Wie is er ontevreden over zijn kyro II??

Pagina: 1
Acties:

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik heb een lange tijd geleden de Hercules Kyro II 64 MB met TV-out gekocht.

Ik had alleen maar goede verhalen gehoord in reviews.
En iedereen was enthousiast over deze super kaart die soms sneller was dan de GTS.

Toch merk ik vervelende dingen met mijn videokaart en heeft het toch niet tot mijn verwachting voldaan.

Hij hapert tijdens spelletjes zodra ik hem hoog wil zetten.
Alles draait nu op 1024 x 768 |:(
Daar baal ik best wel van want het moet gewoon beter kunnen.

Ik toen de tijd alles gedaan om hem sneller te krijgen. ( OC'en doe ik niet aan ) Maar heb alle software geprobeerd en alle updates.

Maar het helpt niet echt....

Wat zijn jullie ervaringen met een kyro II?

[Update] Stel ik zou een andere videokaart gaan kopen welke zou ik dan het beste kunnen nemen?

Ik ga upgraden naar een AMD XP 1800+
Abit kr7a-raid
en 256 DDR-ram

Ik heb niet een verschrikkelijk hoog budget dus wil niet meteen een Geforce 4 ofzo.
Maar welke kaart heeft echt een waarborging die lang mee gaat, en qua prijs niet meteen keldert?

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:20
Ik ben heel erg tevreden met mijn Kyro II. Hij koste maar 200 piek, dus veel prestatie voor weinig geld... Alleen heeft hij heel soms wat moeite met games waarbij veel rook/mist enz voorkomt, maarja je kunt niet alles hebben...

[Edit: Volgensmij hebben ook andere kaarten dat probleem wel]

• hives
Op maandag 11 maart 2002 22:42 schreef DrClearbottom het volgende:
Ik ben heel erg tevreden met mijn Kyro II. Hij koste maar 200 piek, dus veel prestatie voor weinig geld... Alleen heeft hij heel soms wat moeite met games waarbij veel rook/mist enz voorkomt, maarja je kunt niet alles hebben...
200 piek is interessant voor zo'n kaart jah, ik heb er toen 429 voor betaalt ;(

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17
Topicstarter, wat heb je nu voor systeem dan?

Ik heb een kyro 1, in combinatie met een duron op 1150 Mhz(morgan core) en 256Mb geheugen.

Op 1280x1024x32 in unreal tournament, 60FPs geen schokken ofzo..

En dat is een kyro 1

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 11 maart 2002 23:31 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Topicstarter, wat heb je nu voor systeem dan?

Ik heb een kyro 1, in combinatie met een duron op 1150 Mhz(morgan core) en 256Mb geheugen.

Op 1280x1024x32 in unreal tournament, 60FPs geen schokken ofzo..

En dat is een kyro 1
Zie z'n sig
Amd 1 Ghz AXIA, Abit kt7a-raid, 256 MB RAM Kingston, Creative SB Live! 1024, Hercules Kyro II 64 MB
Overigens speel ik MoH:AA (die bij jou blijkbaar kut loopt in 1024*786 volgens je andere topic) vloeiend in 1152*864 @ 32bbp @ alles high/max dus ik denk dat toch die kryo2 niet zo lekker is voor de nieuwe generatie spellen vanwege het ontbreken van een hardwarematige T&L unit.

Verwijderd

volgens mij vragen nieuwe games gewoon veel meer van een videokaart en een systeem dan oudere games. Zo kun je in Unreal en UT hele goede scores halen, dit hoeft niet te beteken dat in andere games als bijvoorbeeld RTCW of MOH:AA ook dezelde scores gehaald worden. Als ik met mijn GF2mx400 lekker wil spelen draai ik ook alles op 1024x768@85hz. Het is maar net waar je je geld aan uit wilt geven en hoe tevreden je bent met wat je nu kunt met de spullen die je hebt.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 22:39 schreef hives het volgende:
Maar welke kaart heeft echt een waarborging die lang mee gaat, en qua prijs niet meteen keldert?
Geen enkele :)

Elke videokaart is na een jaar alweer behoorlijk achterhaald.

