Ik heb 3 x 80 mm en 3 x 120 mm Enermax fans, deze fans hebben zo'n klein potmetertje zoals jullie weten. Deze potmeters wil ik gaan vervangen voor mooie potmeters met metalen draaiknop, en deze wil ik in een 5 1/4 bay plaatsen.
Ik wil het alsvolgt maken.
1 potmeter - Voor 1 x 80 mm in de voeding.
1 potmeter - Voor 2 x 80 mm als HD koeling
1 potmeter - Voor 1 x 120 mm voor goede airflow
1 potmeter - Voor 2 x 120 mm voor Black Ice 2 Radiator
Totaal wil ik dus 4 potmeters gaan gebruiken, ook wil ik er een 3 mm blauw ledje bij gaan zetten. Wanneer ik de fans harder laat draaien moet het ledje feller gaan branden als dat kan.
De leds wil ik in een vercroomde Led fitting gaan zetten.
Wat voor potmeters moet ik gaan gebruiken voor deze fans, en het is toch wel mogelijk om 2 x 120 mm fans op 1 potmeter aan te sluiten, het zijn immers Enermax ventilators!
Ergens anders op GoT heb ik wel gelezen dat iemand 22 Kohm potmeters heeft gebruikt voor zijn 80 mm. Hij had maar 1 fan op de potmeter.
Bij Conrad zie ik gewone zwarte draaipotmeters CIP 162 leverbaar in waarde lin en log. Wat is het verschil in LIN en LOG?
* Nom. weerstandswaarden 100 ohm tot 4,7 Mohm
* Nom. belastbaarheid 0,25 W
0,25 W is zeer weinig, maar wat maakt dit uit!
Deze potmeters zijn immers maar € 1,30 en niet duur.
Ik wil het alsvolgt maken.
1 potmeter - Voor 1 x 80 mm in de voeding.
1 potmeter - Voor 2 x 80 mm als HD koeling
1 potmeter - Voor 1 x 120 mm voor goede airflow
1 potmeter - Voor 2 x 120 mm voor Black Ice 2 Radiator
Totaal wil ik dus 4 potmeters gaan gebruiken, ook wil ik er een 3 mm blauw ledje bij gaan zetten. Wanneer ik de fans harder laat draaien moet het ledje feller gaan branden als dat kan.
De leds wil ik in een vercroomde Led fitting gaan zetten.
Wat voor potmeters moet ik gaan gebruiken voor deze fans, en het is toch wel mogelijk om 2 x 120 mm fans op 1 potmeter aan te sluiten, het zijn immers Enermax ventilators!
Ergens anders op GoT heb ik wel gelezen dat iemand 22 Kohm potmeters heeft gebruikt voor zijn 80 mm. Hij had maar 1 fan op de potmeter.
Bij Conrad zie ik gewone zwarte draaipotmeters CIP 162 leverbaar in waarde lin en log. Wat is het verschil in LIN en LOG?
* Nom. weerstandswaarden 100 ohm tot 4,7 Mohm
* Nom. belastbaarheid 0,25 W
0,25 W is zeer weinig, maar wat maakt dit uit!
Deze potmeters zijn immers maar € 1,30 en niet duur.