Raam in m'n kast. hoe werk ik CD-rom kabels weg?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
Hallo allemaal,

Ik heb een heeeele stomme vraag. Ik ga dus een raampie in mijn klast maken. (CFFL's zijn al besteld enzo).

Maar nu heb ik dus de geluidskaart voor mijn Raam zitten. en daar komen 2 heeeeele lelijke kabels uit die naar de CD-rom lopen.

't is denk ik lelijk als je dan 2 van die kabels ziet lopen.

Op dit plaatje, zie je ook geen kabels lopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tones.be/images/forum/foto18.jpg

Maar waar laten jullie nou de CD-rom kabels? , je weet wel, voor het geluid.

Of gebruiken jullie die gewoon niet?

Thnx

Verwijderd

stap 1:
zet het raam heeeeel ver open

stap 2:
pak die kabels vast en trek er zo hard aan als je kan.

stap 3:
pak je katapult en schiet die K*t draadjes zo ver weg als je kan!
>:) >:)

edit:
typo's

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Oow, ik dacht al bijna dat je de IDE kabel bedoelde.. |:( :P
nee dat dunne kabeltje loopt bij mij gewoon achter m'n mobo door, uit het zicht dus. :)

• Flappie
Op maandag 11 maart 2002 18:47 schreef W1LL3M het volgende:
Oow, ik dacht al bijna dat je de IDE kabel bedoelde.. |:( :P
nee dat dunne kabeltje loopt bij mij gewoon achter m'n mobo door, uit het zicht dus. :)
Zo lang is mijn kabeltje niet :'(

Verwijderd

KABELS ROUNDEN zoek maar een topic over rounden

• Flappie
Op maandag 11 maart 2002 18:51 schreef Miamimarc het volgende:
|:( Het gaat hier over die audio kabeltjes!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

Op maandag 11 maart 2002 18:51 schreef Miamimarc het volgende:
vraagt hij nie

ik heb dat kabeltje voor het geluid er allang uit gegooit. Het voegt bij mij niks toe, want ik gebruik hetniet

maar je kan dat kabeltje makkelijk toch zelf verlengen ofzo.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:33

Wimo.

Shake and Bake!

Op maandag 11 maart 2002 18:49 schreef maartenb het volgende:

[..]

Zo lang is mijn kabeltje niet :'(
verlengen dan

• Flappie
Op maandag 11 maart 2002 18:54 schreef Wimo. het volgende:

[..]

verlengen dan
hoe dan, een lelijk kroonsteentje er tussen ofzow?

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

heb je die kabels nodig dan??
ik heb zelf nog iets van 7 van dat soort kabeltjes, maar daarvan zit er geen1 in 1 van mijn pc's.
heb ze dus niet.

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Weghalen als je winXP hebt. Is dan nl totaal overbodig.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Flappie
Oke, kan ze er wel uithalen, maar dan heb ik geen gelduid meer vanaf cd CD-rom ! en dan :?

• Randal Peelen
  • Laatst online: 05-08 17:00
Dat kabeltje is uberhaupt alleen nodig wil je cd's luisteren, gezien deze functie vroeger nog als "geweldig" werd ervaren.

Tegenwoordig ken ik echter weinig mensen die behoefte hebben aan cd's in hun CD-R speler, mede omdat je ook MP3's kan downen, ook kan Windows XP idd in de meeste gevallen toch wel CD's spelen, wil je geen cd's spelen of heb je Windows XP dan zou ik ze gewoon wegflikkeren, luister je wel cd's dan zou ik hem verlengen (kroonsteentje zal het prima doen, juiste kleur bij juiste kleur,) en achter het mobo spannen idd.

Nog een mogelijkheid, gewoon laten hangen, ze zijn niet zo dik dat ze in het beeld zitten en je hoeft je er niet aan te ergeren, maarja, die optie sluit ik inmiddels al uit ;).

Note: Het heeft absoluut geen effect op het lezen van CD-Roms deze kabels weg te halen, het is ECHT alleen voor pre XP versies van Windows en ECHT alleen voor Audio CD's....

http://twitter.com/randalpeelen

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
ehmm.. jawel, alleen dan via de geluidskaart, die stekker is er namelijk alleen voor geluyid uit die kleine koptelefoonaansluiting aan de voorkant :D

toch?

• Flappie
Op maandag 11 maart 2002 19:03 schreef JimmyPop het volgende:
Dat kabeltje is uberhaupt alleen nodig wil je cd's luisteren, gezien deze functie vroeger nog als "geweldig" werd ervaren.