Als je nu een nieuwe wilt zou ik een Gf3 ti200 nemen. Die is iig niet al te duur en toch nog relatief nieuw.

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik heb gemerkt dat MoHAA niet pbepaald lekker draait onder win2K en winXP. Ik had hier last van toen ik nog Win2K had (een TB1400, V8200(classic), 384MB cas2 DDR, D740X-J2 HD etc.) MoHAA wou gewoon niet zonder schokken lopen, met winMe loopt het gewoon :9~. Een huisgenoot van mij heeft nu winXP (hij heeft een XP1800+, 256MB DDR, ATI Radeon8500(oem) 60 GB IBM deskstar) en daar draait het ook niet lekker.
Kortom: Win2K of WinXP + MoHAA = :r

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 00:20 schreef Gabriel-LG het volgende:
Ik heb gemerkt dat MoHAA niet pbepaald lekker draait onder win2K en winXP. Ik had hier last van toen ik nog Win2K had (een TB1400, V8200(classic), 384MB cas2 DDR, D740X-J2 HD etc.) MoHAA wou gewoon niet zonder schokken lopen, met winMe loopt het gewoon :9~. Een huisgenoot van mij heeft nu winXP (hij heeft een XP1800+, 256MB DDR, ATI Radeon8500(oem) 60 GB IBM deskstar) en daar draait het ook niet lekker.
Niet mee eens! loopt hiero op 5 win2k/XP systemen zonder problemen (van P3 450 t/m XP1500+)...

Verwijderd

Hier loopt het prima hoor, en dat mijn GF2MXje. Ik denk dat je niet echt je drivers hebt geupdate.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Topic: Wie is er ontevreden over zijn kyro II?? :r

Wie niet? Hoor niks dan bagger over deze kaart!
(No Nvidia flame intended!)
Zou ik er eerder nog een tnt2 ultra in prieken, maargezien je een beter systeem gaat kopen is dat ook weer zonde

Ik toen de tijd alles gedaan om hem sneller te krijgen. ( OC'en doe ik niet aan ) Maar heb alle software geprobeerd en alle updates.

OC'en doe je niet aan? Wat ben je dan voor tweaker :?

[Update] Stel ik zou een andere videokaart gaan kopen welke zou ik dan het beste kunnen nemen?

Ik ga upgraden naar een AMD XP 1800+ 8-)
Abit kr7a-raid :9~
en 256 DDR-ram :9

Als je WEL geld heb voor een 1800+ met zo'n toch wel redelijk geprijsd mobo en geheugen wat momenteel schrikbarend duur is, waarom heb je dan geen geld voor een knappe kaart!?
Heb je straks een knap systeem en dan lekker zo'n el cheapo-kaart als bottleneck, dat wordt dus weer :'(

Waarborging?? LOL wat denk je zelf!? Al koop je een kaart voor 800€, met een jaar mag je god op je blote knieen danken als je er nog de 1/2 voor terug krijgt, kortom GEEN enkele kaart geeft je die garantie!

Koop een GF3-kaartje of een Radeon die zijn momenteel best wel 'betaalbaar' mits je c.a. 250 a 300€ ervoor over heb.Of ff w88 tot ze die 128mb versies op de markt gaan brengen,dai is er tijd wel 1 of adere ziel die jou kaarjt wilc overnemen voor, weinig uiteraad!
Iig suc6 met uitzoeken....

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ik heb dezelfde Hercules-kaart, en ik heb er ook 429 gulden nog voor betaald, maar zo ontevreden ben ik er eigenlijk niet eens over.
Het enige wat ik me verwijt is misschien dat ik toen wat beter rond had moeten kijken voor videokaarten. Nu was het een beetje een impuls-aankoop (niet boeiend verhaal nu hier).
Maar ik vind het kaartje niet slecht hoor! Alleen wat wel eens irritant is, is dat hij soms wel eens moeite heeft met transparante dingen in beeld. Dwz dat ik dus opeens in Fifa door mn mannetjes heen kijk deels, of dat het in-game menu niet helemaal verschijnt (maar dat kan ook liggen aan de illi versie natuurlijk :+).
Verder gaat mn (15 inch) scherm niet hoger dan 1024x768 dus speel ik spellen ook niet in een hogere resolutie dan die. Maar in die reso met details op high spelen de meeste spellen nog wel lekker weg :9, hoewel Max Payne met alles op hoog toch nog wel kan gaan laggen.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Kortom: Win2K of WinXP + MoHAA = :r Dit is dus vette shit, ewij draiendat spel hier allemaal onder XP en zodnder probs!

