Toon posts:

gratis computers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand waar je gratis computers (systeemkasten, monitoren, e.d.) kunt halen? misschien op de sloop of de milieustraat?

ik heb het hier dus over pentium 166 ofzo...

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23

Dennahz

Life feels like hell should.

ik krijg wel veel hardware gratis van mensen.. kwestie van jezelf zijn.. :D

Twitter

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Wil ik ook wel weten. Alleen dan wel een Athlon XP 2200+ svp. :P

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
ik weet wel dat je bij de virol in scheemda, oude pc kunt halen van de sloop (386,486 soms pentiums) je betaalt dan meestal een piek per kilo ofzo

ben er overigens al een jaartje niet meer geweest dus ik weet niet wat er nu ongeveer ligt

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Bij de gemeentelijke vuilstort.
Daar gaan veel oude pc's heen die afgeschreven zijn. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

kwestie van jezelf zijn..
Huh? Deze snap ik niet helemaal..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

via via meestal.
zo heb ik nog wat oude compies staan die van mijn vaders werk afkwamen en van de computer winkel laatst nog een netwerk kaart gekregen voor mijn servertje.

Verwijderd

Topicstarter
vuilstort? de milieustraat is dat of wat? anywayz...ik wil hier dus een workstation bouwen met een stuk of jah...eh 10 pc's...het is de bedoeling dat er hier een netwerkje komt (met fuckpc's) dat is bedoeld dat mensen die er geen verstand van hebben kunnen komen leren...

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Op maandag 11 maart 2002 21:59 schreef martijnjuh het volgende:
weet iemand waar je gratis computers (systeemkasten, monitoren, e.d.) kunt halen? misschien op de sloop of de milieustraat?

ik heb het hier dus over pentium 166 ofzo...
Je zegt ut zelf eigenlijk al, de sloop of de milieustraat. Kringloopwinkel is toch niet hetzelfde als milieustraat wel :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op maandag 11 maart 2002 22:05 schreef martijnjuh het volgende:
vuilstort? de milieustraat is dat of wat? anywayz...ik wil hier dus een workstation bouwen met een stuk of jah...eh 10 pc's...het is de bedoeling dat er hier een netwerkje komt (met fuckpc's) dat is bedoeld dat mensen die er geen verstand van hebben kunnen komen leren...
Dat bedoel ik, bij ons is de milieustraat tevens de vuilstort. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Cyphax
  • Laatst online: 22:16

Cyphax

Moderator LNX/AI
Eerlijk gezegd heb ik van de 5 pc's die op m'n kamer er 2 zelf betaald.... gekregen: een P133 van m'n oom omdat ie die overhad, die wilde 'k wel kopen van 'm maar omdat ik hem geholpen had met z'n nieuwe PC mocht ik 'm voor nix hebben.
Een P120, was over, van m'n ouders eigenlijk. Nu Linux server.
Een 386, beetje het zelfde verhaal als bij de P133.
Gewoon voornamelijk dus zo'n beetje door die mensen die helemaal niets van PC's weten (de sukkels! ;) ) helpen he :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
maar heeft iemand goeie idee's? de bedoeling is dat mensen die het wél graag willen maar niet de mogelijkheid hebben x aantal keer in de week kunnen komen voor een "cursus". gaan we samen computeren en wordt ze van alles uitgelegd...goed initiatief toch?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 05:18
Op maandag 11 maart 2002 22:08 schreef Cyphax het volgende:
Gewoon voornamelijk dus zo'n beetje door die mensen die helemaal niets van PC's weten (de sukkels! ;) ) helpen he :)
Ze zijn iig slim genoeg om die ouwe zooi aan jou mee te geven zodat ze er niet zelf mee naar de stort moeten :P

Flickr | Lego collectie

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Als het op ideele basis is en je les wilt geven aan b.v. buitenlanders of kinderen (digitaal trapveldje) benader dan wat bedrijfen of gemeentes. Die willen wel eens ouwe meuk op deze manier dumpen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
meestal op de stortplaats van de gemeente. maar das tegenwoordig verboden terrein. Schijnt dat je daar nog werkende P200 en coolers kon halen uit die ouwe server kasten van hun. :)

dikzak

• inquestos
  • Laatst online: 16-08 07:26
Als iemand nog een plekje weet voor kasten + monitoren + coolers, toetsenborden en meer van die dingen die niet zo snel verouderen....

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 22:29 schreef inquestos het volgende:
Als iemand nog een plekje weet voor kasten + monitoren + coolers, toetsenborden en meer van die dingen die niet zo snel verouderen....
jah, want ik kan er anderen mee blij maken die thuis geen computer / internet hebben...

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 22:07 schreef GGS_VR6 het volgende:

[..]

Je zegt ut zelf eigenlijk al, de sloop of de milieustraat. Kringloopwinkel is toch niet hetzelfde als milieustraat wel :?
Kringloop kun je spullen kopen ;). Bij de milieustraat mag je niks mee nemen ;). En bij een vuilstort komen geen pc binnen deze mogen namelijk niet gestort worden. Deze gaan naar een Regionaal Overslag Depot om daar gesorteerd te worden ;).

