Toon posts:

probleem met diskettestation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn diskettestation. Ik krijg een melding die ik al eens met 2 andere stations heb gehad, en nu met het in elkaar zetten van een nieuwe pc (voor iemand anders) heb ik het weer....

De computer:

Asus P5A moederbord met AMD K2 450 mhz.

het diskettestation zit met een werkende(!) IDE kabel, op de juiste manier!!! aangesloten, wanneer je de computer opstart met een werkende(!) systeemdiskette, krijg je de melding

NONE SYSTEM DISK OR BOOT FAILLURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Het enige wat wel het geval is, is dat het alle keren om een redelijk oud diskettestation ging (wel 1.44)

Weet iemand of het daar aan kan liggen, of wat het anders kan zijn???

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Ik neem aan dat de Boot Sequence goed is ingesteld in het BIOS?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

En zonder het diskettestation geeft hij ook deze melding?

Verwijderd

Topicstarter
op beide vragen...

Ja
Ja

• Ferdo
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Welke connector van de floppykabel heb je aangesloten op de drive? Ik had ook zoiets(floppydrive werd helemaal niet herkend), maar dat was opgelost toen ik de connector aansloot die het verst van die in het moederbord afzit.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Wat ik een keer had is is dat ik mijn connector achter op de floppy unit 180 graden moest draaien en even dat nokje weg snijden.

Daarna alles perfect.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Topicstarter
wow, vuurman!!!

bedoel je dat je dezefde melding had, en vervolgens het stekkertje van je stroomkabel zo hebt bewerkt, dat ie er ondersteboven in kan, en dat het vervolgens werkte????

Ferdo: ik zal het eens proberen, maar verwacht niet dat het helpt, hij krijgt namelijk wel stroom, brand ook als hij gaat lezen (dat probeert) voordat hij de foutmelding geeft

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad.(ook die melding)
Klinkt misschien stom maar het lag aan het feit dat het station ietsjes scheef / te strak in de kast was geschroefd.
Hierdoor pakte het station de flop niet goed. Leds gingen wel branden en je hoorde dat hij even ging "zoeken"
Toen ik de schroefjes los haalde kon de flop ineens wel gelezen worden.
Misschien een optie om eens te proberen

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op maandag 11 maart 2002 21:59 schreef mcnuggets het volgende:
wow, vuurman!!!

bedoel je dat je dezefde melding had, en vervolgens het stekkertje van je stroomkabel zo hebt bewerkt, dat ie er ondersteboven in kan, en dat het vervolgens werkte????

Ferdo: ik zal het eens proberen, maar verwacht niet dat het helpt, hij krijgt namelijk wel stroom, brand ook als hij gaat lezen (dat probeert) voordat hij de foutmelding geeft
Ik heb het wel over die "Flatcable" daar zit aan een kant een nokje in het midden die overeen komt met een uitsparing in het floppy huis.

Nokje weg gehaald en voila draaien met die hap.

let wel eigen risico he.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Topicstarter
ah zo, ja, dat moest inderdaad ook, met lipje bleef het lampje branden, dus ik heb zo'n kabeltje gebruikt die dat niet heeft, thx
Pagina: 1