• Wirehead
  • Laatst online: 14-08 09:31
Heb die kaart ook, vinnet een zaaalig kaartje :)
speel UT op max. res, mohaa op 1152*864, zonder probs, met alles op max. op mijn systeem..
Ook mijn favoriet game tribes II draait in 1024*786 met alles op max. (wat zeer zwaar is, tribes II heeft een zware engine) >:)
* Wirehead likes this card :9

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 07:09 schreef Evil_Homer het volgende:
Heb die kaart ook, vinnet een zaaalig kaartje :)
speel UT op max. res, mohaa op 1152*864, zonder probs, met alles op max. op mijn systeem..
Ook mijn favoriet game tribes II draait in 1024*786 met alles op max. (wat zeer zwaar is, tribes II heeft een zware engine) >:)
/me likes this card :9
same here, kyro II draait alles nog steeds perfect, Mohaa, rtcw etc. gewoon alle details high. met driver versei 9.015 want alles daarna zuigt aars.. :+

pas nog een gf2mx400 in compu gehad, 3dmark draaien. 400 punten hoger, mohaa spelen, helft vd fps.
en de tv out had een randje aan de zijkanten. GF eruit, kyro back in! :)

kyro roeleer >:)

Verwijderd

Ik heb ook aantal bekenden van mij een KyroII aangeraden (dat was +-12 maanden geleden). Stuk voor stuk zijn ze tot op vandaag allemaal tevreden over de kaart. Mohaa draait daar prima.

Als je toch gaat upgraden naar XP1800 dan zal je KyroII hiet ook weer flink profijt van hebben (dat is het voordeel van deze videokaart) en kan je wel weer 6 maanden vooruit.

Dan kan je over 6 maanden wel weer verder kijken. (en misschien een KyroIII kopen *D ) En zoals het er nu aan toegaat in videokaarten land, is het imho beter om ff te wachten totdat alle gf4's echt uit zijn.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb een lange tijd geleden de Hercules Kyro II 64 MB met TV-out gekocht.

Ik had alleen maar goede verhalen gehoord in reviews.
En iedereen was enthousiast over deze super kaart die soms sneller was dan de GTS.

Toch merk ik vervelende dingen met mijn videokaart en heeft het toch niet tot mijn verwachting voldaan.

Hij hapert tijdens spelletjes zodra ik hem hoog wil zetten.
Alles draait nu op 1024 x 768 |:(
Daar baal ik best wel van want het moet gewoon beter kunnen.

Maar het helpt niet echt....

Wat zijn jullie ervaringen met een kyro II?

Ik ga upgraden naar een AMD XP 1800+
Abit kr7a-raid
en 256 DDR-ram

Ik heb niet een verschrikkelijk hoog budget dus wil niet meteen een Geforce 4 ofzo.
Als ik je een kaartje mag aanbevelen behalve de GeForce 4 dan wordt dat zondermeer een LeadTek Ti500. Ik heb deze kaart en het is ook meteen de beste videokaart die ik ooit gehad heb, hiermee doel ik ook op zijn 2D kwaliteiten die zelfs een Matrox evenaart en voorbij streeft. En qua 3D prestaties...tja de GeForce 4 is sneller maar je kan met deze kaart echt nog wel een tijd vooruit. De prijs van een Ti500 ligt volgens mij nu nog wel best hoog :(

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 07:48 schreef BeyondHorizon het volgende:

[..]

