Voordelen Wireless Lan ?

Pagina: 1
Acties:

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
Me ma staat op het punt om me te sponsoren voor een WLAN hier in huis.. (Netgear AP/2x Orinoco Gold/ 2x Pci ding)we gaan namelijk binnenkort verhuizen en dan willen we zo weinig mogelijk draden hebben.

Alleen de draden vind ze niet genoeg.. want dan trekken we kabels want nieuwe huis is gelijkvloers overal ook nog..

Dus wat ik graag van jullie zou willen weten :
kunnen jullie me nog wat (bullsh**) voordelen noemen om haar over te halen?

- Geen kabels
- Sneller (heb nu 10mbit >:) ) hehe

Verwijderd

toekomst gericht?

Verwijderd

Het grote voordeel van Wavelan vind ik dat je nog 's met je laptopje in de tuin kunt gaan zitten. Maar dat vloeit al wel redelijk voort uit het feit dat er geen daad aan zit :)

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Hehehe

lijstje nadelen dan maar :)
- niet veel sneller. wlan is 11 mbit half duplex, maar reeel haal je er veel minder uit.
- storingsgevoeliger
- veel duurder dan normaal utp
- minder betrouwbaar als een vaste kabel
- makkelijk af te tappen, dus is voor belangrijke data encryptie vereist

Ow voordeeltje:
- makkelijk aan te leggen
- makkelijk computers verhuizen

Verwijderd

enige voordeel, GEEN DRADEN, doh !!!

nadelen:
-duur
-laptop-hackers in je straat
-traag

Verwijderd

Het lijkt erop dat degenen die hier de nadelen lopen op te sommen, zelf geen wireless netwerk hebben.

Het grote nadeel is natuurlijk de prijs, maar daar weegt mijns insziens het gebruiksgemak niet tegen op. Ik heb geen last van storingsgevoeligheid en of slechte verbindingen. Die 11Mbs specificatie is snel genoeg voor de snelste internetverbinding.
Ook is het in mijn straat geen af- en aanrijden van laptop-hackers :D Sterker nog, er is tot nu toe geen enkele 'vreemdeling'' binnengedrongen :7

Techspecs: Vigor 2200E met Airport II als bridge.

Suc6

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Kleine tip..

Orionoco Gold is even snel te kraken als de Orionoco Silver als het gaat om de WEP encriptie... (want daarvoor koop je hem toch?)

Dus koop de silver, scheelt je veel geld...
Voor de veiligheid dan? Gebruik VPN (Virtual Private Networking)

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
snelheid voor internetten maakt geen fuck uit, dat kan prima met wireless..

voor bestanden (groot) is het sloom, ik moet er niet aan denken om mn fileserver op 11Mbit te hebben.... 4 users, lekker divx-en, isotjes leechen, branden enz vanaf server, dan wil je wel snelheid hebben.

Heb zelfs nu 200Mbit aan de server hangen, 100 vond ik al te sloom

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

• Draadloos, duh
• Gemak van internetten met laptop, maar dan moet je die wel hebben :)
• Dat hacken lijkt me wel meevallen
• Gemakkelijke install natuurlijk
• Handige uitbreidingsopties, stel je hebt nu een computer op zolder en beneden. Je wilt later op de eerste verdieping ook een puter er bij hebben, dan hoef je geen extra kabels aan te leggen :)

Hamer flink op dat draadloos, moeders ergeren zich dood aan al die draadjes :)

/edit[OT]
Erm, gelijkvloers?
Wil dat zeggen dat je 1 verdieping hebt? Dan vervalt punt 4 namelijk :) Maar het kan ook zijn dat er geen bobbels in de vloeren liggen. Mijn bouwkundige kennis rijkt niet zo ver :)

Dividend for Starters

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Voor je moeder zijn er niet echt voordelen op het ontbreken van kabels na.

Dus enige dat je nog kan zeggen is dat wireless later in de toekomst ook zeker geen kabels bij gaan komen :)
Pagina: 1