Piepende voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
Howdy people. Ik heb net een a-merk 300Watt voeding in m'n kast gehangen. Maar nu blijkt dat dat ding ontzettend piept. Zo'n hoge elektronische pieptoon, weet je wel? Een pieptoon die sommige televisies die niet helemaal fris zijn ook wel doen. Is dit normaal van zo'n apparaat? M'n 235 watt voedinkje heeft er namenlijk helemaal geen last van.

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27713

kan zijn dat je fan aanloopt en anders even een klap op geven,
doe ik ook altijd bij mijn monitor als hij gebon te piepen.

jaja begon blijkbaar vind hij het niet al te lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJFKleijssen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-04 08:56

EricJFKleijssen

Seti@Home : Rasputin

Is het soms een Enermax?

Wij hadden problemen met de 350Watt versie
(Temp.gestuurde tweede Fan) Deze tweede (binnenste) ventilator was dusdanig geplaatst dat de sensor buiten de luchtstroom bleef waardoor deze continue 'te warm' werd en de tweede fan continue 'moest' bijspringen...met de gebruikelijke extra decibellen als gevolg.

Misschien heb je hier iets aan.

Youth and skill are no match for experience and treachery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik zou ff naar de fan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

voeding aan en dan fan stilzetten met een potlood oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
Nee, het ligt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het niet de fan is. Het lijkt erg op een hoog frequent piep. Ik heb hem trouwens al terug gebracht. Evengoed bedankt voor jullie moeites.

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 16:51

Diamon

The Weird One

Dan zat er waarschijnlijk speling/ruimte tussen 1 of meerdere spoelen.
Wat haarlak opspuiten werkt meestal het beste.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

De voeding in je PC is een schakelende voeding. Deze doet z'n werk (transformeren) heel simpel gezegt dmv. het omhoog transformeren van de frequentie van de 220v, en vervolgens kan er gelijkgericht, getransformeerd etc. Die omvorming naar een hogere frequentie wordt o.a. gedaan zodat de wisselstroomcomponenten klein van formaat kunnen zijn, anders zou je voeding uit een enorme Trafo bestaan om de benodigde 300Watt te leveren, grote Elco's om de wisselspanning gelijk te richten, etc.
De frequentie waarmee het ding intern werkt kan voor bepaalde types in het voor jouw hoorbare gebied liggen en daarom is het normaal dat je em hoort 'piepen'.
No worries dus :)

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50219

Whoooaaa. Wizzkid.

zeker elektro gestudeerd? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

hahaha indeed.. 3 van de 4 jaartjes afgemaakt :)
Maar daar heb 'k dit allemaal niet van geleerd :P

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Meestal oscilleert zo'n voeding op iets van 50 kHz. Dat hoor je nooit, daarom vind ik het nogal vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 15:46
ik heb ook piepende voeding gehad :( . Steeds bij het booten piepen. Ben er toch maar mee naar de winkel gegaan en ook meteen nieuwe gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50833

Siliconenspray doet wonderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42817

Op woensdag 13 maart 2002 15:19 schreef AEJT het volgende:
Siliconenspray doet wonderen
:X Siliconenspray?? :X Neeeee!!!

(dat gaat na verloop van tijd plakken en ben je nog verder van huis!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik heb ook zo'n probleem met een piepende voeding ik heb gehoord dat het een van de ontstoorspoelen zou zijn > voeding openmaken en er een kunststoffen kern insteken, ik weet niet of het werkt ik moet het zelf nog proberen

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06 15:24
Nou als je een kunststof kern neemt dan heb je in ieder geval geen last meer van piepen maar het nadeel is dat je voeding het helemaal niet meer doet.....

