Welke, GeForce of ATi?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hey jongens, ik wil binnenkort een nieuwe kaart gaan aanschaffen, en ik had de ATi Radeon 8500 en de LeadTek WinFast GF3 Ti200 op het oog. Hierbij jullie advies graag welke is het beste voor de games, en photoshoppen e.d. En als de keus op ATi valt, welke dan, ik ben nog niet zo bekend met ATi maar ik hoor veel goede dingen over hun Radeon. Alvast bedankt voor het reageren!

Verwijderd

ajaj.. hier gaat geflamed worden.. ik zou zeggen een ati r8500 maja das mijn keuze...

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb zelf een geforce ,maar als ik nu in jouw schoenen stond had ik de ati gekozen ,niet dat ik ontevreden ben over me geforce :)

Verwijderd

tja het is je eigen keuze ze zijn allebij gewoon goed

• Flying_Thunder
  • Niet online
Nee we gaan niet flamen, jullie zijn vast allemaal aardige gozers;) hehe. Maar ik weet dat het beide toppiekaartjes zijn, maar wat is er nou net beter, kijk naar overclocken bv, of naar grafische proggies als paintshop pro photoshop, maar ook naar de perfomance in benchmark en games e.d.

Verwijderd

Ik heb zelf sinds een week de Radeon 8500 van ATI en ik moet zeggen dat alle verhalen niet overdreven zijn geweest!

In vergelijking met Nvidia zie ik een enorm verschil in beeldkwaliteit, ik wist niet wat ik zag toen ik b.v. de intro van UT bekeek met m'n ATI. En de rest van de spellen zien er ook duidelijk veel strakker uit.

En m'n 3DMark2001SE score valt ook niets tegen zie specs :7

• Flying_Thunder
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 19:29 schreef AMDLover het volgende:
Ik heb zelf sinds een week de Radeon 8500 van ATI en ik moet zeggen dat alle verhalen niet overdreven zijn geweest!

In vergelijking met Nvidia zie ik een enorm verschil in beeldkwaliteit, ik wist niet wat ik zag toen ik b.v. de intro van UT bekeek met m'n ATI. En de rest van de spellen zien er ook duidelijk veel strakker uit.

En m'n 3DMark2001SE score valt ook niets tegen zie specs :7
Ah een mooie reactie, das al een stuk duidelijker:D

Verwijderd

Ati zou ik nemen veel betere kwaliteit vooral voor me tft

Verwijderd

:7

Verwijderd

ATi Radeon 8500 64Mb +tvout OEM

Dat oem, betekend dat dat hij veel slechter is? waar ik hem ga halen hebben ze alleen deze oem versie.. of licht dat gewoon aan het merk?

Verwijderd

Als je naar de prijs kijkt is het wel duidelijk dat in de meeste gevallen de ATI prijs/Kwalitijd beter uitkomt!
ene qua benchmark is de ATI zeker ook beter alleen weet ik niet zeker of de ATI ook de technieken van de GF3 ondersteund waardoor het bv. mogelijk is het nature filmpje te laten draaien in 3D-benchmark!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op maandag 11 maart 2002 19:34 schreef vluggejapie het volgende:
Ati zou ik nemen veel betere kwaliteit vooral voor me tft
Onderbouwing pls. :)

Ik heb een GF3 ti500 en ik moet zeggen dat deze kaart qua 3d lekker snel is.
Wel is het een beetje jammer -En dat is bij mij zo- dat de kaart op 2d gebied niet echt lekker gaat.

Als ik in PS een foto van 1600x1200 ga 'liquifiën' dan zie ik duidelijk verschil met de Radeon 8500 die een maat van mij heeft.
Die GF3 is in 2d wat langzamer.

Maar dat is waar je je aankoop op baseerd.
Ik wil voornamelijk 3d en minder 2d.
En dat is bij iedereen anders. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.