HD niet in bios, wel bij Fdisk...raarrrr

Pagina: 1
Acties:

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-03 20:50
Goeie avond allemaal.
Ik heb een beetje een vreemd probleem waar ik echt geen raad mee wist.
Het zit zo: Pc van een vriend:
Win 98
met 2 HD's No1: "C" No2: "D"

Zijn Pc is op een gegeven moment vast gelopen en toen hij hem erna opstarte gaf deze het bericht na "verifying DMA pooldata": "Please enter the blablabla(...)(e.g. c:/windows/command.com)", hij typt dat in...doet t niet.

Dus hij vroeg het telefonisch aan mij. Ik heb hem bij het opstarten laten opletten, en het bleek dat toen het bios voorbij kwam, de master schijf ontbrak...
Daarna laten opstarten met bootdisk, toen "c:"(=ontbrekende schijf) in laten typen, deed het, daarna "dir": gaf het bericht "unable..blablabla, abort, retry, fail..."

maw: doet het dus niet.
Echter toen ik hem met Fdisk liet kijken was de C partitie wel aanwezig met alle info erbij (cycles e.d).

Zoals het op mij over komt: C disk niet zichtbaar bij opstarten, wel in Fdisk, net toegankelijk via bootdisk.

Wat is het probleem, er is fysiek gezien niets met de pc gebeurd, dus harde schijf zit gewoon nog vast.
Het enige wat hij deed was een belastingdienst progje installeren.

plz help
ps: sorry voor het mischien wat warrige bericht

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staan de jumpers wel goed?

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-03 20:50
Er is fysiek helemal niets met de schijven gebeurd. het enige is dat de pc vastliep met dit als gevolg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CMOS clear voor de zekerheid en even kijken wat er gebeurd als er maar 1 schijf aan hangt.