Verwijderd

Ik haal ze meestal uit de milieustraat, maar dat zijn dan 386'jes en soms nog ouder, dus meestal sloop ik alles eruit waar ik wat aan heb en ga ik weer terug om dat wat er over is terug te brengen en weer nieuwe dingen te halen.

Eigenlijk mag het geloof ik niet, en dan moet je toch een reden hebben naar die container te moeten >:)

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 22:39 schreef RBerm het volgende:
Ik haal ze meestal uit de milieustraat, maar dat zijn dan 386'jes en soms nog ouder, dus meestal sloop ik alles eruit waar ik wat aan heb en ga ik weer terug om dat wat er over is terug te brengen en weer nieuwe dingen te halen.

Eigenlijk mag het geloof ik niet, en dan moet je toch een reden hebben naar die container te moeten >:)
Weet je hoe ze dat noemen Jatten/Stelen :(.

;)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Kennissen hadden een nieuwe pc gekocht, en ik mocht de oude meenemen. 't Was slechts een Cyrix P166+, maar er zat wel een 17" monitor bij :)

Werkt altijd goed.... mensen hun oude meuk meenemen :)

Siditamentis astuentis pactum.

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:00
Een goede manier is een beetje in je omgeving nakijken of er iemand van plan is een nieuwe computer te kopen, en als dat zo is moet je vragen of je de oude niet kunt krijgen.

Andersom zijn er ook veel mensen die weten dat ik wel met computers aan het knutselen ben, en die benaderen mij ook wel 's op die manier.

Misschien dat je zelfs wel ergens een systeembeheerder kent waar je onderdelen kunt vragen/krijgen? Je staat versteld wat je bij sommigen kunt krijgen.

Verwijderd

Ik werk op de universiteit en daar gooien ze regelmatig PC's weg... af en toe neem ik er ook een mee...

laatst nog 50 Mac's weggegooid... :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op maandag 11 maart 2002 23:07 schreef roelandstoter het volgende:
Ik werk op de universiteit en daar gooien ze regelmatig PC's weg... af en toe neem ik er ook een mee...

laatst nog 50 Mac's weggegooid... :P
van 10 jaar oud ofzo?

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik krijg misschien binnenkort van mijn oom 32 oude computers. Wat voor iets weet ik niet precies. Ik denk 486 66mhz misschien p1 :)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op maandag 11 maart 2002 22:01 schreef TLRnZ het volgende:
ik weet wel dat je bij de virol in scheemda, oude pc kunt halen van de sloop (386,486 soms pentiums) je betaalt dan meestal een piek per kilo ofzo

ben er overigens al een jaartje niet meer geweest dus ik weet niet wat er nu ongeveer ligt
Kan ik u van dienst zijn ??
Ik wil graag 4kilo hardware alstublieft.
Das dan € 1,81 ,Anders nog iets ??
Nee hoor.
:+ :+ ;)

• Solarsparc
  • Laatst online: 00:33
Houdt ook eens inzamelingsacties in de gaten - laatst was er zo'n actie voor de basisscholen voor electronische apparaten, ze kregen VEEL te VEEL binnen, stonden nog pico-bello computers (ik heb er een P133 32MB weg kunnen halen), laserprinters, een perfect werkende HP600 serie printer en nog meer van dat spul.

Voor de rest... tja, als je er wat geld voor over hebt kun je soms voor een prikkie op ebay of marktplaats oude compu's krijgen.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 23:10 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

van 10 jaar oud ofzo?
Nee, wat 3 jaar of ouder is wordt weggedaan... meestal worden ze verkocht aan medewerkers, soms willen die het niet hebben, dan neem ik het mee, of een collega en anders.. inde container van het chemisch afval !!

• Dennahz

Dennahz

Op maandag 11 maart 2002 22:04 schreef us1111 het volgende:

[..]

Huh? Deze snap ik niet helemaal..
hehe.. ik zit nog bij een ander forum en ik heb bepaalde mede moderators in m'n msn lijst.. en van een paar krijg ik wel eens hardware e.d :)

Twitter

Verwijderd

Plaats een advertentei ik weet zeker dat er geneog mensen zijn die zeggen dat je die rommel gratis op mag halen

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op dinsdag 12 maart 2002 01:06 schreef roelandstoter het volgende:

[..]

Nee, wat 3 jaar of ouder is wordt weggedaan... meestal worden ze verkocht aan medewerkers, soms willen die het niet hebben, dan neem ik het mee, of een collega en anders.. inde container van het chemisch afval !!
Dat ken ik, doen ze bij ons ook.

