internet problemen na reboot

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:03

St@m

@ Your Service

Topicstarter
mensen ik heb een (klein) probleempje,
Ik heb een internet verbinding via @home, nu d8 ik gister: "laat ik mijn verbinding eens delen"
Zo gezegd zo gedaan, pc beneden (server) 2 netwerkkaarten, 1 voor i-net 2e met ip 192.168.0.1, boven een pc staan 192.168.0.2 de verbinding wordt gelegd tussen de 2 computers met een hub. Het internet deel ik met winroute. Tot zo ver geen problemen.
Nu komt het, wanneer ik de server reboot doet het internet het niet meer, ik krijg dan een dns error, kijk ik bij de verbindingen dan zie ik dat ze het allebei goed doen (lan1 voor het internet, en lan2 voor het netwerk) Als ik dan de lan1 verbinding uitschakel en daarna weer inschakel geeft windows een fout: "netwerkkabel niet goed aangesloten"
Dikke onzin
als ik de kabel opnieuw aansluit gebeurt er nix, nu heb ik mn internet verbinding weer aan de praat gekregen door een nieuw ip aan te vragen. Dit heb ik nu al zon 4x moeten doen (elke keer na een reboot)
Dit kan niet de bedoeling zijn toch? Allebei de pc's werken met xp.
Iemand een id?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
kick?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Probeer anders eens ICS van XP, ipv winroute, maarre een kick na een half uur is wel een beetje overdreven ;)

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik heb dit probleem ook eens gehad, en heb toen de drivers van mijn netwerkkaart opnieuw geinstalleerd en toe was het probleem opgelost. Klinkt raar, maar misschien het proberen waard

Be Stronger Than Your Excuses

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ja sorry voor de kick maar ik zag mijn topic nergens meer staan dus ik d8...kick
Maar ok ik neem aan dat je met ics bedoeld dat xp het i-net voor je deeld? Dat werkt niet, dan geeft ie een foutmelding, de drivers heb ik al opnieuw geinstalleerd, geen resultaat

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:36
probeer inderdaad ics eens.

je kan elkaar sowieso altijd wel pingen?

Verwijderd

hoezo werkt ICS van XP niet?? Vertel eens iets meer :)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Resetten van je netwerkkaart geprobeerd.

Ik meen namelijk dat je netwerkkaart na een plotselinge reboot zich niet afmeld bij de DHCP-server. Het komt er op neer dat je netwerkkaart dan geen toegang krijgt omdat de DHCP-server denkt dat je werkkaart/server al was aangemeld.

Ik weet het, het klinkt vaag.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Okee nog 1 keer hoe het hier werkt met @home. 2pcŽs 1 met 2 nicŽs 1 @home automatisch ip. 2de ip 192.168.0.1 ipx en netbios installen. 2de pc krijgt op de nic automatisch ip en ook ipx en netbios. internet delen aanzetten op de eerste pc en hoppa het werkt zonder winroute of andere zooi

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ok ik kan wel pingen, bij ics geeft xp een foutmelding (misschien omdat ik niet de legale versie heb :?)Ik weet zo niet welke foutmelding het precies is.
Het gaat niet om spontane reboots, gewoon als ik de computer uit zet en dan weer aan, dan gaat het mis.
Waarom zou ik netbios en ipx moeten installeren als ik een tcp/ip netwerk wil?

edit:

ik wil het wel proberen hoor daar niet van.
Enne pingen kan ik wel gewoon, het netwerk werkt gewoon nar mijn weten, alleen de internetverbinding ligt eruit na een reboot.

[edit2]
net dat ics weer gebrobeerd net zoals hierboven wordt gezegd, werkt dus mooi niet :'(
[/edit2]

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 21:11 schreef Ferdo het volgende:
Resetten van je netwerkkaart geprobeerd.

Ik meen namelijk dat je netwerkkaart na een plotselinge reboot zich niet afmeld bij de DHCP-server. Het komt er op neer dat je netwerkkaart dan geen toegang krijgt omdat de DHCP-server denkt dat je werkkaart/server al was aangemeld.

Ik weet het, het klinkt vaag.
Dit klinkt idd heel vaag, want mijn "server"kaart meld zich niet aan bij de DHCP hoor dat doet de @home kaart, en mag ik vragen hoe je je netwerkkaart reset??

• Ferdo
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Win9x: winipcfg starten (via Start>Uitvoeren), Vernieuwen.
Win2k/XP: ipconfig /renew (in command-prompt)

Dat server sloeg op de computer. Ik bedoelde idd de @Home-kaart. :)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ja ok, maar dat moet ik nu dus elke keer doen als ik de computer opnieuw opstart :?

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
er is weer een nacht voorbij (en drie reboots) dus ook 3 keer weer een nieuw ip aanvragen bij de dhcp server, heeft er misschien iemand al een ideetje? Ik word hier ech wel een beetje hopeloos van, vooral omdat mn zusjes niet weten hoe ze het internet weer moeten activeren als de server uit is geweest, als het vandaag nog niet opgelost is moet het netwerk weer weg :( plz help
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je topic in zo'n korte tijd omhoog schoppen :(</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Winroute geeft automatisch het IP 192.168.1.1 De andere computer moet je dan 192.168.1.2 geven als je met vaste IP's werkt. Het kan ook zijn dat je op de tweede computer de gateway en DNS met de hand moet instellen. Dit staat allemaal in de help van Winroute (ik neem trouwens aan dat je ver 4.2 of hoger gebruikt).

