penetrator
eerst ff :Z :z en dan morgen weer verder aankloten. Dank voor deze nachtelijke reacties ;)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik beloof niet dat ik deze thread morgen nog terug kan vinden >:)

Voorlopig dus het volgende eindresultaat: VGA naar SCART: geen idee, denk eigenlijk niet dat dat zonder tussenkomst van elektronica lukt. S-video naar SCART kan met een verloopplug van de elektroboer (een tientje, in euro's dan), en daar kan je meteen je audiokabeltjes bij prikken.

De PII450 is in elk geval voldoende (sinds wanneer nemen wij hier de opgave van de fabrikant serieus, Fr@ged@llic?), het doet het hier goed op een pII350 en op een AMD k6II-450 (beiden W98SE). De 266 was wel net wat te weinig, maar heel veel meer heb je toch *echt* niet nodig.

Ik laat het aan mijn geliefde medetweakers over om VGA-naar-Scart-oplossingen te posten en wens je een hartelijk welte :z

<edit>Fratgedatllic? Wat in godesnaam is dat voor een nick? :) :)</edit>

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tja, ik zat nog door dit verhaal heen te ploeteren :) Zenx, W1ll3m! Ik ga binnenkort ook maar eens wat solderen;)

Sinterklaas? Is dit niet wat voor topic 312254?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op dinsdag 12 maart 2002 02:00 schreef W1LL3M het volgende:
Trust Televiewer
die heb ik :)
ownzz dinkutje :)

Verwijderd

Koop in plaats van die 450 zo'n sigma kaartje met tv uit en hardwarematige mpeg en divx encoder.
Release ik meen rond 24 maart.
Zal weliswaar gauw €100 kosten maar ik denk dat de kwaliteit daarvan wel beter zal zijn.
De meeste gewone vga kaarten hebben toch niet zo'n hele goede tv uit.
Dvd speler d'r in en klaar.

• Penetrator
Kom er net achter dat ik op mijn mobo de snelheid alleen kan zetten naar 333 max. Daar past dus geen 450 op? Of wel?
Het is een V65XA ik geloof van Acer. Maar ik kan echt NIX er over vinden, geen bios updates nix! Kan iemand me hierbij helpen?

• m-m
  • Niet online

m-m

als ik jou was zou ik ff checken of je mobo het goeie voltage voor een K6-2 ondersteund, dan kan je je 266 upgraden naar een K6-2 550, ruim zat voor divx :)

• Penetrator
Op dinsdag 12 maart 2002 20:02 schreef m-m het volgende:
als ik jou was zou ik ff checken of je mobo het goeie voltage voor een K6-2 ondersteund, dan kan je je 266 upgraden naar een K6-2 550, ruim zat voor divx :)
Hoe check ik dat?
En hoe krijg ik me snelheid dan hoger dan 333 als dat hoogste is wat ik kan instellen op me mobo?

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 19:28 schreef Penetrator het volgende:
Kom er net achter dat ik op mijn mobo de snelheid alleen kan zetten naar 333 max. Daar past dus geen 450 op? Of wel?
Het is een V65XA ik geloof van Acer. Maar ik kan echt NIX er over vinden, geen bios updates nix! Kan iemand me hierbij helpen?
je hebt dan waarschijnlijk de 440lx chipset... daar kan geen pII 450, want die loopt op een fsb van 100. ik zou dan toch een duron 800 met een ECS el cheapo mobo'tje kopen... kan je ook weer een tijdje vooruit. ik had ook eerst een pII 350, en daar gingen sommige divx'jes wel vloeiend op, andere totaal niet.... ik denk dus dat die pII 266 te langzaam is.

• Penetrator
Op dinsdag 12 maart 2002 21:12 schreef schaapie het volgende:

[..]

je hebt dan waarschijnlijk de 440lx chipset... daar kan geen pII 450, want die loopt op een fsb van 100. ik zou dan toch een duron 800 met een ECS el cheapo mobo'tje kopen... kan je ook weer een tijdje vooruit. ik had ook eerst een pII 350, en daar gingen sommige divx'jes wel vloeiend op, andere totaal niet.... ik denk dus dat die pII 266 te langzaam is.
En die zijn hoe duur?

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 01:23 schreef Penetrator het volgende:

[..]

composiet?? is dat de vga connector?

Hmm. Weet jij ergens waar ik een guide kan vinden hoe ik:

'VGA+sound->scartkabel' krijg?
dat gaat dus nietw erken je moet een tv out hebben en audio en die kan je wel in een scart duwen gewoon verloop stekker anders zul je toch echt een kasteje voor aan je vga moeten kopen en die zijn duur

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op dinsdag 12 maart 2002 00:57 schreef Penetrator het volgende:
(BTW alle DivXjes zijn natuurlijk backups van mijn eigen DVDs!)
Wat is het nut om backupjes van je eigen dvd's te kijken? Als je het orgineel ook hebt op dvd? Is veel mooier en makkelijk lijkt me zo... :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 01:00 schreef rb338 het volgende:
Iig ff 1 ding: WinXP zou ik er niet op zetten want die neemt standaard al 1 GB in beslag :P

266 MHz moet op zich kunnen volgens mij. Ik geloof dat ik ooit op een K6 233 divx'jes heb afgespeeld. Anders is 450 MHz wel genoeg :)

Ik geloof dat er gewoon kabels zijn die van VGA naar tv-out coax tv-stekker gaan, maar die zijn wel erg duur.

