Toon posts:

Chello: andere kabel modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Lancity modem, hoor van veel mensen dat een Motorola modem beter is..
Kan ik gewoon een motorola modem gebruiken zonder dat ik daarvoor upc moet bellen ofzo.. ?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:09
Nee, natuurlijk niet, het is heel lastig om zo'n ding los te kopen en als ie niet geregistreed staat bij UPC doet ie helemaal niks. Alle modems hebben een uniek nummer.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 21:24 schreef Pc123 het volgende:
Nee, natuurlijk niet, het is heel lastig om zo'n ding los te kopen en als ie niet geregistreed staat bij UPC doet ie helemaal niks. Alle modems hebben een uniek nummer.
Die motorola modem leen ik van een vriend die ook upc heeft..

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Kheb de Terayon. Die bevalt me nog ut beste :) (geen ervaringen met de anderen)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

...
Op maandag 11 maart 2002 21:34 schreef FoRzA het volgende:

[..]

Die motorola modem leen ik van een vriend die ook upc heeft..
Dan is 't nog niet perse beter...

De stabiliteit van de verbinding zal wat beter zijn dat met je Terayon modem...

Toch geef ik je weinig kans dat 't werkt...

Dat Motorola modem van je vriend heeft nml. een ARP-entry met de NIC die hij gebruikt... En niet met de jouwe

• Pc123
Als hij in dezelfde wijk woont moet het lukken, anders misschien niet. Je kan het altijd proberen. Vaak wordt er gekeken naar de combinatie, modem/mac adres van nic. Dan heb je ook z'n netwerkkaart nodig om te kunnen internetten.

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

ik heb nogsteeds ouderwets een Com21 cable-modem en tja ..
werkt wel lekker, nix te klagen! :)

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Maar dan nog, je vriend zal toch graag z'n modem houden om te internetten... En als jij Chello belt om te zeggen dat je graag een ander modem wilt, denk je dat dat ze zeggen 'Dat is goed meneer, we komen 't wel even omwisselen...' ?? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Die vriend haalt altijd rond de 150 tot 180 k/sec, ook op een regenachtige zondag middag.. als ie bij mij rond de 30 k zit.
Maar hij zit in een hele andere ip range, en het subnetmasker is ook anders.. maar ruled wel dus..

Verwijderd

Ik heb de motorola modem van chello maar dta is ook niet altijd alles :( Ik moet hem zeker 3 keer in de week resetten, maar ik heb er wel een progje voor gevonden om hem te uncappen(of hoe schrijf je dat)

• Pc123
3x per week resetten kan natuurlijk niet, misschien heb je een kapotte of eentje uit een oude serie (waren problemen mee). Ik zou een nieuw modem vragen.
Pagina: 1