[VCD] VCD maken, problemen en veel vragen

Pagina: 1
Acties:

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik heb een Divx, die volgens mij in NTSC formaat is. Nu wil ik deze op VCD gaan zetten. Lijkt allemaal goed te gaan, totdat ik hem in mijn DVD speler stop, alleen zwart beeld, wel geluid. Ik heb een pioneer DV444 (die NTSC aan zou moeten kunnen) en een redelijk nieuwe (1 1/2 jaar)Sony TV (die dit ook zou moeten kunnen volgens mij).
Hoe kan dit komen?
Moet ik de NTSC stream op mijn PC al omzetten naar PAL?
En kan dit met bv TMPGenc, of moet ik daar een ander programma voor gebruiken?
Welk programma is ECHT goed om VCD's te branden? (ik gebruik nu VCDeasy) misschien beter om Nero te gebruiken?

Mijn Flickr; Sony A7iii

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25

mno

Op maandag 11 maart 2002 20:03 schreef ikmattie het volgende:
Ik heb een Divx, die volgens mij in NTSC formaat is. Nu wil ik deze op VCD gaan zetten. Lijkt allemaal goed te gaan, totdat ik hem in mijn DVD speler stop, alleen zwart beeld, wel geluid. Ik heb een pioneer DV444 (die NTSC aan zou moeten kunnen) en een redelijk nieuwe (1 1/2 jaar)Sony TV (die dit ook zou moeten kunnen volgens mij).
Hoe kan dit komen?
Die DVD-speler moet dat vast wel aankunnen. Als je TV het niet aankan dan kan je DVD-speler het in ieder geval omzetten naar een pseudo-PAL signaal. Het kan m.i. nog aan 2 dingen liggen:
1. De manier van encoden. Je moet niet proberen te converteren naar PAL maar gewoon in Tmpgenc een NTSC of NTSCfilm template pakken (waarschijnlijk NTSCfilm, als het origineel 23,976 frames/sec heeft).
2. De instellingen van je DVD-speler of aansluiting naar je TV (Kun je in je menu kiezen voor PAL/NTSC/AUTO? Probeer dan die standen eens uit. Kijk in je handleiding welke video-aansluiting je moet gebruiken, S-Video of Scart mits je die keuze hebt).
Moet ik de NTSC stream op mijn PC al omzetten naar PAL? En kan dit met bv TMPGenc, of moet ik daar een ander programma voor gebruiken?
Niet converteren naar PAL dus, en gewoon Tmpgenc gebruiken, die is voor VCD erg goed.
Welk programma is ECHT goed om VCD's te branden? (ik gebruik nu VCDeasy) misschien beter om Nero te gebruiken?
VCDEasy (i.c.m. de ingebouwde CDRDAO brander) is de beste keuze. Nero is zeker geen verbetering daarvoor.

Gewoon rösti

• ikmattie
  • Nu online
Dankjewel voor je uitgebreide reactie.
Ik heb het probleem in ieder geval al kunnen reduceren, in zoverre dat het erop lijkt dat de MPEG stream die met TMPGEnc gecreeerd wordt volledig zwart is, terwijl de DIVX er wel goed uit ziet,
ik heb zoals je zei gebruik gemaakt van de template, geleverd bij TMPGEnc (en gebruik de AVI2MPG guide van VCDhelp.com

Mijn Flickr; Sony A7iii

• ikmattie
  • Nu online
Nog iets vreemds volgens mij:
Ik krijg ook in TMPGenc helemaal geen preview te zien ofzo, terwijl er in die guide wel zoiets op de plaatjes staat. De Divx is gewoon goed.

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier staat ook een guide

http://www.doom9.org/mpg/avi2svcd.htm

Misschien dat dit kan helpen.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kijk anders hier ff: http://www.vcdhelp.com/.

• ikmattie
  • Nu online
Al die guides volg ik, en ik begrijp dus niet wat ik fout doe!
Hij geeft in TMPGenc alleen maar zwart beeld, ook als ik bv de Source Range opgeef, dan is dus alles zwart, geen preview of whatever. Kan dit iets met DiVX 5.0 te maken hebben?

Mijn Flickr; Sony A7iii

• ikmattie
  • Nu online
Update:
Ik denk dat het nu wel gaat lukken, ik heb Divx versie 3.11 erop gezet, en nu geeft hij tijdens het TMPGEnc-en wel beeld!

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 22:30 schreef ikmattie het volgende:
Update:
Ik denk dat het nu wel gaat lukken, ik heb Divx versie 3.11 erop gezet, en nu geeft hij tijdens het TMPGEnc-en wel beeld!
feli :7.
Pagina: 1