Radeon ViVo, Video-In crash

Pagina: 1
Acties:

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 04:19
Ik wil de TV-in weer een keertje gaan gebruiken, maar krijg het ding niet meer aan de gang. Heb search gebruikt, nix gevonden...

Eerst in W98SE geprobeerd:
- DirectX 8.1 + DirectX 8.0 BDA
- Laatste officiële 'recommended' Radeon drivers
- Ook een andere installatie geprobeerd met een driver waarmee het wél heeft gewerkt.
- ATi MultiMedia Center 7.0 (install OK)

Start ik 'Video In': ongeldige bewerking in MFD42.DLL. Soms klapt KERNEL er dan zelfs uit.

Dan maar in Windows XP:
- Standaard DirectX (BDA hoeft nie te worden geïnstalleerd)
- Laatste officiële 'recommended' Radeon drivers
- ATi MultiMedia Center 7.1 (install OK)

Start 'Video In' -> klapt er zomaar uit! Geeft nog geen melding of nix...

Opmerkelijk: in W98 én WinXP als ik in Configuratiescherm op 'ATI MultiMedia Center' klik:
'Uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van (..) MMCpl.cpl'.

ATI WDM Rage Theater Video staat netjes bij apparaatbeheer trouwens.

• guillaume
Ik krijg nu 'beeld' met VirtualDub, maar zeer verstoord en met verschrikkelijke kleuren.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
misschien is je video-in gewoon kapoet ! :?

dikzak

• guillaume
Op maandag 11 maart 2002 22:34 schreef Chello200 het volgende:
misschien is je video-in gewoon kapoet ! :?
Nee gelukkig nie. Ik heb 'm nu met zeer oude drivers aan de gang gekregen. Vreemd genoeg heb ik nu alleen nog niet de kans gezien om het 'gecapturede' daadwerkelijk als MPG op te slaan. Druk ik op de Record-knop, dan lijkt ie netjes te beginnen, maar zodra ik stop met opnemen is het bestand ook meteen van HD verdwenen :?

• guillaume
Heb de PC nóg een keer opnieuw geïnstalleerd, maar kreeg het zooitje weer nie aan de gang. Tot nu toe is het dus wél gelukt met DirectX 7 en de oude drivers, maar dan werkte het opslaan van de mpeg2 files niet.

Met DirectX 8.1 en nieuwe of oude drivers krijg ik ŽMMC heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd met betrekking tot TVDS.DllŽ.

Verwijderd

Uninstall je wel netjes elke keer de vorige drivers?
Dat scheelt veel. Uit eigen ervaring gemerkt.

• guillaume
Op donderdag 14 maart 2002 19:29 schreef HlpDsK het volgende:
Uninstall je wel netjes elke keer de vorige drivers?
Dat scheelt veel. Uit eigen ervaring gemerkt.
Jow, heb je opgelet? Dan kan ik nog nix opslaan van de captured data :(...

Verwijderd

Je hebt niet per ongeluk een PCI kaart in het slot naast de AGP geprikt..?
Die delen meestal hardwarematig een IRQ.

Misschien moet je controleren of de busmaster functie van de kaart werkt. (Waar en hoe weet ik helaas niet.)

• guillaume
Op vrijdag 15 maart 2002 00:58 schreef Hooi het volgende:
Je hebt niet per ongeluk een PCI kaart in het slot naast de AGP geprikt..?
Die delen meestal hardwarematig een IRQ.

Misschien moet je controleren of de busmaster functie van de kaart werkt. (Waar en hoe weet ik helaas niet.)
Nope, in het eerste PCI-slot zit alleen maar een USB-poorten bracket.

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:54
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn VIVO, video in gebruiken resulteerd ook in een crash van het programma. De video in is altijd al lastig geweest om aan de praat te krijgen, heb dr al genoeg ellende mee gehad (gebruik het toch nauwelijks dus maak ik me niet zo druk).

• guillaume
Op zaterdag 16 maart 2002 03:01 schreef EelcoB het volgende:
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn VIVO, video in gebruiken resulteerd ook in een crash van het programma. De video in is altijd al lastig geweest om aan de praat te krijgen, heb dr al genoeg ellende mee gehad (gebruik het toch nauwelijks dus maak ik me niet zo druk).
Hoe kan dat dan? DirectX 8.1 probs? Brakke drivers? Ik heb trouwens ook de stabielere Omega drivers geprobeerd -> nuttin'.

Nog iets: er zitten in de drivers ook wat diagnostische tests. Als ik deze draai (eerste 3) dan loopt de PC genadeloos vast...

• guillaume
Nog wat meer info:

Heb nu versie 7.6 van MultiMedia Center gedownload en geïnstalleerd. In Windows XP komt 'ie wel in de Wizard Initialisatie, maar daarna klapt ie er zonder foutmelding uit.

In Windows 98 klapt MMC 7.6 er zonder Wizard of foutmelding ook meteen uit.

• guillaume
Ik heb gezien dat er meer mensen problemen hebben met die Video capture sinds zij een SB Audigy hebben. Meer mensen met dit euvel? Oplossing?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Aangezien er dus nieuwe capture drivers (5120) uit zijn schop ik deze maar even...

Drivers

Ik heb ze geinstalleerd en getest maar het probleem is er dus nog steeds.

Volgens het rage3d forum weten ze bij zowel Ati als Creative van het probleem. Ati zegt: "Dit is Creative's probleem." Waar ze eigenlijk dus ook wel gelijk mee hebben aangezien het alleen bij de Audigy speelt. En Creative heeft het ergens onderaan de lijst gezet aangezien die een aantal nog veel grote bugs hebben....

Aangezien ik toch aan het testen was met m'n audigy heb ik heb eens gedisabled in de devicemanager. Is echt verhelderend. Dan werkt video-in dus vrolijk wel. |:(

Ik heb er niet echt vertrouwen in dat dit nog opgelost gaat worden binnen afzienbare tijd. Ik ga dus maar een andere geluidskaart halen.

De vervanger wordt waarschijlijk een Philips Acoustic Edge. Aangezien ik niet zo'n zin heb in een 2e debacle als de Audigy (Dit was de upgrade van een Live 1024 welke zo lekker kraakt, iets wat de Audigy ook nog niet helemaal verleerd is...): Als iemand de combi Ati Radeon ViVo + Philips Acoustic Edge heeft zou ik heel graag haar/zijn bevindingen horen.

Ohja, andere suggestie voor een vervanger (max € 150,-) zijn ook welkom. Vervanger moet in ieder geval spdif uit hebben. (coax of optical maakt niet uit)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1