Tegenwoordig ken ik echter weinig mensen die behoefte hebben aan cd's in hun CD-R speler, mede omdat je ook MP3's kan downen, ook kan Windows XP idd in de meeste gevallen toch wel CD's spelen, wil je geen cd's spelen of heb je Windows XP dan zou ik ze gewoon wegflikkeren, luister je wel cd's dan zou ik hem verlengen (kroonsteentje zal het prima doen, juiste kleur bij juiste kleur,) en achter het mobo spannen idd.

Nog een mogelijkheid, gewoon laten hangen, ze zijn niet zo dik dat ze in het beeld zitten en je hoeft je er niet aan te ergeren, maarja, die optie sluit ik inmiddels al uit ;).

Note: Het heeft absoluut geen effect op het lezen van CD-Roms deze kabels weg te halen, het is ECHT alleen voor pre XP versies van Windows en ECHT alleen voor Audio CD's....
Kort samengevat: eruit flikkeren die rommel :?

Verwijderd

ja ik heb het er ook al heel lang niet meer inzitten en kan gewoon audio cds afspelen.

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Ik heb 3 van deze kabels bij elkaar gebonden met een spiralwrap. Ja 3 kabels ja
voor cdrom, brander en dvd een. Kan allemaal op mijn xfire :).
Als je er maar 1 heb of 2 zou ik je soundcard op het onderste slot doen en dan kabel onder je mobo laten lopen

>Systeemspecs<

• Flappie
Op maandag 11 maart 2002 19:09 schreef Nimrod het volgende:
Ik heb 3 van deze kabels bij elkaar gebonden met een spiralwrap. Ja 3 kabels ja
voor cdrom, brander en dvd een. Kan allemaal op mijn xfire :).
Als je er maar 1 heb of 2 zou ik je soundcard op het onderste slot doen en dan kabel onder je mobo laten lopen
Haha, die sound kaart heb ik ook. is wel een flex ding.

Ik ga maar eens ff een kabeltje verlengen. Wil toch nog een geluidje overhouden

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op maandag 11 maart 2002 18:56 schreef maartenb het volgende:

[..]

hoe dan, een lelijk kroonsteentje er tussen ofzow?
Barbaar :)

Losknippen,solderen,krimpkous in rood/wit/blauw en je hoeft je niet eens te schamen voor je hippe draad

• Flappie
Op maandag 11 maart 2002 19:18 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Barbaar :)

Losknippen,solderen,krimpkous in rood/wit/blauw en je hoeft je niet eens te schamen voor je hippe draad
Shit, dat ik daar niet eerder aan dacht.

ff de pC van Pa los halen en kabeltje erui slopen.!

(heb ik 2 dezlfde)

Verwijderd

hallo? wat zeg ik nou? je hebt die kabel niet nodig.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op maandag 11 maart 2002 19:22 schreef SuB het volgende:
hallo? wat zeg ik nou? je hebt die kabel niet nodig.
Zeur niet, laat die jongen 1337 zijn en zijn eigen cdrom kabels fixen :7

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Achter je mobo langs laten lopen :)

iStockphoto

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Niet gebruiken. Die kabeltjes zijn voor de analoge audio overdracht naar de geluidskaart. Als je hardware het aankan, moet je in windows (xp in dit geval) "Digitale CD-Audio voor dit CD-ROM-station inschakelen". Dan gaat 't geluid via je PCI-bus. Kost wel processor kracht, maar je geluid is ook nog beter kwaliteit 8-)

p.s. ik draai geen audio cd's in mijn cd-rom's maar heb 't wel aanstaan. daarom kan ik zeggen dat je het kunt instellen, maar niet of 't goed werkt...

• Randal Peelen
  • Laatst online: 05-08 17:00
Samengevat, die kabels zijn alleen voor CD's spelen en NIET voor koptelefoons, enkel en alleen voor CD's, al helemaal het feit dat het ook via de PCI bus kan is voldoende om ze eruit te flikkeren, en zo niet is het feit dat je toch geen CD's luisterd het wel ;).

(Somige mensen hebben gewoon de "ziekelijke" neiging elk mogelijke kabeltje aan te sluiten met de onderliggende gedachte dat het er niet minder op kan worden, maar geloof me, deze heeft zo goed al niemand nodig).

http://twitter.com/randalpeelen

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 19:32 schreef The Collector het volgende:
Niet gebruiken. Die kabeltjes zijn voor de analoge audio overdracht naar de geluidskaart. Als je hardware het aankan, moet je in windows (xp in dit geval) "Digitale CD-Audio voor dit CD-ROM-station inschakelen". Dan gaat 't geluid via je PCI-bus. Kost wel processor kracht, maar je geluid is ook nog beter kwaliteit 8-)

p.s. ik draai geen audio cd's in mijn cd-rom's maar heb 't wel aanstaan. daarom kan ik zeggen dat je het kunt instellen, maar niet of 't goed werkt...
Waar moet je dit inschakelen dan?

