Toon posts:

Klantenservice van Dell is zeer slecht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen vrijdag kwam mijn bestelde Dell laptop binnen. Als extra heb ik i.p.v. 2 x 128 Mb, 1 x 256 Mb genomen. Dit om een slot vrij te houden voor een evt. upgrade. De meerprijs voor deze optie: 9 euro (ex. btw).
Gisteren dacht ik, laat ik eens de mem. controleren. Hebben ze er 2 x 128 Mb ingestopt.
Vanochtend gebeld naar Dell. De klantenservice vroeg mij hoe ik weet dat het niet klopte. Ik heb maar verteld dat ik hier d.m.v. een proggie achter ben gekomen omdat ze anders misschien gaan zeuren over de garantie. Toen werd ik doorverbonden met de technische dienst. Daar vertelde ze mij dat de klantenservice dit moet regelen. Ik werd dus weer doorverbonden met de klantenservice. De klantenservice zij tegen mij dat ze eerst moeten wachten op bericht van de technische dienst. Inmiddels hing ik al 25 min. (na elke keer in de wacht te hebben gestaan) aan de telefoon. Ik moest maar later op de dag terug bellen. Toen ik aan de medewerkster vroeg of zij contact met mij kunnen opnemen zei ze dat ze dat niet doen daar ze een "Inbound Callcentre" zijn. Ik heb haar toen even duidelijk gemaakt dat ik toch wel een klein beetje service verwacht als je een laptop bij hun hebt gekocht van meer dan 5000 gulden. Maar nee hoor, ik moest zelf later maar bellen.
Later op de dag maar weer gebeld. Toen kreeg ik een medewerkster die tijdens het gesprek lekker zat te eten. Ze hadden nog geen bericht gekregen van de technische dienst. Ik werd weer doorverbonden met de TD, de TD vertelde mij weer dat dit bij de klantenservice thuis hoort. Nadat ik mijn verhaal aan de TD medewerker had verteld begreep hij mijn standpunt. Hij zou het gaan escaleren. Later, om 18:00, belde hij me terug. Ik heb geen recht op 1 x 256 Mb omdat ik dat niet besteld heb.
Op mijn factuur staat duidelijk vermeld: 1 x 256 Mb, en ik heb die 9 euro daarvoor betaald. Nu moet ik die factuur gaan faxen.
Dell, schitterende maschines, maar de service is k*t...
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:03

Kettrick

Rantmeister!

Volgens mij doet je enter toets het ook niet :{

Verwijderd

tsja, gewoon anders je geld terug eisen, dan lukt het wel. Ik heb nog bijna nooit bij een fout van de winkel snelle service gehad. So be it ;(
Maar als het gewoon op die bon staat dan zal het wel goedkomen denk ik..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 19:50 schreef RoeLz het volgende:
Volgens mij doet je enter toets het ook niet :{
Komt omdat ik gewoon nog een beetje kook.

werkt
wel
hoor :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verbaast me niks. Ik heb 2 jaar geleden via m'n werk te maken gehad met Dell en vindt hun service ook diep triest. Het is een behoorlijke prestatie om Dell zover te krijgen dat ze een monteur sturen om een defecte PC te repareren.
Eerst moet je verplicht allerlei diagnostics programma's gaan draaien en als die geen foutmelding geven, vindt Dell dat je geen hardwareprobleem hebt, en weigeren ze gewoon om een monteur te sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 19:54 schreef ByMeSDy het volgende:
tsja, gewoon anders je geld terug eisen, dan lukt het wel. Ik heb nog bijna nooit bij een fout van de winkel snelle service gehad. So be it ;(
Maar als het gewoon op die bon staat dan zal het wel goedkomen denk ik..
Het gaat mij niet zo zeer om de snelle afhandeling, maar om de chaos die daar heerst in hun administratie.
Ze willen een fax van mijn factuur, kom op zeg, daar hebben ze heus wel een copy van in hun systeem.
Ben je wel eens doorverbonden van
A -> B -> C -> B -> C -> B

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou dat ding direct terugsturen en je geld terugeisen.
Ze hebben jou niet geleverd wat je hebt besteld dus hebben ze geen poot om op te staan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 20:01 schreef Terw_Dan het volgende:
Ze hebben jou niet geleverd wat je hebt besteld dus hebben ze geen poot om op te staan.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ze zijn verplicht om te leveren wat ik besteld heb. Doen ze dat niet dan moeten ze fout herstellen. Pas als ze dat weigeren kan je je geld terug eisen.
Maar laten ik eerlijk zijn, het is een schitterende machine. Die ga ik heus niet terugsturen omdat de mem. niet klopt.

