groovebox

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Biosphere
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 15:26
ik denk dat ik een Roland MC-505 ga kopen, maar misschien heeft iemand een beter voorstel

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

hangt er echt vanaf wat je er mee wil gaan doen! Ik heb 3 jaar geleden het kleine broertje, de mc 303, gehad en dat was best een cool alles-in-een apparaat. Ook handig om mee te nemen (je hebt aleen headphones nodig en je kan gelijk aan e slag).

Maar ja, de filters zijn niet echt denderend (ivm bijv een Nordlead) en de geluiden laten zich ook niet echt editen. Zitten wel een hoop goede samples in (maar het zijn wel een hoop cliché 303/808/909 samples)

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

Ik heb zelf een Yamaha RM1x. Ik vind dat ding behoorlijk roeleren. De sequenser is werkelijk top. De geluiden zijn ook cool vind ik. Ook is hij wat goedkoper dan de 505. Ik heb ze alle 2 gehoord en heb toch gekozen voor de RM1x terwijl ik wegging voor een 505. Loop eem muziekwinkel binnen en luister naar de 2 apparaten. Je zult zien dat de RM1x gaver is

Goed luk

Yamaha Rulzzz

Greetz

Toetie

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De 505 roelt, maar er is een tijdje geleden een net iets meer roelend apparaat van Roland uitgekomen. D'r heeft een artikel over in de Future Music gestaan, zal eens kijken of ik dat nummer ergens kan vinden.

• Biosphere
De Yamaha RM1x is inderdaad een stuk goedkoper bijna de helft geloof ik. als die dan kwalitatief de MC-505 evenaart dan ga ik natuurlijk hier voor.
op www.vintagesynth.com beschreven ze hem heel positief (apollo 440 werkt er mee) ze waren er na mijn indruk lovender over dan de MC-505 maar gaven hem uiteindelijk maar 3,5 sterren terwijl de 505 de volle vijf kreeg.

• Biosphere
mensen, gebruiken jullie er ook synth's bij?
welke dan?

en even iets anders. Kaj, heb jij een neef die Jasper heet?

Verwijderd

Ik heb een poos terug ook voor de keuze gestaan, 505 of RM1X. Ik heb uiteindelijk voor de RM1X gekozen.
Leuke machine, maar TE VEEL mogelijkheden te verweg gestopt in 1 machine. Je kan er wel alles mee, maar je bent wel een jaar verder voordat je het door hebt. Dat vond ik een nadeel.
Maar het nadeel van de 505 is, dat die wel erg beperkt is.

Nu is er een paar maanden geleden ingebroken en is mijn RM1X gestolen (wat moet een junk met...?). Gelukkig wel verzekert.
Toen ben ik voor nieuwe spullen gaan kijken en heb ik gekozen voor 2 machines los ipv alles in 1.
Dus een aparte drum-computer (Boss DR-202) en een aparte synth (Yamaha CS2X). Perfect. Zo blijft het overzichtelijk. Nadeel is wel dat je iets duurder uit kan zijn (ik in ieder geval wel).

(btw de 505 en RM1X zijn ook synths)

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

Gear-fetish time!! :)

Yamaha An1x (mastersynth)
Yamaha A3000 (sampler)
Yamaha MU90R [module]
Nordrack 2 [synthmodule]
Ensoniq DP/2 [FX]
Behringer Composer [compressor/limiter]
Behringer 2442 MX [mengtafel]

en Cubase VST + Wavelab en Sforge op een PC

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 september 2000 10:39 schreef Biosphere het volgende:
en even iets anders. Kaj, heb jij een neef die Jasper heet?[/quote]Ff kijken... (denkt diep na) Niet dat ik weet, zou ik in de stamboom op moeten zoeken; hoezo?

• Biosphere
heb je met een drum computer ook meer mogelijkheden dan met een mc-505 of RM1X op drum gebied?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
he Biosphere.. een vriend van me heeft een Roland MC505 te koop staan...

• Biosphere
he Canard, hoeveel vraagt hij er voor?
waar kan ik hem bereiken?
hij kan mij ook mailen.
quintenherles@hotmail.com

• Canard
ik heb 'm gemaild....

edit:

f 1250,-
er zit alles bij behalve de doos

• Biosphere
geef mijn email even door aan hem.
het lijkt mij wel wat

• Biosphere
wie weet wat Echt een goede drum computer is?

• Canard
ik heb je emailadres doorgegeven...

• Canard
biosphere... you've got mail!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

BioSphere: Een écht goede drumcomputer is de Roland V-drum.. Voor dance en trance etc kun je natuurlijk altijd uit de voeten met de lekker klinkende cliché geluiden van de 909 en de 808..

Bitprobe heeft zelf net weer een 303 aangeschaft en is in zijn nopjes.. Live jammen heeft weer een dimensie erbij gekregen :)

Download my music on SoundCloud

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Ik heb een Yamaha RM1x te koop aangeboden staan. 900 gulden vraag ik ervoor. Nieuwstaat, gaat weg wegens overcompleet. Staat in de Vraag en Aanbod van Tweakers.net.

http://www.tweakers.net/aanbod/24038
Pagina: 1