Cisco Catalyst 3524 vragen

Pagina: 1
Acties:

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:36
Ik heb sinds een paar dagen een Cisco Catalyst 3524XL switch.
1. Nu zitten daar 2 GBIC aansluitingen op. Ze zijn ze bezet met n GigaStack en 1000BaseSX GBIC, maar die GigaStack module zal ik waarschijnlijk nooit/zelden gebruiken en wil ik daarvoor in de plaats een 1000BaseT module hebben.
Weet iemand of ik daar ieder willekeurig merk in kan zetten?Op de Cisco site lees ik over niets anders dan eigen merk module, maar ik heb weleens gelezen over problemen tussen verschillende merken.

2. 'Vroeger' met versie 11.* iig waren er de Standard IOS en de Enterprise IOS, zijn deze in de 12.x versie samengevoegd?

3. Weet iemand waar ik voor redelijke prijs glasvezel kan kopen? Noem aub geen Blackbox dus :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

GBICs van andere merken moeten in principe gewoon werken, wij hebben ook een heel aantal niet-Cisco GBICs in gebruik. 1000BaseT heb ik geen ervaring mee in een 3500. Let op dat je switch dit ondersteunt (werkt niet in alle switches ook al passen er GBICs in). Vraag anders of je ze ff mag proberen. Er gaat niks stuk, je switch roept hooguit 'GBIC not supported' (dat roept een 6500 tenminste als je er al te oude IBM GBICs in duwt :( )

Hoet het met die IOS versies zit weet ik niet, glas koop ik altijd bij Eijlander (= winkel, www.eijlander.nl) of Dataman (= var, www.dataman.nl). 'Gewone' multimode SC/PC patchcords koop je op praktisch elke straathoek tegenwoordig.