[MOBO] MSI 6330 k7t pro v1 dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
beste tweakers, ik heb ruim 13 maanden een moederbord, type zie titel, dit mobo zit in m'n server, deze staat nu ruim 8 maanden full time, 24/7 te draaien, net (rond 22:00) vielen de 3 netwerk verbindingen weg, dus ik naar m'n server toe, num-lock reageerde nog, beeld wilde niet aan en schijven draaiden nog. (lampjes msi mobo 4x groen)

ik haalde de stroom eraf.....

en ja hoor....

4 rode lampjes, harddisks spinnen niet meer up, niets reageerd

wat kan dat nou zijn.......

(uptime was ruim 35 dagen, en dient alleen als file server, ik heb geen instellingen gewijzigd)

naar mijn idee is ie overleden : ((((

• richard_kraal
btw, ik heb net de voeding gechecked, die is nog 100%

niemand een idee????

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
Zelf heb ik dit mobo ook gehad en dezelfde problemen op een gegeven moment maar bij mij had ie er al veel langer en veel vaker last van. Een ding dat werkti s compu uitzetten en cmos clearen, vier uur wachten en hij doet het meestal weer. Maar toch is dit het begin van het einde ik zou nog even checken of er toevallig nog iets anders kapot is anders linea recta naar MSI. Je hebt drie jaar garantie op het bordje.

• richard_kraal
:r

maar goed,

mooi dat ie 3 jaar heeft, ik wilde al een nieuwe gaan kopen :)

iemand anders nog ervaringen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:49
Mijn K7TTurbo (zelfde soort bord) had precies hetzelfde: viel gewoon uit en zei dat CPU dood was.
Bleek aan de potloodstreepjes op mn duron te liggen |:(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:49
Edit: die moest dus in het cooler topicje wat eronder/erboven stond |:(

• richard_kraal
ik heb niets met de duron gedaan, hij is niet overgeclock of overgeclocked geweest -> heb geen potlood gebruikt dus, het is de originele cpu ;(

hopen dat er nog garantie op zit

• nadd
Op dinsdag 12 maart 2002 10:01 schreef richardkraal het volgende:
ik heb niets met de duron gedaan, hij is niet overgeclock of overgeclocked geweest -> heb geen potlood gebruikt dus, het is de originele cpu ;(

hopen dat er nog garantie op zit
MSI levert al haar producten met standaard drie jaar garantie zoals aangegeven in de eerdere post alleen doen sommige winkels wel eens moeilijk met terugsturen.

• jjbstolk
  • Laatst online: 01:24
Helaas weet ik ook geen tips, ik ken wel iemand bij mij in de klas die hetzelfde probleem ook heeft ;)

offtopic:
heb jij btw al iets van davinci :r :r gehoord?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Zonet is ook de MSI K7T pro in de bak van m'n pa er mee opgehouden. 4 rode ledjes natuurlijk... :(

Slechte mobo's hoor... Ik hoor het veel de vaak dat die K7T Pro, Pro2 en Turbo er mee ophouden na 12-20 maanden. Het valt dus wel onder de garantie als je hem naar MSI opstuurt?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• J.apiooo
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

ah.. dus ik ben niet de enige. Mobo draaide sinds 2 maanden eindelijk stabiel. Gisteren sloeg de PC in 3DMark2001 echter weer uit (GF4mx440 kaart erin) en wilde niet meer booten. Reeks rode LED's, meldingen dat CPU defect is en zelfs dat het keyboard defect is... :( :( Met geen mogelijkheid meer aan het booten te krijgen. Hopelijk werkt ie vandaag weer, maar 1 ding weet ik zeker: geen MSI meer :(

Ik heb mijn mobo (MSI K7T Pro2, versie 1) op de HCC 2000 bij Funprice gekocht (volgens mij met 1 jaar garantie). Dien ik 'm dan via Funprice op te sturen of direct met ze contact op te nemen? Gaat me dat niet megaveel knaken (euro's, okay ;)) kosten?

