๐ณ๐ฑ ๐ Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | โ๏ธ14kWp zuid-west+noord-oost
Ik denk dat je het relatief moet bekijken en niet absoluut..
35% oc-en is netjes..
een 700 35% oc-en kom je op 945 uit.. is ook heel netjes..
en het hoeft ook nog niet eens aan de processor te liggen.. als je de fsb omhoog krikt dan gaat alles omhoog; dus ook je chipsets... en ik denk dat dat laatste ook een behoorlijke bottleneck is.. en daarbij krijg je ook nog dat de signalen van en naar proc. tegenwoordig veel stabieler zijn dan vroeger.
Flink OC-en is niet alleen te danken aan de processor maar ook aan het mainboard en het geheugen.
35% oc-en is netjes..
een 700 35% oc-en kom je op 945 uit.. is ook heel netjes..
en het hoeft ook nog niet eens aan de processor te liggen.. als je de fsb omhoog krikt dan gaat alles omhoog; dus ook je chipsets... en ik denk dat dat laatste ook een behoorlijke bottleneck is.. en daarbij krijg je ook nog dat de signalen van en naar proc. tegenwoordig veel stabieler zijn dan vroeger.
Flink OC-en is niet alleen te danken aan de processor maar ook aan het mainboard en het geheugen.
hmm...dan kan die cpu vast niet hoger, want mijn mobo kan wel degelijk 83 MHz fsb aan, dan zou je uitkomen op 3 x 83 = 249 MHz. Maar niet getreurd, morgen krijg ik mijn nieuwe Epox super7 bordje, dus dan pushen we hem wel verder!!!!
๐ณ๐ฑ ๐ Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | โ๏ธ14kWp zuid-west+noord-oost
Bedenk wel dat je bij de Pentium 166 natuurlijk ook nog kan overklokken met je multiplier hรจ. Die dingen zijn niet gelockt, dus je hoeft niet per se de FSB te verhogen om hem te overklokken.
3,5*66 is bijvoorbeeld ook 231
3,5*66 is bijvoorbeeld ook 231
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
nou, die van mij is in elk geval niet gelocked! ik zal morgen, als ik mijn nieuwe Epox super7 heb, weer eens wat proberen. ik houd jullie op de hoogte als ik weer een nieuw record gevestigd heb!
Probeer eens 2,5x83=208 dit werkt sneller dan 3,5x66. Ik heb namelijk nog een systeem staan (166mmx@208 op VX-Pro) en die doet dit nu al een jaar of 3 zonder problemen.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Pagina: 1