Toon posts:

kan geen powerswich vinden voor casemod

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf een kast gebouwd maar ik ben een belangrijk onderdeel vergeten in mijn planning.

de powerswich

Ik heb uit mijn oude kast wel een schakelaar kunnen slopen maar deze is veel te klein om een beetje degelijk in te bouwen. ik ben ook naar een electronica winkel geweest maar daar konden ze mij niet vertellen welke schakelaar ik ter vervanging van mijn atx schakelaar kan gebruiken. (:z)

kan iemand misschihen de misterie om de powerswich voor mij ophelderen(:7)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
je hebt een schakelaar nodig, die alleen als je 'm indrukt verbinding maakt tussen de 2 draadjes.

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Sorry maar ik kan het niet laten... HAHAHA

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 18:32 schreef SH007 het volgende:
je hebt een schakelaar nodig, die alleen als je 'm indrukt verbinding maakt tussen de 2 draadjes.
weet je misschien ook hoe dat deze schakelaar in technische termen genoemt wordt(*D)Mijn minder inteligente electra-boer weet niet waar je het over hebt tenzij het op naam ik zijn boekje staat

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 18:46 schreef cwppol het volgende:
Sorry maar ik kan het niet laten... HAHAHA
leuk dat je kunt lachen maar heb je ook een antwoord of is dit dat ingewikkelder als HAHAHA :Z

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
een leuk alternatief zou een deurbel zijn. Da's best cool :) (da's dus het idee, een deurbel-schakelaar)

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 22:02
Gewoon een drukknop ...

monostabiel (jaja...)
ookwel moment contact

Zoiets
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/701/M1/701670M1.JPG

of zoiets

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/706/M1/706612M1.JPG

offeh

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/706/M1/706663M1.JPG

Repareren doe je zo.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 18:52 schreef Milo het volgende:
een leuk alternatief zou een deurbel zijn. Da's best cool :) (da's dus het idee, een deurbel-schakelaar)
klopt, het is gewoon het princiepe van een deurbelschakelaar. Noem het maar gewoon zo, en als de electroboer dan niet weet wat je bedoelt...............(vul zelf maar in).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 18:55 schreef SH007 het volgende:

[..]

klopt, het is gewoon het princiepe van een deurbelschakelaar. Noem het maar gewoon zo, en als de electroboer dan niet weet wat je bedoelt...............(vul zelf maar in).
ik kan hem altijd de nuttige plaatjes van hierboven laten zien. een deurbel op mijn computer vindt ik ook wel strak als mijn case af is stuur ik wel wat pics

bedankt voor de hulp dit red mijn kast uit de container :9

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb met een paperclip een reset knop in mijn oude kast gebouwd (was een AT kast, maar die is gemod tot ATX). werkte heel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet ofdat ik creatief genoeg ben om een schakelaar te bouwen met alleen een paperclip, maar het idee is leuk kun je ook nog uit diverse kleuren kiezen :)

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

ziets heet dus doodsimpel een pulsschakelaar

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 20:14 schreef DoD Cerberus het volgende:
ziets heet dus doodsimpel een pulsschakelaar
alleen jammer dat er meer verschillende pulsschakelaars bestaat en dat die vele verrschillende kenmerken hebben :Z

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 22:38 schreef napnap het volgende:

[..]

alleen jammer dat er meer verschillende pulsschakelaars bestaat en dat die vele verrschillende kenmerken hebben :Z
Zoals ?

(ik zit met ongeveer hetzelfde probleem als de topicstarter, ik moet eind van deze week een nieuw bord in een vreselijk ouwe kast gaan inbouwen en ik weet echt niet hoe ik dat met die powerknop moet gaan doen.)
Is hier niet gewoon een AT knop voor te gebruiken die je gewoon kort aan zet en dan weer uitzet ?

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
[..]

Is hier niet gewoon een AT knop voor te gebruiken die je gewoon kort aan zet en dan weer uitzet ?
JA dat kan. Als jet de schakelaar van een at voeding afhaalt en deze s goed bekijkt dan zie je (aan de boven of onderkant) een ijzeren draad. (Dikte van een kleine paperclip). Als je deze draad uit de schakelaar haal is het in eens een puls schakelaar geworden. Heb ik zelf ook gedaan en dat ging vrij makkelijk.

suc6
:Y)

Verwijderd

Zo'n rode noodstop knop! Die moet je erop zetten! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 09:32 schreef _Brake_ het volgende:
Zo'n rode noodstop knop! Die moet je erop zetten! :)
wel een beetje groot denk je niet, het is wel makkelijk voor gefrusteerde windows gebruiker kan hij lekker op de stop knop rammen l:(

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 11 maart 2002 19:21 schreef napnap het volgende:
Ik weet niet ofdat ik creatief genoeg ben om een schakelaar te bouwen met alleen een paperclip, maar het idee is leuk kun je ook nog uit diverse kleuren kiezen :)
Als je nou zelf een paperclip aanschaft, dan hoef je daarna alleen macgyver nog maar te bellen. Die maakt er vervolgens een knopje van, of een fiets als je het lief vraagt........ :)

ontopic
Weinig te zeggen. Volgens mij heb je al antwoord op je vragen....

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.stuifmeel.nl/images/pm_nooduitknop.gif

Zoiets, maar ik bedoel eigenlijk zo'n ronde... Maar Google
heeft die niet, dus dat gaat over. Als je er maar gefrustreerd
op kan rammen >:)

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.moeller.co.uk/images/fak_emergency_stop.jpg

Deze dus :) Google had em toch wel ;)

RAM --> Boot (of reset :)) >:)

Verwijderd

als ik ff dit topic mag (mis)(ge)bruiken
voldoet deze button als aan en uitschakelaar:
Afbeeldingslocatie: http://nl.farnell.com/productimages/farnell/thumbnail/42268966.jpg
SWITCH, PUSH BUTTON BLUE; RoHS Compliant:YES; Voltage, contact AC max:125V; Temperature, operating max:105°C; Temperature, operating min:-40°C; Diameter, panel cut-out:13.65mm; Length / Height, external:20mm; Width, exte

en wat specs
contact schakelaar (dus puls?) en alles onder 125V ?
als ene elektrotechniecus deze icter ff kan helpen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 13:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

als ik ff dit topic mag (mis)(ge)bruiken
Kort gezegd: nee :o

Een oude }:O }:O }:O alleen schoppen als je iets nuttigs toe te voegen hebt.
Een eigen vraag voegt niets toe.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.