Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
vervolgens kun je dus makkelijk zien wie hoeveel per dag verstookt.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
hmm krijg nu lijstje bij POSTROUTING rest staat niets per ip. maar kan ik dit nog automatisch in een DB krijgen of moet ik dat handmatig gaan doen?Op woensdag 13 maart 2002 00:04 schreef Kees het volgende:
Je kan per IP een masq regel instellen, vervolgens elke dag op een bepaalde tijd (zeg 0:00) uitlezen met iptables -L -t nat -v -x en dan per ip het geheel opslaan in een dbase.
vervolgens kun je dus makkelijk zien wie hoeveel per dag verstookt.
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
en ntop deed het niet de install heb al die compileer zooi niet
na 1 uur klote vind ik het een vaag programma waar je alleen wat parketkjes ziet langsvliegen en meer niet
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
Ik probeer een config file in elkaar te zetten maar het wil me totaal niet lukken...
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| iptables -A FORWARD -s 192.168.0.10/32 -j ACCEPT iptables -A FORWARD -d 192.168.0.10/32 -j ACCEPT iptables -A FORWARD -s 192.168.0.11/32 -j ACCEPT iptables -A FORWARD -d 192.168.0.11/32 -j ACCEPT iptables -A FORWARD -s 192.168.0.12/32 -j ACCEPT iptables -A FORWARD -d 192.168.0.12/32 -j ACCEPT iptables -A FORWARD -i eth1 -j DROP iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -j SNAT --to 1.2.3.4 |
Doe dan maar eens iptables -L -v
't is een OS X bakkie...
Verwijderd
Nog geen ervaring met FreeBSD firewalling / NATOp woensdag 13 maart 2002 12:56 schreef chem het volgende:
en als je ipfw / natd gebruikt?
't is een OS X bakkie...
stink...Op woensdag 13 maart 2002 12:57 schreef Felix het volgende:
[..]
Nog geen ervaring met FreeBSD firewalling / NAT
IPFM loopt te zeuren over parse errors etc., of hij logt al het verkeerd op het broadcast adres, of... of... of...
Verwijderd
ipac is ook weer door te sluizen naar mrtg zodat je nog mooiere grafiekjes krijgtOp dinsdag 12 maart 2002 23:30 schreef wouzer het volgende:
Zoiets doe ik ook, alleen met ipchains en ipac . Voorbeeldje: http://www.riant.dhs.org/netusage/