Als ik je een kaartje mag aanbevelen behalve de GeForce 4 dan wordt dat zondermeer een LeadTek Ti500. Ik heb deze kaart en het is ook meteen de beste videokaart die ik ooit gehad heb, hiermee doel ik ook op zijn 2D kwaliteiten die zelfs een Matrox evenaart en voorbij streeft. En qua 3D prestaties...tja de GeForce 4 is sneller maar je kan met deze kaart echt nog wel een tijd vooruit. De prijs van een Ti500 ligt volgens mij nu nog wel best hoog :(
waarom geen Radeon8500?? kan met de ti500 mee en is veel goedkoper!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op dinsdag 12 maart 2002 07:40 schreef tweakhuis het volgende:
Dan kan je over 6 maanden wel weer verder kijken. (en misschien een KyroIII kopen *D ) En zoals het er nu aan toegaat in videokaarten land, is het imho beter om ff te wachten totdat alle gf4's echt uit zijn.
Ik las laatst ergens dat de fabrikant gestopt is met het maken van Kyro kaartjes. Of vergis ik me nu???? :?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Hoe zit dat nu eigenlijk met die onstabiele drivers?
Is dat ondertussen al opgelost...

• hives
Op dinsdag 12 maart 2002 11:41 schreef CooLKillaH het volgende:
Hoe zit dat nu eigenlijk met die onstabiele drivers?
Is dat ondertussen al opgelost...
De drivers waren idd wel instabieler een tijdje geleden.

Ik heb ook steeds geupdated... maar ik heb eigenlijk weinig gemerkt....

Misschien ligt dat aan mij maar ik denk dat iedereen zijn mening daarover heeft.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 00:21 schreef Juustem het volgende:
Niet mee eens! loopt hiero op 5 win2k/XP systemen zonder problemen (van P3 450 t/m XP1500+)...
Idd!

Maar ja, goed installeren en tweaken is ook een vak apart ;)

• ferdinand
  • Laatst online: 28-02-2025
Misschien even wachten tot die budget Radeon8500 uitkomt. Ik denk dat die het langste meegaat met de beste prijs. En anders een Geforce3Ti200 maar die presteerd dan weer wat minder.
Een Geforce4MX of Radeon7500 is op dit moment nog wel hartstikke lekker maar over een half jaartje begint je toch wel het verschil te voelen en zien tussen DX7 en DX8.

Verwijderd

ff over die koryIII de chip wordt volgens mij nog wel ontwikkeld.

Ik zoek het wel ff uit.

[edit]
ze zijn nog wel heel actief voor een chip waar geen opvolger van komt, dus voglens mij komt er nog wel een III aan.

[pvrsite]
ARM Demonstrate PowerVR MBX at 2002 3GSM World Congress and Embedded Systems Show
PowerVR News Update, 19 February 2002

The PowerVR MBX core for mobile graphics applications is designed for integration alongside ARM® microprocessor cores and will enable the migration of modern 3D and video graphics content to mobile platforms. PowerVR MBX is a complete 2D/3D graphics solution for future wireless multimedia devices optimised for low power and high performance. The demonstration platform consists of an ARM 920 processor with PowerVR MBX in FPGA technology, with a 320x240 LCD display, and clearly demonstrates the high performance and market leading image quality of an ARM / PowerVR Technologies 2D/3D graphics solution.

[pvr site]

Volgens mij richten ze zich op zoveel fronten met deze chip, dat de pc een beetje een ondergeschoven kindje is geworden.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Nah bij mij ook niet hoor, Ik speel het prima op een Tnt2 Ultra Onder WinXp. Het schokt niet ofzo, het loopt heel normaal.

systeem specs

• Wirehead
gebruik de vorige V1.4 drivers voor kyro II, de nieuwe van hercules zijn iets trager..
+200 frames in Villagemark 0wnz, hij duid dan 0 aan :9

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op dinsdag 12 maart 2002 20:21 schreef Evil_Homer het volgende:
gebruik de vorige V1.4 drivers voor kyro II, de nieuwe van hercules zijn iets trager..
+200 frames in Villagemark 0wnz, hij duid dan 0 aan :9
waar kan je die nog halen dan?

