Ik heb zelf een Plextor 24 speed writer gekocht en mijn oude writer een HP8100 4x heb ik bij m'n pa's computer ingebouwd.
CD's lezen kan ie inderdaad wel, maar zodra ik een CD probeer te schrijven met Nero of Easy CD creator maakt de writer steeds tikken tijdens het schrijven.
Nero geeft na een tijdje dan een SCSI/IDE error en Easy CD Creator blijft ook hangen.
Aangezien Easy CD creator automatisch ASPI drivers installeert lijkt me dat dit het probleem niet is.
Ik zat te denken of er niet iets mis is met de IDE controller.
De IDE kanalen zijn nu als volgt in gebruik:
IDE1 - Quantum HD
IDE2 Master: HP CD Writer
IDE2 Slave: Pioneer 36 speed CD-ROM
Is het trouwens verstandig om 2 CD-Roms op 1 IDE kanaal te zetten of kan ik de CD-Writer beter apart op 1 IDE kanaal zetten.
Wie kan mij please helpen
CD's lezen kan ie inderdaad wel, maar zodra ik een CD probeer te schrijven met Nero of Easy CD creator maakt de writer steeds tikken tijdens het schrijven.
Nero geeft na een tijdje dan een SCSI/IDE error en Easy CD Creator blijft ook hangen.
Aangezien Easy CD creator automatisch ASPI drivers installeert lijkt me dat dit het probleem niet is.
Ik zat te denken of er niet iets mis is met de IDE controller.
De IDE kanalen zijn nu als volgt in gebruik:
IDE1 - Quantum HD
IDE2 Master: HP CD Writer
IDE2 Slave: Pioneer 36 speed CD-ROM
Is het trouwens verstandig om 2 CD-Roms op 1 IDE kanaal te zetten of kan ik de CD-Writer beter apart op 1 IDE kanaal zetten.
Wie kan mij please helpen
It’s nice to be important but it’s more important to be nice