[EL] & [CM] PC staat uit en toch 5V?

Pagina: 1
Acties:

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Ik heb gisteren mijn Logitech Cordless Desktop Optical receiver gemod en heb er 2 ledjes ingezet, en aangesloten op de 5V.
Wanneer ik de PC uitzet, blijven deze dingen branden, er is nog steeds 5V.
De fan van de voeding is ook gestopt, de PC staat helemaal uit, maar de voeding maakt nog een klein beetje geluid. (soort geratel). Pas als ik de voeding helemaal uitzet (met de schakelaar) gaan ook de ledjes langzaam uit.

Het is een Enermax 430Watt voeding.

Zijn er op de PS2 poort andere 5V's beschikbaar die wel uitgaan bij het uitzetten van de PC, of moet ik een wazig schematje bedenken wat dat cheked.

Ohja. Zo ziet de mod eruit:
Afbeeldingslocatie: http://vdsluis.servicez.org/ispy7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://vdsluis.servicez.org/ispy8.jpg

...

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Als je niet echt de stroom eraf haalt dan staat er altijd nog stroom op je moederbord dit is normaal.

Anders zoe je een atx moederbord ook niet aan kunnen zetten. Er staat dan dus nog stroom op de ps2 poort. Hoe je dit man omzeilen weet ik niet. Mijn post is eigenlijk dus best onzinnig zie ik net. Volgende ker beter lezen |:(

Bij een at moederbord vverbnreek je gewoon alle stroom. Dit is bij atx dus niet zo.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

mijn num-lock led op me keyboard (ps2) lbijft ook nog branden. als ik wake on usb aan zet dan brand me muis ook nog! uit dus. (ik heb keyboard wake up)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Dat er een beetje stroom op het mobo stond wist ik, maar dat de PS2 port er ook bij word betrokken vind ik wel vaag. (En ook gewoon volledig 5V)

Zo kan ik ook niet verklaren waarom het ledje op mijn hub van mijn PC die uit staat wel blijft branden, maar op de nic zelf uit is.

Dit is echt het vaagste mobo wat ik ooit heb gehad. (A7V266-E)

...

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:29
Op maandag 11 maart 2002 23:28 schreef Oxigun het volgende:
mijn num-lock led op me keyboard (ps2) lbijft ook nog branden. als ik wake on usb aan zet dan brand me muis ook nog! uit dus. (ik heb keyboard wake up)
Dit is idd een wake-on-keyboard functie... Zou je als het goed is in de BIOS of met een jumpertje uit moeten kunnen zetten.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Op maandag 11 maart 2002 23:31 schreef Bas_f het volgende:
Dat er een beetje stroom op het mobo stond wist ik, maar dat de PS2 port er ook bij word betrokken vind ik wel vaag. (En ook gewoon volledig 5V)

Zo kan ik ook niet verklaren waarom het ledje op mijn hub van mijn PC die uit staat wel blijft branden, maar op de nic zelf uit is.

Dit is echt het vaagste mobo wat ik ooit heb gehad. (A7V266-E)
Eigenlijk is er niets vaags aan. Moderne moederborden bieden functies als wake-on-lan, wake-on-key en wake-on-usb. Zou je je voeding helemaal uitzetten dan kun je deze functies niet realiseren.

Dat het lijkt alsof je pc helemaal uit is komt doordat slechts een gedeelte van je PC stroom krijgt. Je HD, CD en processor krijgen niets meer, ook de fans worden uitgeschakeld.

Als je per sé alles uit wil hebben kun je dit meestal in je bios of op het mb (jumpertje) doen.

[elekto-mode]
D'r staat trouwens _spanning_ op je moederbord, geen stroom. [edit-voor-de-miereneuker]Stroom loopt tussen twee punten als gevolg van de spanning die er staat tussen dietwee punten.[/edit-voor-de-miereneuker]

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Op dinsdag 12 maart 2002 10:11 schreef AcouSE het volgende:
[elekto-mode]
D'r staat trouwens _spanning_ op je moederbord, geen stroom. Stroom loopt als gevolg van de spanning die er staat.
[mierenneuk-mode]
Stroom loopt er als gevolg van een spannings-verschil :).

Als je op een draadje aan beide zeiden 5V zet, zal er geen stroom lopen :).
[/mierenneuk-mode]

Macbook Pro

Pagina: 1