Verkeerd gelezen.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 10:10 schreef rtgo het volgende:
Winroute geeft automatisch het IP 192.168.1.1 De andere computer moet je dan 192.168.1.2 geven als je met vaste IP's werkt. Het kan ook zijn dat je op de tweede computer de gateway en DNS met de hand moet instellen. Dit staat allemaal in de help van Winroute (ik neem trouwens aan dat je ver 4.2 of hoger gebruikt).
Ik heb de ip's bij winroute handmatig ingevuld 192.168.0.1, en 192.168.0.2, op de 2e pc is ook alles handmatig ingevuld, 192.168.0.2 subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.0.1 en dns 192.168.0.1, alles werkt verder gewoon. Ik gebruik versie 4.2 ja, als het wel aan de ip nummering ligt mag je me wel uitleggen waarom ik dan iedere keer als ik de "server" opnieuw opstart een nieuw ip aan moet vragen voor de netwerkkaart van @home

Verwijderd

kicker de kick, ik zou dit welleens opgelost willen zien :D

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ik ben nu niet thuis, maar ondertussen zelf ook hard bezig met het vinden van een oplossing, zou het misschien kunnen dat de NAT op de verkeerde kaart staat? of zou ik dan geen internetverbinding op mijn kamer kunnen hebben?

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ok omdat ik nu nog steeds geen oplossing heb post ik nog maar eens mijn laatste bevindingen.
Het was niet waar dat ik een nieuw IP nummer moest aanvragen bij de DHCP.
Wanneer ik benden de computer aanzet, en daarna boven de computer aanzet en ik ga boven internetten en als ik dan de PC benden opnieuw opstart moet ik eerst beide verbindingen uitschakelen, daarna de verbinding met het internet (@home dus) inschakelen en daarna kan ik pas weer internetten.

Wanneer ik de PC beneden aanzet en de PC boven niet, en ik heb allebei de verbindingen ingeschakeld en ik start de PC beneden opnieuw op, dan heb ik nergens last van.
Iemand nu misschien enig idee?

Verwijderd

ff denken hoor.. je wilt dus meerder pc's op @home hangen, right?

Dan vraag je toch gewoon extra ip's aan... :? dat kost voor lange tijd niets bij @home... en als het toch wel ooit een keer betaald gaat worden dan krijg je een mailtje of je het wilt houden.

Dit is IMO de best oplossing voor langere tijd.
Heb ik nu thuis ook, en als het wel betaald moet worden, ga ik wel met Freesco aan de slag :)

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
dat is een mogelijkheid ja, maar het moet toch ook op deze manier kunnen? Dan kan ik altijd NOG meer PC's aansluiten, maja, als ik de pc beneden iedere keer moet rebooten...
Iemand al een oplossing?

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
kick

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Ik denk dat misschien de drivers van de netwerkkaart van de de PC boven het niet leuk vinden als hun verbinding met de gateway ineens verdwijnt door die reboot. En je moet NAT aanzetten op de kaart waar je modem aan hangt, schakel het uit voor de PC zelf. Toch blijft het een beetje vreemd. Heb je misschien een firewall geïnstalleerd? Heb je andere proggies runnen die continue data over internet sturen?

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

hmmmmmz stam check me out ...heb ik de zelfde probleem :S :?
like your icon by tha way :P :9~

Verwijderd

Probeer WinGate eens en gebruik de DHCP mogelijkheid van je gateway software (ik mag aannemen dat je met WinRoute toch ook wel via DHCP IP adressen uit kan delen aan andere computers op je netwerk?).

Verder zou ik bij je netwerk kaart voor je internet verbinding QoS uitzetten (zelfs al draait op beide PC's WinXP, kan het nog stroef gaan als de software er niet lekker mee om kan gaan). Zorg ook dat je Authentication (Properties van je verbinding en dan de Authentication tab)bij beide netwerkkaarten op je server uitstaat.

Als je een firewall gebruikt, of de interne firewall van WinXP: uitzetten en gewoon WinGate installeren, die heeft namelijk een ingebouwde firewall welke het prima doet.

HTH :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op maandag 11 maart 2002 21:03 schreef St@m het volgende:
ja sorry voor de kick maar ik zag mijn topic nergens meer staan dus ik d8...kick
Maar ok ik neem aan dat je met ics bedoeld dat xp het i-net voor je deeld? Dat werkt niet, dan geeft ie een foutmelding, de drivers heb ik al opnieuw geinstalleerd, geen resultaat
Als ICS van XP al een foutmelding geeft hoef je met wingate of winroute al helemaal niet aan de slag te gaan.

Probeer eerst een te kijken of je de XP melding kan oplossen. Wat is de melding ?

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op dinsdag 12 maart 2002 10:22 schreef St@m het volgende:

[..]

Ik heb de ip's bij winroute handmatig ingevuld 192.168.0.1, en 192.168.0.2, op de 2e pc is ook alles handmatig ingevuld, 192.168.0.2 subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.0.1 en dns 192.168.0.1, alles werkt verder gewoon. Ik gebruik versie 4.2 ja, als het wel aan de ip nummering ligt mag je me wel uitleggen waarom ik dan iedere keer als ik de "server" opnieuw opstart een nieuw ip aan moet vragen voor de netwerkkaart van @home
Hoezo heb je 192.168.0.2 zowel op de serverpc als op de client?

Die NIC aan je kabelmodem, da's vast en zeker een 10/100 kaartje? Zet 'm in de properties eens fixed op 10 Mbit/sec half duplex

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1