Verwijderd

Ik heb hier zelf ook een dell systeem staan waarbij ik 1 keer heel mooi zwart scherm kreeg en mijn computer alleen nog maar aan en uit ging. Ik moet zeggen dat ik toen eindelijk bij dell eens werd geholpen zonder dat er van een blaadje werd af gelezen. Meestal krijg je van die domme vragen bij die helpdesks maar bij dell niet gehad, ze wilden ook direct een servicemonteur langsturen dus dat was ook het probleem niet.

Kwam er alleen achter dat het gewoon een kwestie van een voedingstekker op mijn moederbord die niet helemaal goed vast zat (technische dienst afgebeld, alleen kreeg dag later telefoontje of ze langs konden komen da's het enige negatieve)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zou naar de winkel gaan en die 2x128 ruilen voor 1x256 en als ze dat niet doen zou ik gewoon wat harder praten en heibel maken zodat alle andere klanten horen hoe slecht het geregeld is bij dell >:) ,moet het natuurlijk wel aardig druk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook wel dat ze goede service kunnen verlenen.
Ik zal wel weer zo'n maandagmorgen tr :o t aan de lijn gehad hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 20:07 schreef Bartjuh het volgende:
Ik zou naar de winkel gaan en die 2x128 ruilen voor 1x256 en als ze dat niet doen zou ik gewoon wat harder praten en heibel maken zodat alle andere klanten horen hoe slecht het geregeld is bij dell >:) ,moet het natuurlijk wel aardig druk zijn.
Hadden ze maar een winkel, dan was ik er gelijk heen gegaan.
Bij Dell punt nl gaat alles telefonisch.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

ohja dell is gewoon een merk |:( ,tog ??
Ja weet ik veel ,koop nooit van die kant-en-klaar pc's.
1 packerd Hell is genoeg voor mij.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 20:14 schreef Bartjuh het volgende:
ohja dell is gewoon een merk |:( ,tog ??
Ja weet ik veel ,koop nooit van die kant-en-klaar pc's.
1 packerd Hell is genoeg voor mij.
En ik dacht pak een Dell >:)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Die pc zijn wel ok, maar service is idd wat minder. Je kunt ook proberen bij een lokale pc boer het geheugen om te ruilen 2x128 SO-DIMM is namelijk duurder dan 1x 256MB SO-DIMM

|Specs|

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op maandag 11 maart 2002 19:57 schreef iskes het volgende:

[..]

Komt omdat ik gewoon nog een beetje kook.

werkt
wel
hoor :)
MOOI

DIE

VAN

MIJ
DOET
HET
OOK
MAAR
AL
TE

G
.O
..E
...D

>:)

Verwijderd

Dan ken jij de service van HP nog niet ;).

Welke service :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is meestal zo jammer he. De meeste A-merken denken dat hun product de beste is en dat service geven dus niet nodig is. De kleine ondernemers die nog hard werken voor hun brood geven die service juist wel.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Dit was al jaren bekend ! Dell heeft goeie spul maar hun service is nog slechter dan de helpdesk van Chello ! :{
Daarom was ik ook blij met Gateway, totdat ze besloten om hun verkoopcentra's in Europa te sluiten.
Gateway pc's zijn nu alleen te koop in de VS.
jammer, hun produkten en service waren altijd goed geweest !
;(

dikzak

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 11 maart 2002 22:26 schreef Chello200 het volgende:
Dit was al jaren bekend ! Dell heeft goeie spul maar hun service is nog slechter dan de helpdesk van Chello ! :{
Daarom was ik ook blij met Gateway, totdat ze besloten om hun verkoopcentra's in Europa te sluiten.
Gateway pc's zijn nu alleen te koop in de VS.
jammer, hun produkten en service waren altijd goed geweest !
;(
Vreemd, m8 van me had een 2,99 jaar oude monitor van Dell en die ging stuk. Gebeld, dag erna een nieuwe, in doos, van het nieuwste model. Geen centje pijn.. das niet de enige ervaring met Dell die ik heb, gaat juist altijd goed. Pc stuk? Geen probleem, je hoeft niet eens te weten wat er is, dag erna heb je een nieuwe.. tenminste, bij mij ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Je wachttijden aan de telefoon vallen mij nog mee. Op het werk zijn we een paar maanden terug van Compaq op Dell overgestapt en vooral de eerste weken moest ik geregeld met ze bellen. Meermalen dus meer dan een uur nodig gehad voordat alles weer geregeld was...