Mijn kyro2 doet het ook PERFECT +100 fps in UT met 4X FSAA in 1024*768 32bit high high.. :)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

De KyroII is gewoon ook 'n sterk gehypte G-Ksart.

Vooral omdat deze Kaart erg gevoelig is voor welke game en welke instelingen en extreme variaties, soms heeft die moeite met 'n Gf2MX de andere keer fietst die 'n Gf2U voorbij.

Nou als je toevalig 'n systeem en favority game heb waar die niet tegen kan dan heb je grote pech

En anders om geluk. dan zit je voor een dubbeltje op de eerste rij.

Ik speel vooral verschillende games en daarom geen KyroII

Dus met nieuwe games is het 'n grote gok klikt het of klikt het niet.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Wirehead
Op dinsdag 12 maart 2002 21:21 schreef SuperG het volgende:
Ik speel vooral verschillende games en daarom geen KyroII

Dus met nieuwe games is het 'n grote gok klikt het of klikt het niet.
Onzin, heb hier nooit last van framedrops op de laatste nieuwe spellen...

Verwijderd

Ik heb nog niks gehhord over problemen met grafische weergave bij de KyroII.

Maar goed Nvidia is beter ondersteund, dat is waar.

Maar de 2d en 3d van de KyroII zijn zoooo mooi.

Ik heb het verschil tussen Gf2-mx en KyroII gezien Kyro was duidelijk veel mooier.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:03
Ik heb al maanden lang mn ouwe vertrouwde Diamond Viper2 :r erin zitten, puut vanwege het feit dat hercules kutfilters heeft gebruikt op mijn exemplaar.

Aangezien er onder Debian Linux nog steeds geen drivers zijn voor die Kyro2, ga ik gewoon voor de kaart met de beste kwaliteit: Viper2. Tot ik die Kyro2 z'n RFI filters gesloopt heb en er open-source drivers voor linux zijn komt die kaart niet meer in mn systeem.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 09:29 schreef _JGC_ het volgende:
Aangezien er onder Debian Linux nog steeds geen drivers zijn voor die Kyro2, ga ik gewoon voor de kaart met de beste kwaliteit: Viper2. Tot ik die Kyro2 z'n RFI filters gesloopt heb en er open-source drivers voor linux zijn komt die kaart niet meer in mn systeem.
PowerVR Technologies Releases First Driver for Linux
Beta 1 Driver Kit Supports STMicroelectronics KYRO Family

26 February 2002

PowerVR Technologies a division of Imagination Technologies announces the release of a Beta Linux driver for STMicroelectronics KYRO family of graphics processors. The drivers are available now for download.

ff een linklje voor je : http://www.powervr.com

Veel succes met slopen :+

• wzzrd
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Ik wás ontevreden over mijn Kyro. Nu niet meer. Nu heb ik een GeForce II Ti :)

Verwijderd

Je gooit mooi geld in het water als je je 1Ghz Tbird en KT7a-raid gaat inruilen voor een XP1800+ en een KR7a-raid als je niet zoveel geld hebt en dus geen snelle vidkaart erbij koopt. Tenzij je hier een speciale reden voor hebt natuurlijk. Zonder goede videokaart is die XP1800 in spellen ook niks waard, kun je beter je oude 1Ghz houden. Bovendien schijnt de opvolger van de huidige AthlonXP een ander socket te gebruiken, kun je die gave KR7a-raid ook weer in de vuilnisbak mieteren.

Mijn advies: koop voor dat geld een GF4 Ti4400 of een GF4 MX440, of eventueel een Radeon 8500 en probeer die KyroII aan een ander te verkopen. Een nieuw mobo + CPU + geheugen komt later wel weer.

En probeer die Tbird eens over te klokken >:) !!! (Kooptie een Abit, gaattie nie eens overklokken |:( )

Verwijderd

Mee eens, koop een videokaart met t&l hou je wat geld over voor de toekomst.

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
maar aan de andere kant, de kyro2 heeft GEEN TnL , dus een goeie cpu erbij lost dat probleem ook dik op!