Verwijderd

je kunt gewoon bij multimedia digitatale geluidsoverdracht instellen dan speelt hij niet meer analoog af beter geluid ook :)

Dat kabeltje is zodat analoog (op 1 speed en door de cd-rom speler) geproduceert geluid kan worden afgespeelt, dat is hetzelfde geluid als je ook hebt als je een koptelefoon in cd-rom douwt (uit dat ding komt dus ook alleen maar cd-audio.) dus je kunt 't eruit halen :) gewoon digitaal gaat het via PCI bus

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:26
omdat er toch al zoveel antwoorden zijn langsgekomen, denk ik dat ik me vraag hier wel ff tussen door kan stellen:
Ik heb op m`n cdrom speler en dvd speler in de pc zo een leuke ingang voor m`n koptelefoon. Ook zit er een volumeknopje op. Het lukt me alleen niet om via die koptelefoon aansluiting muziek te krijgen. Hoe doe ik dit?

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 20:12 schreef ZENtiiz het volgende:
je kunt gewoon bij multimedia digitatale geluidsoverdracht instellen dan speelt hij niet meer analoog af beter geluid ook :)

Dat kabeltje is zodat analoog (op 1 speed en door de cd-rom speler) geproduceert geluid kan worden afgespeelt, dat is hetzelfde geluid als je ook hebt als je een koptelefoon in cd-rom douwt (uit dat ding komt dus ook alleen maar cd-audio.) dus je kunt 't eruit halen :) gewoon digitaal gaat het via PCI bus
Ik heb hem er uitgetrokken en heb nog steeds geluid zonder iets in te stellen. :)

• Flappie
Op maandag 11 maart 2002 20:27 schreef marteltor het volgende:
omdat er toch al zoveel antwoorden zijn langsgekomen, denk ik dat ik me vraag hier wel ff tussen door kan stellen:
Ik heb op m`n cdrom speler en dvd speler in de pc zo een leuke ingang voor m`n koptelefoon. Ook zit er een volumeknopje op. Het lukt me alleen niet om via die koptelefoon aansluiting muziek te krijgen. Hoe doe ik dit?
Als er een "draaiwieletje" aanzit, moet je die ff volhuit draaien.

Verwijderd

gewoon de soldeerbout paken en hem verlengen en dan met iso tape iso leren en dan achter de mob door :)

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:53
Nou, ik ben blij dat ik dat kabeltje WEL heb. Anders kon ik mijn rete coole Fatal Racing spel in DOS modus niet meer spelen :9 , tenminste je hebt dan geen CD Audio meer.

Bovendien heb ik een hekel aan WinXP, dan maar een paar draadjes voor het raam. Gewoon de twee draadjes om elkaar draaien, dan heb je nog maar 1 draad, scheelt al weer.

The JavaScript GoT Tracker

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:26
Op maandag 11 maart 2002 20:38 schreef maartenb het volgende:

[..]

Als er een "draaiwieletje" aanzit, moet je die ff volhuit draaien.
als ik de cd er in doe start ie gewoon altijd winamp op. Ook als ik hem in m`n dvd speler doe waar geen geluidssnoertje naar de geluidskaart loopt. Bij de dvd speler speelt winamp ook de nummers niet af. Ik heb win98. Het volume voluit draaien helpt niet. Niet bij brander, niet bij dvd

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

Phydomir

Dennis

Op maandag 11 maart 2002 21:33 schreef marteltor het volgende:

[..]

als ik de cd er in doe start ie gewoon altijd winamp op. Ook als ik hem in m`n dvd speler doe waar geen geluidssnoertje naar de geluidskaart loopt. Bij de dvd speler speelt winamp ook de nummers niet af. Ik heb win98. Het volume voluit draaien helpt niet. Niet bij brander, niet bij dvd
op play drukken :p Zit naarst je eject knoppie.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Op maandag 11 maart 2002 20:08 schreef era.b het volgende:

[..]

Waar moet je dit inschakelen dan?
My Computer, kies je schijf, rechtsklik, properties. Hardware, kies je schijf weer, properties, daaarna weer properties en ziedaar

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

OK volgende scenario.

Ik heb een SB Audigy met de Creative Desktop Theater 3500.
Nu zit er zo'n kabeltje bij voor de digitale input/output naar de SB kaart, namelijk het zogenaamde S/PDIF.

Kan ik dit kabeltje nu ook weg laten, of haalt dat mijn combo naar beneden qua performance/kwaliteit?
(is immers digitale overdracht)

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Dus met XP is dit niet meer nodig?
Maar dan vraagt het wel extra system resources of wat?

Iemand hier meer uitleg over, thx :)

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Pagina: 1