Toon posts:

(Geluids) isolatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn pc een beetje isoleren zodat er wat minder geluid uit komt(vooral voor 'snachts wel zo fijn). ik heb redelijk wat ruimte tussen mijn "kappen" en kan het spul natuurlijk een beetje bijsnijden, maar kan ik dit zomaar doen? en wat voor een spul geeft het beste resultaat? Ik heb een p4, 1,8Ghz. met }:O aan wordt ie nu 43C ofzo. Wordt deze niet vet veel te heet dan? Als het toch kan... is dit spul wel te koop bij de karwij ofzo toch?

Voor de duidelijkheid, ik wil dat spul op de een of andere manier aan de "kappen" vastplakken, links,rechts,boven en onder.

Wat ik ook kan doen om m stiller te krijgen is natuurlijk sommige fans uitzette of op 7 volt zette maar ik moet daar nog ff over denken. (heb net me eerste "kleine" case mod af (hdd vu meter) en me vingers beginne weer te jeuke dus je weet maar nooit)

Maarja, ik wil ff beginnen met wat isolatie als mogelijk dus graag reactie...

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

search

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

met lijm :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja met lijm weet ik ook wel maar kan het zonder dat het te heet wordt of zo en welk spul is het beste?

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 08:10

miekol

erm

Zou zeggen probeer eerst es je fans op wat lager voltage te zetten of aan/uit switchje voor je je hele kast begint de behangen :7

• Corn

Corn

Raar jongetje

Zonder dat het te heet wordt? wat bedoel je daar nou mee? Lijm laat niet zomaar los bij hogere temperatuur hoor, de meeste lijmen harden dan juist uit

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Je zoekactie naar 'isoleren' leverde 28 resultaten op. Resultaten 1 - 28.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

tape om vloerbedekking vast te tapen (is dubbelzijdig)

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• Corn

Corn

Raar jongetje

w8 ff je bedoelt je proc :7

Verwijderd

Topicstarter
idd. het isoleert geluid maar ook warmte natuurlijk

Kan ik dan beter sommige fans naar beneden draaien of me pc behangen.

De lijm laat heus niet los.... da weet ik ook wel.

Verwijderd

neem het op analyseer het en maak anti geluid!

Verwijderd

Topicstarter
Dat typte je zeker in de lol modus ofzo??

[/edit]

Ik kan het natuurlijk wel proberen *D

[edit]

Verwijderd

Topicstarter
Maar, weet iemand er serieus iets van?

Ik ga over 5 minute pitte dus dan lees ik t morge pas weer, moet morge om 5 uur weer op ;(

Verwijderd

Kijk eens wat je in de schuur of op zolder hebt liggen.
Muismatten (de rubberen achterkant) of kurktegels werken prima.

Overigens helpt het ook om de buitenkant te beplakken, die ijzeren kast resoneert namelijk.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 23:02 schreef Jorrit het volgende:
Kijk eens wat je in de schuur of op zolder hebt liggen.
Muismatten (de rubberen achterkant) of kurktegels werken prima.

Overigens helpt het ook om de buitenkant te beplakken, die ijzeren kast resoneert namelijk.
Dan zou ik eerder gaan voor de rubbertjes (rubbere ringetjes voor de pubers onders ons) die je tussen alle schroeven zet, zodat het niet meer trilt, of iig de trillingen opgevangen worden door de rubbertjes zodat je kast niet meer trilt. Ik denk dat het wel geluid scheelt. Moet het zelf nog proberen.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

Phydomir

Dennis

Als je een goede airflow hebt zal je temp toch niet zoveel stijgen door dat isolatie spul?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat t niet veel uitmaakt die ringetjes. Je moet dan niet alleen de schroeven "berubberen" maar ook waar de kast de afdekplaat raakt (bijvoorbeeld aan de voorkant, en aan de onderkant e.d. Er zitten meer dan 10 klemmetjes die vast gaan klemmen als ik mijn zijpaneel erin schuif. die kan ik niet allemaal voorzien van een rubbertje want dan krijg ik m er niet meer in. (niet sexistisch denken graag :9~ )ik kan er natuurlijk wel zo veel mogelijk doen. Het zal vast wel wat helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gezien dat dat spul 1,5o euro per m2 kost dus ik ga het wel gewoon proberen. wie niet waagt, wie niet wint toch?
Pagina: 1