Jaap

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:42
tip: PC uitdoen -> CPU eruithalen -> PC 3 minuten aanlaten -> PC uitsoen -> CPU erin -> en weer aanzetten. Werkt bij mij iig. MSI K7t pro (duron 600)

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik heb dat bord inmiddels ook weer aan de praat... CMOS-reset, stroom er een paar uur af, en ik heb verder geen problemen meer gehad...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• nadd
Op woensdag 13 maart 2002 08:46 schreef J.apiooo het volgende:
ah.. dus ik ben niet de enige. Mobo draaide sinds 2 maanden eindelijk stabiel. Gisteren sloeg de PC in 3DMark2001 echter weer uit (GF4mx440 kaart erin) en wilde niet meer booten. Reeks rode LED's, meldingen dat CPU defect is en zelfs dat het keyboard defect is... :( :( Met geen mogelijkheid meer aan het booten te krijgen. Hopelijk werkt ie vandaag weer, maar 1 ding weet ik zeker: geen MSI meer :(

Ik heb mijn mobo (MSI K7T Pro2, versie 1) op de HCC 2000 bij Funprice gekocht (volgens mij met 1 jaar garantie). Dien ik 'm dan via Funprice op te sturen of direct met ze contact op te nemen? Gaat me dat niet megaveel knaken (euro's, okay ;)) kosten?
Funprice gaat lopen miepen dat het buiten de garantie valt dan vraag je vriendelijk of zij het even willen opsturen als RMA en als ze dat neit willen dat je dan een verklaring wilt hebben waarom niet ondertekend door een manager ofzo en dan stuur je hem zelf op naar MSI

Voor de andere mensen dat CMOS resetten en andere troep werkte bij mij idd ook wel even maar hij ging steeds vaker uitvallen en misschien ben ik ouderwets maar ik vind dat een moederbord het gewoon moet doen 24-7 zonder gemiep ;)

Verwijderd

Had hetzelfde met mijn MSI K7T pro2a, gewoon terugsturen want die problemen blijven vaak terugkomen. Garantie is geen probleem, is namelijk wettelijk geregeld. (op een mobo iets van 5 jaar)

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 16:20
Wie heeft zijn MB als is terug gestuurd?
Ik heb hier nog een MSI k7t pro2 liggen, die kapot is (4 rode leds met goede cpu).

Als ik MSI bel, zeggen ze mij daar: wij geven alleen garantie aan winkels. Ga ik naar de winkel zeggen ze: wij geven maar 1 jaar garantie. Schiet ik niks mee op :( .

Iemand nog interesse in dit boord?, heb namelijk al een nieuwe

• smvs
  • Niet online
Als ik MSI bel, zeggen ze mij daar: wij geven alleen garantie aan winkels. Ga ik naar de winkel zeggen ze: wij geven maar 1 jaar garantie. Schiet ik niks mee op .
precies hetzelfde had ik met een ms 6167 (pre k7 pro geloof ik zelfs nog)
ik heb hem uiteindelijk toch naar de leverancier gestuurd met een brief erbij dat dit geen stijl was en dat als ze het er niet mee eens waren dat ze mij maar moesten bellen. (ecl)

feit is dat wij op de zaak geen msi meer verkopen. teveel bordjes van terug gehad.

zelfs bij anandtech hebben ze veel gezeik gehad met die bordjes in hun servers (zelfs zeg ik omdat ze daar natuurlijk goede voedingen en stroomtoevoer etc gebruiken)
Motherboard reliability problems plagued our original four servers,
http://www.anandtech.com/IT/showdoc.html?i=1604

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42
four?? :?

er staat heel duidelijk op het boekje van MSI 5 jaar garantie. Dus je mag echt wel gewoon opsturen. Diegene die je hebt gesproken over de telefoon, zit gewoon te lullen. Wijs hem op de feiten.

Verwijderd

Even verder kijken....

http://www.msi-computer.nl/support/garantie/garantie.html

Heb ik al eens eerder gepost voor MSI problemen.

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19

worker

2x Sessy thuisbatterij

Erik999 schreef op 18 maart 2002 @ 21:00:
tip: PC uitdoen -> CPU eruithalen -> PC 3 minuten aanlaten -> PC uitsoen -> CPU erin -> en weer aanzetten. Werkt bij mij iig. MSI K7t pro (duron 600)
Leve het internet, en GOT natuurlijk. Vanavond een PC gerepareerd (op bovenstaande manier) die het gisteren zomaar opeens begeven had.
Ben trouwens geschrokken van alle problemen die gemeld worden over dit bordje. Maar toch draait 't nu al 3 1/2 jaar. Ik hoop dat dit niet het begin van het einde is.

• dion_b
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Condensatoren, condensatoren condensatoren, condensatoren :z

De MSI-63xx bordjes hadden er gruwelijk last van. Verder weinig nieuws in een 2 jaar oud topic, dus terug de sloot in }:O

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.