(Ik spreek uit ervaring, check sign)

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 15:53 schreef Mister_X het volgende:
maar aan de andere kant, de kyro2 heeft GEEN TnL , dus een goeie cpu erbij lost dat probleem ook dik op!

(Ik spreek uit ervaring, check sign)
Hij wil van die KyroII af, daar is hij ontevreden over. Bovendien heeft hij de meeste problemen op resoluties hoger dan 1024x768, dat ligt dus duidelijk aan z'n videokaart, niet aan z'n CPU. Hier brengt een snellere CPU normaal gesproken echt geen verandering in.

Bovendien is een Tbird 1Ghz (AXIA core + Abit mobo, dus die moet hij echt gaan overklokken, zou anders zonde zijn) echt genoeg voor alle spelletjes van dit moment. Hij heeft dus veel meer aan een nieuwe videokaart. Wat voor kaart dat dan moet wezen, dat is weer een ander verhaal.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
de kyro2 is meer ontworpen voor opengl
op direct3d zuigt die helaas
dat krijg je met geen driver update of wat dan ook voor elkaar
de gpu is er gewoon niet voor gemaakt

Tweakers Discord

Verwijderd

Correct me if i am wrong, maar deze GPU is toch enorm schaalbaar, dwz dat ie enorm processor afhankelijk is, en dus hoe meer mhz des te beter?

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 16:58 schreef tweakhuis het volgende:
Correct me if i am wrong, maar deze GPU is toch enorm schaalbaar, dwz dat ie enorm processor afhankelijk is, en dus hoe meer mhz des te beter?
Dat zal best, maar als die kaart pas op hoge resoluties begint te schokken, kan ik me niet voorstellen dat een snellere CPU uitmaakt, dit ligt namelijk puur aan je videokaart.

Toen de KyroII uitkwam, was een AMD 1Ghz zo'n beetje het snelste van het snelste, dus het is helemaal niet zeker dat hij bij een AthlonXP nog steeds zo schaalt, dat kon men toen namelijk helemaal nog niet testen. Daar zou ik dan eerst toch maar eens een review op internet over opzoeken.

• Wirehead
Op woensdag 13 maart 2002 17:19 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

...dus het is helemaal niet zeker dat hij bij een AthlonXP nog steeds zo schaalt, dat kon men toen namelijk helemaal nog niet testen. Daar zou ik dan eerst toch maar eens een review op internet over opzoeken.
Denk nou toch es ff na.. tuurlijk dat hij hoger en hoger gaat scalen.. |:(
Zie maar bvb bij anandtech,.. waar ze hem testen op de Unreal 2 engine, en waar hij ZEKER geen slechte prestaties haalt...(getest op een 2000+ XP als ik mij niet vergis.., en zoals je concluderen, hoe sneller de CPU, hoe sneller de Kyro II wordt...)

/edit: Mister-X, de oudere versie kan je downen op http://www.powervr.com :)

• _JGC_
Op woensdag 13 maart 2002 10:40 schreef tweakhuis het volgende:

[..]

PowerVR Technologies Releases First Driver for Linux
Beta 1 Driver Kit Supports STMicroelectronics KYRO Family

26 February 2002

PowerVR Technologies a division of Imagination Technologies announces the release of a Beta Linux driver for STMicroelectronics KYRO family of graphics processors. The drivers are available now for download.

ff een linklje voor je : http://www.powervr.com

Veel succes met slopen :+
Zijn die open source?
Werken die met distro's anders dan SuSE, Mandrake en R00that?
Was dus niet wat ik vroeg :(
Ik wist idd dat deze drivers allang in beta stadium waren, maar aangezien ik ze niet kan gebruiken in mn favo distro (debian), heb ik er niets aan.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1580&p=7

hier zie je dat de Kyro helemaal niet zo bagger presteert :)

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:18

reiker

dan jij!

Wie is er ontevreden over zijn kyro II??
ikke niet, hij staat erg leuk aan de muur :+

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 18:07 schreef Evil_Homer het volgende:

[..]

