geen verstand van linux en toch router+mp3?

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik ben net klaar met het verzamelen/bouwen van een server 8-), maar nu wil ik 'em dus ook gaan gebruiken als server. WAt ik er mee wil doen is MP3 laten afspelen en internet routen (met HTTP, Firewall, FTP en wat je verder nodig hebt voor een router). Bestaat er een kant-en-klaar router/MP3 bak software pakket (liefst gebaseerd op linux)?
PS. Er zit een 1.2GB schijf in en ik wil 400MB+ over houden voor MP3's

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 11 maart 2002 23:45 schreef Gabriel-LG het volgende:Bestaat er een kant-en-klaar router/MP3 bak software pakket (liefst gebaseerd op linux)?
PS. Er zit een 1.2GB schijf in en ik wil 400MB+ over houden voor MP3's
In pricipe is +/- 100 MB meer dan genoeg om een kleine distributie (Debian of Slackware) te installeren. Die kunnen alles waar jij om vraagt, alleen dat MP3 gedeelte uit je vraag snap ik niet helemaal.. Hoe zie je dat voor je ? Dat je een cd erin propt, en hij de mp3's er automatisch vanaf pakt ? Dat je via een webbrowser kunt bedienen ofzo ? Dat kan geen enkele distributie standaard, maar er zijn wel een aantal van dat soort projecten die op http://freshmeat.net zijn te vinden.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Als je totaal geen verstand hebt van Linux en er ook geen tijd in wilt stoppen om er mee om te leren gaan, dan kun je het beste een beginnersdistro (standaard grafisch en makkelijke config-progs) zo kaal mogelijk installeren. Daarna zo goed en zo kwaad als het kan een MP3 progsel installeren. Des noods vraag je hier om hulp.

Als je wel de tijd erin wilt stoppen om bekend te geraken met de minimale linuxxen, dan moet je doen wat moto-moi zegt. Dat levert een lean mean linuxdoos op, maar kost meer tijd. Aan het end heb je wel meer ervaring en kun je je linux-doos dus makkelijker onderhouden.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
D'r is wel een module om van apache een streaming mp3 server te maken, ik weet alleen zo snel de goeie url niet :(

Edit: Met het apachetoolbox project kan je deze module compilen. Ik weet niet of dit is wat je o.a. bedoelt. Waarschijnlijk niet geschikt voor linux-newbies.

• Gabriel-LG
Ik kan een beetje command-line'en, maar dingen als installeren van linux, het opzetten van een router, kernel compilen :? heb ik null verstand van :( (ik wil het wel graag leren, maar daar gaat veel tijd overheen heb ik gemerkt)
Op dinsdag 12 maart 2002 00:14 schreef moto-moi het volgende:

[..]

...
alleen dat MP3 gedeelte uit je vraag snap ik niet helemaal.. Hoe zie je dat voor je ? Dat je een cd erin propt, en hij de mp3's er automatisch vanaf pakt ? Dat je via een webbrowser kunt bedienen ofzo?
...
Nee, ik wil er gewoon MP3's op kunnen zetten en deze draaien, zodat ik mijn lawaaierige :( thunderbird niet aan hoef te zetten om een MP3'tje te draaien...

Verwijderd

Dat kan met (bijna) elke distro wel. :) (mp123 is commandline mp3 player om er maar 1 te noemen)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

idd mp123 en een php/mysql script dat een que bijhoud ofzo...

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Gabriel-LG
Ik heb gehoord dat je met freeSCO ook gewoon als linux kunt gebruiken, dan zou ik daar gewoon een MP3 speler bij op kunnen zetten (hoorde van die zelfde persoon dat ik de mp3 speler dan eerst moest compilen, maar hoe :?)
Pagina: 1