BF1 Stats, GoT - System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

waarom denk je dat het verandert niks aan het gedrag van de spoel.

wat moet je dan wel doen

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackioo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-12-2024
JJay schreef op dinsdag 12 maart 2002 @ 10:30:
De voeding in je PC is een schakelende voeding. Deze doet z'n werk (transformeren) heel simpel gezegt dmv. het omhoog transformeren van de frequentie van de 220v, en vervolgens kan er gelijkgericht, getransformeerd etc. Die omvorming naar een hogere frequentie wordt o.a. gedaan zodat de wisselstroomcomponenten klein van formaat kunnen zijn, anders zou je voeding uit een enorme Trafo bestaan om de benodigde 300Watt te leveren, grote Elco's om de wisselspanning gelijk te richten, etc.
De frequentie waarmee het ding intern werkt kan voor bepaalde types in het voor jouw hoorbare gebied liggen en daarom is het normaal dat je em hoort 'piepen'.
No worries dus :)
Nou, ik heb hier dus ook nog zo'n ##@@#$$%-voeding liggen, die OOK piept.. ZELFS als m'n computer uit staat.. Op de een of andere manier is er dus "iets" in die voeding niet in orde..

Goed is t in iedergeval niet, want 't piepgeluid gaat door merg en been!

Heb overigens een andere gekocht, die hier geen last van heeft.. Die piepende was een nieuwe, maar degene die ik nu gekocht heb is qua fan ook stiller, vandaar.. :P

Mijn 1e systeem.. '-' Mijn 2e systeem.. '-' Mijn 3e systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kan goed zijn dat er spoelen aan het resoneren zijn, dat kun je oplossen door die dingen vast te lijmen met een lijmpistool, dan ga je in ieder geval het resoneren tegen.

waarom zo'n oud topic kicken trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackioo
Terw_Dan schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:15:
Kan goed zijn dat er spoelen aan het resoneren zijn, dat kun je oplossen door die dingen vast te lijmen met een lijmpistool, dan ga je in ieder geval het resoneren tegen.

wat duh fok?? inderdaad wel errug oud jah! Niet eens opgelet.. Maar gelukkig kan ik zeggen: IK was 't niet! Shame on you, pm1 ;)

Maar ik begrijp 't enigszins wel, anders krijg je toch alleen maar gezeik, zoals "hier bestaat al een topic over" ;)

[ Voor 13% gewijzigd door jackioo op 05-01-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Terw_Dan schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:15:

Om dat deze gebruiker DIE kickt, de search gebruikt :) Hulde _/-\o_ _/-\o_

Word zoiets niet dan heel warm, doordat hij niet meer goed ventileerd

[ Voor 13% gewijzigd door FiXeR.nl op 05-01-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackioo
FiXeR.nl schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:50:
[...]

Om dat deze gebruiker DIE kickt, de search gebruikt :) Hulde _/-\o_ _/-\o_

Word zoiets niet dan heel warm, doordat hij niet meer goed ventileerd
Ik denk dat 't niets met resonantie te maken heeft.. Het is gewoon een vreselijk irritante hoog-frequente toon die zeg maar vergelijkbaar is met de toon die zo'n klein rotapparaatje waarmee je muggen kunt verjagen voortbrengt.

Ook hebben die dimmers van o.a. die staande halogeen-lampen daar nogal vaak last van, evenals televisies en (oude) CRT monitoren (vooral als je ze op een verkeerde frequentie insteld)..

De enige mogelijkheid om er vanaf te komen leek me om die voeding er uit te schroeven, aan de kant te smijten en er een nieuwe in te zetten (al dan niet tegen garantie)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:22
Ik heb ook zo'n irritante piep en ik weet zeker dat het de voeding is. Mijn kast is een Antec Lanboy met een 350 watt voeding. Sinds een tijdje viel me op dat er een hoge piep bleef klinken zodra ik m'n pc uitgezet had. Dus na het afsluiten van Windows en alles uit gaat blijf ik die piep horen. Als ik nu de spanningsschakelaar van de kast uitzet (zo'n klein zwart kantelschakelaartje) dan sterft de piep langzaam weg.
Ook zie ik regelmatig dat zelfs wanneer m'n pc uitstaat er toch op een hele hoge frequentie getik uit de voeding komt en dat de ledjes van m'n hd en dvd drive knipperen. Heel vaag allemaal. Zet ik die schakelaar dan uit dan is dat ook over.

Ik vrees dat ook mijn voeding de geest gaat geven. Ik kijk nu dagelijks naar Asusprobe, een tooltje wat bij m'n MB geleverd werd. Deze geeft nette spanningen aan zowel 5 als 12 volt. Ik blijf het vreemd vinden....
Pagina: 1