Van de kwaliteit van Dell ben ik trouwens ook niet echt onder de indruk. Ik vind ze echt niet beter dan Compaq en vooral de toetsenborden doen erg goedkoop aan. Prive zou ik trouwens nooit een A-merk kopen maar bedrijfsmatig heeft het natuurlijk grote voordelen als je zeker weet dat al je computers technisch 100% identiek zijn.

Verwijderd

mensen gehoord van CHELLO

meer hoef ik niet te zeggen denk?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Op maandag 11 maart 2002 20:01 schreef iskes het volgende:Ben je wel eens doorverbonden van
A -> B -> C -> B -> C -> B
Ha ik herken hierin ook de KPN :D

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op maandag 11 maart 2002 22:52 schreef gerben-V het volgende:
Van de kwaliteit van Dell ben ik trouwens ook niet echt onder de indruk. Ik vind ze echt niet beter dan Compaq en vooral de toetsenborden doen erg goedkoop aan.
Dat herken ik ook. Op m'n huidige werkplek wordt ook veel met Dell gewerkt en het viel me al een paar keer op dat alle nieuwe desktops die we gebruiken van hetzelfde type zijn maar dat elk toetsenbord bij die machines weer anders aanvoelt, soms goed en soms totaal knudde.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 11 maart 2002 20:01 schreef Terw_Dan het volgende:
Hehe, alsof het bij ons zoveel beter gaat.

De NL klantenservice van Packard Bell krijgt dagelijks een stapel van 5cm aan doorgefaxde facturen voor garantieverlengingen die nodig waren omdat de oorspronkelijke orders ergens verloren zijn gegaan. Ben ik ff blij dat we die krengen niet in UK verkopen >:)

Maarja, zulke RAM problemen zul je bij PB niet krijgen. Opties :? :+

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 22:58 schreef Xof het volgende:

[..]

Ja, en dan te bedenken dat al die afdelingen in dezelfde pand bevinden. Op het verzoek ok mij "even" in de wacht te zetten en te gaan communiceren met iemand van de TD werd mij verteld dat zij niet van haar stoel af mag.

Ik hoop voor haar dat ze niet teveel koffie drinkt... :)

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:12

Newy

is het nog steeds Zat

Tjemig wat ben jij slecht aan de telefoon dan }:O
Zeker direkt begonnen met ble-ren en zeu-ren ?
Enne waarschijnlijk zit er al 128 onboard :)

Als je toch al een Toshiba kan kopen, kan dat geheugen er ook nog wel af >:)

Welke heb je ?

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
als zo een gesprek niet altijd loopt, vraag meteen naar de manager van de afdeling, ik heb verder geen problemen gehad met mijn laptop, 2 keer teruggestuurd voor reparaties (keyboard) en beide binnen een week terug

...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Op maandag 11 maart 2002 22:58 schreef Xof het volgende:

[..]

Bel je als bedrijf de KPN op omdat je telefoonlijn het niet doet:

- Mn telefoonlijn doet ut niet meer, zouden jullie ff kunnen kijken?
- Heeft u een onderhoudscontract?
- Nee :?
- Dan komen we volgende week wel ff kijken
- Hoe moet ik dan verder met mn zaak zonder telefoon?
- Ehm, tja, tot volgende week

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 01:29 schreef Newy het volgende:
Tjemig wat ben jij slecht aan de telefoon dan }:O
Zeker direkt begonnen met ble-ren en zeu-ren ?
Enne waarschijnlijk zit er al 128 onboard :)

Als je toch al een Toshiba kan kopen, kan dat geheugen er ook nog wel af >:)

Welke heb je ?
Volgens mij heb je niet goed dit draadje doorgelezen:

- Het merk Toshiba is door mij niet genoemd.

- De geheugen is reeds door mij betaald.

- Ik ben niet gelijk begonnen met blerren en zeuren. Dan lukt het namelijk iet om 35 minuten aan de telefoon te hangen. Met blerren en zeuren bereik je helemaal NIETS.
Gewoon jezelf blijven en de waarheid vertellen. Kwaad worden mag, zeg dat door de telefoon, vertel wat je denkt maar ga geen machtswoorden gebruiken.
Probeer respect te krijgen van de medewerk(st)er aan de andere kant van de lijn.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Dell ruled. Maar misschien doen ze anders als je een hele zooi servers koopt ipv en laptopje :P
Pagina: 1