adsl vs kabel

Pagina: 1
Acties:

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

Topicstarter
(overleden)
Wat is beter/sneller adsl of kabel?
Wat zijn voordelen en nadelen van beide mogelijkheden??

Brand maar los...

Loekie

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Verwijderd

Tja, dat hangt af wie je kabel provider is, als et casema is dan is de keuze natuurlijk ADSL, maar chello (in amsterdam dan) geeft goede snelheden, @home ben ik niet bekent mee maar die schijnt ook vrij snel te zijn.

Het voordeel van ADSL is gewoon dat je een eigen "oprit" naar de provider hebt zoals KPN het noemt, in drukke gebieden, zoals steden, flatgebouwen etc. is ADSL dan misschien handiger, alleen het nadeel van ADSL is de vraag of je et wel kunt krijgen, je mag maar max. zoveel km van de huiscentrale wonen en er moet gekeken worden of de lijn het wel aankan.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:42

IceStorm

This place is GoT-like!!!

@home is errug snel vind ik persoonlijk :).
Het probleem van ADSL is dat het een schitterende oplossing is maar bij de KPN gaan ze alles afknijpen. Downstream wordt daar uit mijn hoofd 512 kbps en met kabel heb ik dus VEEL meer.
Ik ben daarom niet geinteresseerd in KPN maar wel in Cistron. Die schijnen iets heel moois neer te gaan zetten..

Verwijderd

DE KPN houdt het gewoon rustig. Die beloven geen snelheden die ze later misschien niet waar kunnen maken! Want anders gaan we weer dezelfde weg als met de kabel :(

Verwijderd

ze zeggen van adsl dat je constant dezelfde snelheden houdt, maar wel rekening houdend met de beperking van de andere servers, want het gaat natuurlijk langzamer als de server van de site waar jij naar toe wil langzamer is.... Het zal enkel wat tijd nodig hebben naar mijn mening voordat ze de hele adsl ook beginnen af te knijpen, net zoals met de kabel.... Was eerst ook het snelste, en zo nog veel meer, maar ja, het wordt drukker, en het houdt een keer op. Bovendien installatie is lang, duur en zo nog veel meer gezeik....En met mijn kabelverbinding haal ik over het algemeen goede resultaten....
Jullie hebben het al door, ik ben nog lang niet overtuigd van het adsl.....

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>DE KPN houdt het gewoon rustig. Die beloven geen snelheden die ze later misschien niet waar kunnen maken! Want anders gaan we weer dezelfde weg als met de kabel[/quote]Wow die PR van de KPN werkt nog ook :) . De enige reden waarom KPN haar diensten afknijpt is omdat zij hun andere producten niet willen kanibaliseren.

Cistron biedt ADSL zoals het bedoeld is (2/8mbit up/downstream) Ook al halen ze niet wat ze beloven (hetgeen niet waarschijnlijk is, check hun nieuwsgroepen maar eens) dan nog heb je meer voor minder bij Cistron.

En inderdaad, ADSL zal voornamelijk handig zijn in de dichtbevolkte steden - daar hebben de mensen veel last van hun buren waar ze de bandbreedte mee moeten delen bij internet via de kabel.

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

Bij het vergelijkingen van kabel en Adsl moet wel een kanttekening gemaakt worden. Kabel is een shared medium terwijl Adsl dit niet hoort te zijn.
Dit betekent dat je de bandbreedte van de kabel met je buurman en de rest van je blok moet delen. Met Adsl is dit dus niet zo.
Of de kabel "geknepen" is niet helemaal zeker. Waarschijnlijk zijn er gewoon veel meer internet gebruikers in je blok gekomen.

Iemand trouwens ADSL ervaring in Delft?

Oops sorry neliz, een beetje gaan herhalen lijkt me idd niet nodig
Pagina: 1