Toon posts:

maxtor stervende :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n 3 maanden terug begonnen de problemen met m'n maxtor hd (DiamondMax Plus 45 7200 20,4GB) Als mijn computer aanstond begon die hd opeens te 'klikken'. Maar voor de rest geen probleem, dit klikken kwam steeds vaker voor en af en toe gaf S.M.A.R.T bij het opstarten aan dat de status van de hd BAD was. Maar alles werkte nog gewoon dus ik trok me er niet veel van aan. Sinds een paar weken werd elke keer bij het opstarten aangegeven dat de status BAD was/is. Maar alles werkte nog steeds goed, op die rare klikken na, dus ik stug niks van aantrekken. Tot eergister opeens m'n hd als een gek begon te ratelen bij het laden/schrijven naar de hd (terwijl ik die hd normaal gesproken helemaal niet hoor). Bij elke lees of schrijf opdracht bleef mijn computer compleet hangen, dus ik mijn computer maar afsluiten.. nou dit duurde zo ongeveer 10min. Ik dus die diagnostic tool downloaden (POWERMAX) daar kreeg ik bij de eerste test 'Installation Confirmation' al gelijk een errorcode, namelijk F30S20. Bij de basic test krijg ik de errorcode F30S57. De omschrijvingen op de maxtor website bij deze error codes is 'Replace Drive'.. ja zover was ik zelf ookal gekomen |:( Ik neem dus aan dat ik deze hd weg kan gooien.
Nou heb ik ff gekeken naar de garantie maar kan de factuur nergens meer vinden :( Ik heb deze hd 1.5 jaar geleden gekocht op de hcc dagen.. Ik zal hem dus terug moeten sturen naar de fabriek neem ik aan?
Hebben er meer mensen ervaring met het terug sturen van hun Maxtor hdtje, zo ja hoe gaat dit in z'n werk? Ik heb op de site van maxtor zelf gekeken en even de search hier gebruikt, maar ik moet dus zo'n RMA formulier invullen? En dan opsturen naar... duitsland? Bij Europe kan ik iig geen contact informatie van maxtor binnen Nederland vinden.
Ik hoop dat iemand me hier iets meer over kan vertellen, zou het een beetje zonde vinden om die hd zo weg te smijten ;(

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 19:58
Sorry hoor maar als smart aangeeft dat ie kaduuk is EN je hoort hem rare geluiden maken dan moet er toch een lampje gaan branden ... niet ?

Maareh .. ik weet niet hoe het bij maxtor gaat maar bij seagate kun je gewoon online een rma aanvragen en 5 minuten later heb je RMA nummer en adres waar je hem heen moet sturen

Repareren doe je zo.

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 14:33

SilentSimon

Have you been hopped?

looks like its dying, zo snel mogelijk backup maken van je troep als t nog kan. zoniet: gecondoleerd :)

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Je kunt via www.maxtor.com een RMA procedure starten, dan moet je schijf naar Ierland. Je kunt ook kiezen om vantevoren een nieuwe schijf te krijgen, daar heb je wel een creditcard voor nodig. Helaas wacht ik door de verhuizing van hun logistiek centrum al 2 weken op e vervanger voor m'n defecte Quantum Viking II.

Natuurlijk kun je ook gewoon de normale RMA starten, dus jouw schijf opsturen o.v.v. het verkregen RMA nummer en dan wachten tot je een nieuwe hebt.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 08:48

WiD

Die schijf moet opgestuurd worden naar Ierland. 2 weekjes later krijg je dan een pakje in de bus.