Toon posts:

[mrtg] Probleem met traffic statistieken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om met MRTG statistieken te maken van mijn internet verbruik.
Het probleem is dat ik telkens de melding "Data file currently not available at /usr/local/www/data//192.168.1.1_2.data" krijg. Je zou denken dat is simpel op te lossen door de WorkDir in mrtg.cfg aan te passen. Inderdaad, maar die staat op /usr/local/www/data/stats/mrtg/. Ik begrijp dus niet waarom ik bovenstaande melding krijg.

http://epauli.dyndns.org/stats/mrtg/mrtg.php?host=192.168.1.1_2&maand=Current

Iemand een idee ?

Verwijderd

Je gebruikt zo te zien een of ander PHP script dat iets met die files doet. Dat script draait als dezelfde user als de webserver (nobody of www), heeft dat script wel rechten om datgene met de datafile te doen wat hij er mee wil doen (lezen waarschijnlijk)?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 22:51 schreef Grasvezel het volgende:
Je gebruikt zo te zien een of ander PHP script dat iets met die files doet. Dat script draait als dezelfde user als de webserver (nobody of www), heeft dat script wel rechten om datgene met de datafile te doen wat hij er mee wil doen (lezen waarschijnlijk)?
De data file wordt wel gemaakt en in de goede directory geplaatst (nl. /usr/local/www/data/stats/mrtg/). mrtg.php gaat echter op zoek naar de data files in /usr/local/www/data/. Die zijn daar niet te vinden. De In de config file staat /usr/local/www/data/stats/mrtg/ aangegeven als WorkDir, daarom begijp ik niet waarom hij de data file opzoekt in een andere directory dan aangegeven.

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

probleem had ik ook, kwam er ook niet uit hoe het te veranderen, heb het daarom maar met "ln" gedaan. niet de netste manier, maar werkt wel.

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb het zo opgelost

ergens in gb.php vind je dit stukje php:
PHP:
1
<?// file opzoeken in in array dumpenif ($debug) { echo "Document root currently: ".$DOCUMENT_ROOT."<br>"; };if (file_exists($DOCUMENT_ROOT."/".$host.".data")) {    $rawdata = file($DOCUMENT_ROOT."/".$host.".data");    if ($debug) { echo "Parsed file: <u>".$DOCUMENT_ROOT."/".$host.".data</u><p>"; };} else {    ImageString ($im, 2,  160, 50, "Data file currently not available at", $tc);    ImageString ($im, 2,  90, 67, "at ".$DOCUMENT_ROOT."/".$host.".data.", $tc);    $error = "File ".$DOCUMENT_ROOT."/".$host.".data does not exists, exiting";?>

zet daar ergens voor dit stukje code
PHP:
1
<?$DOCUMENT_ROOT = $DOCUMENT_ROOT."/stats/mrtg";?>

ja ik weet het... onwijs ranzig
maar het werkt :)

[edit]
WOW!
die php code zit best wel op 1 regel op zich :P

PSN: Houtvlot

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 18:16 schreef dinges het volgende:
ja ik weet het... onwijs ranzig
maar het werkt :)
Dit is inderdaad de oplossing !
Na een beetje rommelen in gb.php was ik zelf ook al bij die regel aangekomen.
Probleem was dat het na iedere wijziging nog minder werkte :)
Pagina: 1