Denk nou toch es ff na.. tuurlijk dat hij hoger en hoger gaat scalen.. |:(
Zie maar bvb bij anandtech,.. waar ze hem testen op de Unreal 2 engine, en waar hij ZEKER geen slechte prestaties haalt...(getest op een 2000+ XP als ik mij niet vergis.., en zoals je concluderen, hoe sneller de CPU, hoe sneller de Kyro II wordt...)

/edit: Mister-X, de oudere versie kan je downen op http://www.powervr.com :)
Nee denk jij es ff na |:( . Tuurlijk dat hij bij hogere resoluties steeds minder gaat schalen, de fps wordt namelijk steeds meer afhankelijk van je grafische kaart, en dan vooral van het geheugen daarop.

Dat de KyroII in de Unreal 2 test redelijk scoort, zegt nog niks over de schaalbaarheid, er is namelijk maar met één CPU getest. Als je iets over schaalbaarheid wilt zeggen, zul je toch echt met meerdere CPU's moeten testen, zie http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=147&page=7 en verder. Hier zie je, dat de KyroII sterk schaalt bij de overgang van een M3-500 naar een Athlon 600. Dat is logisch, omdat de KyroII geen T&L-eenheid heeft, de FPU op de processor wordt hierdoor relatief meer belast en de M3-500 heeft nu eenmaal een brakke FPU.

Maar bij de overgang van de Athlon 600 naar 1Ghz zie je dat de resultaten ongeveer even goed schalen als bij andere videokaarten, een teken dat T&L berekeningen geen substantieel onderdeel van de totale processortijd meer uitmaken. Kijk trouwens vooral eens naar de test in Quake3, dan zie je dat de KyroII boven de Athlon 600 al bijna helemaal niet meer schaalt. Logisch, Quake3-benchmarks zijn nu eenmaal erg afhankelijk van de snelheid van de videokaart.

Als een videokaart goed schaalt op een bepaalde (lage) resolutie, zegt dat nog niets over de schaling op een hogere resolutie. Bij het veranderen van resolutie blijft de processorbelasting over het algemeen nagenoeg constant. Als je kaart dus niet schokt bij een lage resolutie, betekent dit dus dat je in ieder geval over voldoende CPU-power beschikt. Als het beeld dan gaat schokken bij een hogere resolutie, betekent dit over het algemeen gewoon dat je videokaart te traag is.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 18:46 schreef reiker het volgende:

[..]

LOL

Ik heb niks tegen Kyro, ik heb zelf nog een veel brakkere videokaart, voodoo3-2000-pci, maar ik denk gewoon dat het in het geval van de topicstarter beter zou zijn als hij ipv een nieuw syteem een nieuwe videokaart zou kopen, tenminste als hij er voornamelijk spelletjes mee speelt. En dat hij ontevreden is over z'n Kyro, dat is nu eenmaal zo.

• Masterdam
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 13 maart 2002 18:46 schreef reiker het volgende:

[..]

Aaaah, mag ik 'm hebben? :+
En voor de topicstarter:
Als je er ontevreden over bent zou ik een Hercules Radeon 8500 LE kopen nu (196 euro in pricewatch, heb gecheckt bij de site en hij staat ook op die site).
Ik wil dan wel je Kyro2 kopen voor een paar tientjes als er een werkende TV/Out opzit :P

Specs

Verwijderd

Ik heb ook zo`n kart gehad, en op een Celeron 466MHz was dat ding niet vooruit te branden. :(

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Ik ben zeer tevreden met deze kaart. Speel voornamelijk q3a based spellen en daar doet die het wel goed in. Mits de resolutie niet te hoog is. Maar wat verwacht je het is een budgetkaart, niet echt voor de diehard gamer. Die prijs van hercules is inderdaad veel te hoog voor deze kaart, maar 250 gulden vind ik wel meevallen.

Trouwens er komt een kyro 2 se valt hier te lezen. Die gaat op 200MHz lopen, niet echt een groot verschil.