Heb dan ook al een Compaq PII266 staan, en een MoBo met een PII300 d'r op.
Wordt vaak weg gegeven aan projecten voor het buitenland enzo.
Maar zo nu en dan, dan kan een werknemer zo'n afgeschreven geval meenemen.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 07:40 schreef infinity_master het volgende:
Plaats een advertentei ik weet zeker dat er geneog mensen zijn die zeggen dat je die rommel gratis op mag halen
da's nou eens een goed idee...da ga ik proberen (van die advertentie dingen bij de supermarkt)

• Bec80
  • Laatst online: 08-01-2025
Op dinsdag 12 maart 2002 10:25 schreef martijnjuh het volgende:

[..]

da's nou eens een goed idee...da ga ik proberen (van die advertentie dingen bij de supermarkt)
Of in de ViaVia of in het plaatselijk krantje, veel mensen lezen deze krantjes en als dan op hun werk de Compu's worden weggedaan zegen hey ik weet misschien nog iemand....:+

Verwijderd

Als je nog zoekt naar oude troep...
Ik heb nog een bult cpu's, mobo's en weet ik veel wat liggen. Misschien dat jij uit deze onderdelen nog wat leuks kunt knutselen. Ben trouwens met hetzelfde idee bezig. We krijgen op school hopelijk binnenkort een netwerk. Het wachten is op het ja-woord van de gemeente. Als dat komt, wil ik de oude computers gebruiken om de kinderen leren om te gaan met die dingen. Windoowtje leren, Wordje typen, en meer van die gein. Zijn die dingen nog perfect voor te gebruiken.

Verwijderd

Nou spul bij de milieustraat halen gaat in Nijmegen niet meer... Gaat tegenwoordig naar een tweedehandswinkel: Het goed... Die gewoon E 150,- voor een 486 durven vragen...

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op dinsdag 12 maart 2002 17:28 schreef Hwg het volgende:
Nou spul bij de milieustraat halen gaat in Nijmegen niet meer... Gaat tegenwoordig naar een tweedehandswinkel: Het goed... Die gewoon E 150,- voor een 486 durven vragen...
En de doelgroep is natuurlijk mensen met totaal geen kennis over computers of omatjuhs. :r

Oh ja ,wie wil mijn 386 met 8mb ram! voor maar € 125 kopen ?? :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 12 maart 2002 17:28 schreef Hwg het volgende:
Het Goed is zeker duurder geworden de laatste tijd, maar zo onzinnig ook weer niet €35 is het duurst wat ik zag staan.
Bovendien erg handig dat ze nu die losse kaarten wat beter verpakt hebben (toegegeven, anti-statisch was mooier geweest dan boterhamzakjes, maar toch :+ )

Je kunt er echte koopjes doen want die vent die daarover gaat weet geen donder van wat hij verkoopt (ik heb'm wel eens wat oude trainingsmanuals van bij ons op het werk aangeboden, maar hij wilde ze niet- ze waren in het Engels en dat verstond hij niet |:( ).

Trouwens, als je echt goedkoop zoekt in Nijmegen moet je op wo/za eens naar Stichting Overal (in de Bredestraat) gaan- stelletje verlepte hippies, maar ze vragen geen donder voor hun zut, heb er laatst een ISA VGA kaart voor €1 gehaald en een hele ZX81 (incl. echte keyboard mod) voor €2.5

Oslik blyat! Oslik!

• EL_Loco
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Op dinsdag 12 maart 2002 17:33 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Oh ja ,wie wil mijn 386 met 8mb ram! voor maar € 125 kopen ?? :P
wauw een 386 :9~

VERKOCHT!!!! :7

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• Dennahz

Dennahz

Op dinsdag 12 maart 2002 19:34 schreef Haco het volgende:

[..]

ik heb ook nog 386.. voor de helft v/d prijs! >:)

Twitter

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op dinsdag 12 maart 2002 19:34 schreef Haco het volgende:

[..]

he, doe dat ff ergens anders, daar is GoT niet voor >:)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
Van die electronica markten?

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 19:38 schreef BrEeZeR het volgende:

[..]

ik heb ook nog 386.. voor de helft v/d prijs! >:)
Als je bedenkt dat ik mijn 486 via een project naar Afrika heb gestuurd ;).

Verwijderd

goed idee ik ga ook per killo verkopen ;)

Verwijderd

Nog een tip, scholen leggen nu meestal een nieuw netwerk aan waardoor oudere computers weggaan....sommige computers nog wel goed. Ik kon zo 2 computers meenemen met pentiumII. Mij vriendin zeurt nu in ieder geval niet meer om mijn computer....

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Op dinsdag 12 maart 2002 18:08 schreef dion_b het volgende:

Trouwens, als je echt goedkoop zoekt in Nijmegen moet je op wo/za eens naar Stichting Overal (in de Bredestraat) gaan- stelletje verlepte hippies, maar ze vragen geen donder voor hun zut, heb er laatst een ISA VGA kaart voor €1 gehaald en een hele ZX81 (incl. echte keyboard mod) voor €2.5
En dat vertel je me nu pas? :) Hebben ze daar toevallig ook wel eens geheugen slingeren?

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

ik heb wel eens wat bij de lokale stort gehaald maar meeste mensen die compu weg gooien zijn n00b en n00bs gooien nog geen 268 weg :D

Verwijderd

Nederland....Gratiz HUH???

Iedereeen wil gratiz maar niemand geeft gratiz.

Ja wel aan vrienden en kennisen B-)
Pagina: 1