[edit]
En win98 al helemaal niet erop zetten, anders moet je die bak steeds rebooten ;)
Doe NT4, of win2k :)
Leuk, raad hem aan geen WinXP te nemen omdat hij maar 1 gig HD heeft, geef m dan niet het advies Win2K te nemen, daarmee houdt ie ook niet veel ruimte over (installeer maar s inclusief benodigde software en check gebruikte ruimte) PLS denk eerst ff na en geef dan reply

Verwijderd

Zelfs een PII 450 is te langzaam voor DivX-codec 4.xx en 5.xx.

Misschien moet je toch aan compleet andere hardware denken.
Ik heb er speciaal een Celeron 1000-kastje voor gebouwd.
([CM]Penguin)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Moet wel gaan, maar niet met onboard video. Neem dan als het kan een goedkope 16mb agp videokaart

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op dinsdag 12 maart 2002 22:18 schreef vernieuwdedreft het volgende:
Zelfs een PII 450 is te langzaam voor DivX-codec 4.xx en 5.xx.

Misschien moet je toch aan compleet andere hardware denken.
Ik heb er speciaal een Celeron 1000-kastje voor gebouwd.
([CM]Penguin)
Hoezo lukt dat bij mij dan perfect op een p2 300 :?

iStockphoto

• Penetrator
Voor de computer bouw fanatics onder ons. Heb ik het de volgende request.

Stel een PC samen die met WIN98se of een ander os. Alle DivXjes kan draaien zonder probs.
Dingen die ik heb: 128 MB ram totaal, 24 speed CD-ROM, diskette, 1 gig HD (mischien kan ik ergens nog wel een 4 gig vandaan halen!), 200W AT voeding, wat fannetjes, netwerkkaart, soundkaart (AWE64 of SB16).

Als ze nog bestaan: Met een kaartje die tv-out en vga tegelijk ondersteund. (de vyper II was dat toch??)

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/

voor iets meer info... probeer anders 's "vga to scart" met google

oeps... linkje stond eral

ow ja, en over de snelheid? Ik ga het proberen op een PII300@350 (idd en 440LX shipshet...) maar dan met BeOS B-)

Ik heb alleen nog dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.procase.co.nz/Imagee/R015.jpg
nodig om alles in een beetje plat kastje te proppen :P
Dit is hier te krijgen... weet iemand of zoiets ook in NL te krijgen is??

• Penetrator
Op dinsdag 12 maart 2002 23:53 schreef Adonias het volgende:
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/

voor iets meer info... probeer anders 's "vga to scart" met google

oeps... linkje stond eral

ow ja, en over de snelheid? Ik ga het proberen op een PII300@350 (idd en 440LX shipshet...) maar dan met BeOS B-)

Ik heb alleen nog dit:
[afbeelding]
nodig om alles in een beetje plat kastje te proppen :P
Dit is hier te krijgen... weet iemand of zoiets ook in NL te krijgen is??
Kijk het zelf maken van zoon ding was ik ook van plan. Maar is die kwaliteit niet heeeeeeeel brak? En dat BeOS? Is dat zo veel sneller? En zijn daar wel drivers voor gemaakt (voor de vga to TV adapter)? Op de site staan wel drivers maar weet niet voor welk os!

• Penetrator
toch maar besloten dat ik hem zelf ga maken. Maar is er op internet waar ik printplaatjes, weerstandjes etc etc kan kopen/bestellen?

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 15:25
Bedoel je geetste plaatjes? Dat weet ik niet. Van die prints met gaten erin, waar je zelf de verbindingen moet maken (testprints) kun je, net als weerstanden, bij de lokale elektroboer halen.

• m-m
  • Niet online

m-m

Op dinsdag 12 maart 2002 21:03 schreef Penetrator het volgende:

[..]

Hoe check ik dat?
En hoe krijg ik me snelheid dan hoger dan 333 als dat hoogste is wat ik kan instellen op me mobo?
die hoogste snelheid is niet zo belangrijk, hij herkent de multiplier hoger, om te kunnen werken op oudere bordjes. waar je op moet letten is dat hij het voltage ondersteund, 2.2 volt is het geloof ik voor een k6-2.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

van en naar scart / tulp, is geen probleem, zoek maar eens met een zoekmachine op de pinouts. ik had de url, maar die ben ik kwijt.....

veel succes verder. ben benieuwd naar het resultaat!!

Gregor van Egdom Krekr

• Rappie
  • Laatst online: 12-08 21:15
ik wil ook nog een divx/mp3 pc er bij maar wacht wel tot mijn familie een nieuwe pc koopt ofzo :) zodat ik hun oude voor een klein bedragje kan overkopen ofzo
Pagina: 1