Ontrack diskmanager

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik gebruik Ontrack diskmanager om mn seagate 10GB schijf te laten werken. Het werkt allemaal goed, alleen als de PC opstart krijg ik eerst zo'n blauw schermpje van Seagate in beeld met daaronder 'press space to boot from floppy', waarna een pauze van een paar seconden wordt gehouden.. Deze functie lijkt me wat overbodig. Is dat ook weg te krijgen? En kan ik ook verder nog wat configureren aan die diskmanager..?

Op de seagate/ontrack site kan ik niet echt veel info vinden.. heeft iemand hier misschien ervaring met deze bootmanager?

grtz

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Lang naar gezocht, ook niets kunnen vinden.
Volgens mij kan het niet.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
weet iemand anders het misschien...?

Verwijderd

Ik heb dat ook gehad met mijn 8,4 GB seagate. Die had ik toen nodig met mijn pentium 100-tje, want mijn BIOS kende die grootte niet. Maar na aankoop van een KA7 + Athlon (geen schone installatie), had ik die rotzooi dus niet meer nodig. Dus als je BIOS die grotere schijf ondersteunt: er af flikkeren die rotzooi!

Het is mij gelukt met behoud van gegevens, moet je even met je floppy (diskmanager) opstarten, en even de verschillende opties bekijken. Ik had toen ergens een optie staan (remove ....), en ook al waarschuwden ze me voor gegevensverlies, viel dat dus 100% mee. Die opstartdinges heet dacht ik "dynamic drive overlay". Met een beetje zoeken vind je er wel wat info over denk ik....

Laat even weten of het lukt....