Over de Linux support. De volgende driver release kan tegen elk kernel compiled worden. Net zoals nvidia dus doet.

signature has expired

• _JGC_
Op woensdag 13 maart 2002 19:41 schreef ExiRana het volgende:
Ik heb ook zo`n kart gehad, en op een Celeron 466MHz was dat ding niet vooruit te branden. :(
Ligt aan die celeron, zelfs een K6 fietst een Celeron voorbij Of niet Mister_X, was al zo met de Viper2 en later weer met de Kyro2, jij kunt ze hoger opklokken, maar ik haalde betere scores met mn gelijk geklokte K6/3+

Oohja: De Diamond Viper2 presteerde op slome CPUs redelijk tot goed als de drivers dat toelieten, toen ik overging naar de Kyro2, had ik precies dezelfde performance: geen punt meer of minder dan met de Viper2 als z'n drivers dat toelieten, maar 1 ding vond ik dus heel erg sterk aan die Kyro2: goede drivers, dat was ik niet gewend van S3.

• Wirehead
Kyro II SE is nu uit :) ..voor al de mensen die het een "brakke kaart" vinden zonder T&L...

• ferdinand
  • Laatst online: 28-02-2025
Het is nu nog steeds een 'brakke' kaart zonder T&L :r

• Wirehead
Op vrijdag 15 maart 2002 08:12 schreef Onik het volgende:
Het is nu nog steeds een 'brakke' kaart zonder T&L :r
wat beweer jij nu? de kyro II SE heeft T&L.. |:(

• wzzrd
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op woensdag 13 maart 2002 16:26 schreef tweakduke het volgende:
de kyro2 is meer ontworpen voor opengl
op direct3d zuigt die helaas
dat krijg je met geen driver update of wat dan ook voor elkaar
de gpu is er gewoon niet voor gemaakt
Volsláágen onzin! Een Kyro presteert juist minder in OpenGL en doet het een stuk beter in D3D. De matige OpenGL prestaties waren één van de redenen dat de linux driver wat lang op zich heeft laten wachten, meen ik op een Kyro board gelezen te hebben.
Een Kyro is iig. NIET ontworpen voor OpenGL. |:(

Verwijderd

Ik heb nu een kyro 2 op een pIII866 en die draait q3 in 1280*1024, en nog redelijk ook!!! Deze kaart presteert het best als je een 1Ghz proc of meer heb..
De gewone kyro 2 ondersteunt op een paar kleine dingen na directx8, en de kyro2s.e. helemaal en die heeft een 200mhz ram. Ben beniewd hoeveel beter die is..?
Oja, een kyro is beter dan hij lijkt door hsr. Hidden Surfase Removal. Hoeft ie minder te berekenen.:P *D

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op vrijdag 15 maart 2002 09:49 schreef Evil_Homer het volgende:

[..]

wat beweer jij nu? de kyro II SE heeft T&L.. |:(
software matig ja......

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

De Radeon 8500 maakt ook gebruik van eenzelfde techniek als Hidden Surface Removal. Ik vraag me af waarom Nvidia dat niet doet >:) *D

He who controls the Spice, controls the Universe.

• _JGC_
Ik heb net dit kaartje er weer in gedrukt, 2D valt achterna gekeken onder Linux wel wat mee (misschien valt het minder op omdat mn Viper2 ook iets onscherp was in Linux), en 3D is ook redelijk dankzij de laatste beta drivers van PowerVR.

Wat ik nog het ergste vind aan deze kaart: Ik heb em vorig jaar zonder TV out in een zakje met CD erbij gekocht voor 365,-. Wat denk je wat ie nu kost? 73 euro, goedkoper dan een ATI Radeon VE, heb je er ook nog TV-Out bij.
Ik heb veel in waarde zien kelderen, maar in 9 maanden tijd de prijs door iets meer dan 2'en...

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 11:39 schreef MST_Morpheus het volgende:

[..]

Ik las laatst ergens dat de fabrikant gestopt is met het maken van Kyro kaartjes. Of vergis ik me nu???? :?
En deze dan 3D Prophet 4800, Kyro IISE

Lijkt me best een mooi kaartje enne die features voor die prijs :9~ Hercules 3D Prophet 4800 TV 64MB € 159,- :9~

Wat vinden jullie van deze kaart :?
En heeft iemand deze al :?
Pagina: 1