Toon posts:

Keuze boot HD; IDE / IDE RAID of SCSI !?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik zit met een moeilijke keuze;

Ik twijfel op welke schijf ik windows XP zal zetten.

Mijn ATA 100 IDE Western Digital van 13 GB
Mijn ATA 100 IDE RAID Maxtor 2 x 30 GB

Of waar ik aan denk op mijn Adaptec SCSI 2940 UW
Quantum Atlas IV 9 WLS Scsi schijf.

Ik vraag me af wat nu werkelijk het snelste zal zijn.

Verwijderd

Raid, SCSI, ATA100

in die volgorde

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 22:04 schreef MREn het volgende:
Raid, SCSI, ATA100

in die volgorde
Zou je denken, die raid zit n.l. onboard. En ik had de laatste keer zoveel gezeik met installeren dat ik hem nu op ide heb. Heb verschillende bios-en en drivers geprobeerd maar het wilde niet. Terwijl ik in het verleden al een paar keer op raid heb gedraaid op dit systeem !

Verwijderd

voor kleine files als een OS zou ik voor de scsi kiezen...

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 22:06 schreef Tycho het volgende:

[..]

Zou je denken, die raid zit n.l. onboard. En ik had de laatste keer zoveel gezeik met installeren dat ik hem nu op ide heb. Heb verschillende bios-en en drivers geprobeerd maar het wilde niet. Terwijl ik in het verleden al een paar keer op raid heb gedraaid op dit systeem !
onboard raid is een 30% trager dan een losse controller, en dat gezeik kan je voorkomen door even de raid-drivers van je cd op flop te zetten, en bij installatie van Windows aan te geven dat je Raid/scsi gebruikt en dan de drivers van die disk laten laden, dan moet het wel goed werken, dat geneuzel had ik van de week ook.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 22:09 schreef MREn het volgende:

[..]

onboard raid is een 30% trager dan een losse controller, en dat gezeik kan je voorkomen door even de raid-drivers van je cd op flop te zetten, en bij installatie van Windows aan te geven dat je Raid/scsi gebruikt en dan de drivers van die disk laten laden, dan moet het wel goed werken, dat geneuzel had ik van de week ook.
Uiteraard had ik de laatste (heb verschillende) drivers op diskette gezet en via f6 ingeladen maar het mocht niet baten. Het lukte gewoon niet. Terwijl ik daarvoor nooit problemen had. Trouwens bijkomend feit was dat mijn xp steeds in de soep liep op \system32\config\.... errors.
Dus nu maar via een ide hd.

Heb ook al mijn voeding vervangen voor een 350 watt. Misschien dat dat ook opeens ging opspelen.
Pagina: 1