[HTML] Website niet goed printbaar

Pagina: 1
Acties:

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op basis van een template heb ik de volgende site gemaakt: dodehoekcamera.com

Het probleem is nu dat als ik een pagina uit wil printen dat er op de print maar 3/4 van de site staat. Dus ik zie op mijn papier ongeveer dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zuggs/temp/dodehoek1.jpg

in plaats van:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zuggs/temp/dodehoek2.jpg

Ik heb dit alleen bij deze website en nergens anders dus ik ga er van uit dat het ligt aan manier waarop deze site geprogrammeerd is.

Weet iemand de oplossing?

Verwijderd

Is hij misschien gewoon te groot voor a4 formaat ?!

Verwijderd

De oplossing is een aparte stylesheet maken voor een afdruk, ja dat kan ook met CSS.

Sterker nog: eigenlijk is dat veel beter, het is er niet voor niets in CSS gestopt :)

• jellebelle
  • Niet online
De site is ook bij 800x600 gewoon te bekijken zonder slidebar onderin (op screenshot is de res. overigens 1024x768).

Dus de pagina moet dan toch gewoon printbaar zijn :?

Nogmaals; ik heb dit probleem bij nog geen andere site meegemaakt...

Verwijderd

misschien kan je bij je print opties voor 'landscape' kiezen i.p.v. 'portrait'?

Print optie van CSS is handig maar ik denk dat jellebelle (wat een naam :s) gewoon een printout wil hebben van z'n site. Dus in de huidige lay-out.

Als bovenstaand niet werkt kan je altijd nog een print screen maken... dat in photoshop plakken en dan kan je bij print ook aangeven dat het formaat zich aan de papiergrootte moet aanpassen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

zoals Cheatah opmerkt, met CSS heb je de beste mogelijkheden voor bezoekers prettig printbare pagina's te maken:
via media="print" in de STYLE of LINK tag
vooral handig om navigatie elementen weg te halen die je op de print-out niet nodig heb en vaak veel ruimte innemen

dit wordt ondersteund vanaf msie5+ (msie4.5+ op mac), mozilla/netscape6 en Opera vanaf 3.62

http://www.webreview.com/style/2000/01_07_00.shtml

als je enkel een eenmalige printout zelf wilt hebben is het misschien een beter idee om als je een postscript-printer hebt gewoon in de pagina-instellingen 90% te laten scalen (postscript heeft die mogelijkheid)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:12
Bij IE6 kan je bij Afdrukvoorbeeld alles goed zetten, probeer dat eens :)

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou gewoon een aparte versie maken voor het printen, zonder overbodige plaatjes e.d.

• jellebelle
  • Niet online
Inderdaad is het zo dat ik 'm voor mezelf wel uitgeprint krijg maar ik wil dat de gemiddelde bezoeker dat ook lukt...

Met de link van "RM-rf" denk ik dat ik er wel uit moet komen. Ik ben nog wel newbie op het gebied van CSS, hoog tijd om me er eens in te verdiepen.

Thanks allen!
Pagina: 1