Luisterd 
Ik heb sinds een 1/2 jaar z'n draadloos aldimuisje. Tot een maand of 2 geleden geen enkel probleem. Dit op een Gigabyte mamaplankje en windhoos 2k AS.
Sinds kort heb ik dus een MSI K7T turbo raid lmd met windhoos XP (eng, corp ver). Nu blijft deze muis regelmatig lang hangen (5 - 60 seconden) hij hapert dan en reageerd zeer slecht. Dit om daarna weer een periode geen probleem te geven. Ik heb de indruk dat het samenhangt met de schrijf drukte.
Ik heb het volgende al geprobeerd. (Na de UTFS)
BIOS
- USB irq toegewezen (stond al aan)
- USB support voor muis en toetsenbord aangezet
Drivers
- Trust -> zag de muis niet
- Typhoon -> geen verbetering verving ook de XP driver van ms niet.
- Nexxa -> gebruik ik nu. Wel andere driver in XP, maar geen verbetering.
- Nieuwe VIA4in1 drivers (v4.37 ?)
- Nieuwe VIA USB drivers (1.10)
Batterij is oke (moet nog wel even andere multimeter kopen, vertrouw deze niet zo). Er zitten 1700mha batterijen in.
Tijdens dit haperen knippert het lampje op de ontvanger wel, dus hij is aan het ontvangen.
De USB deelt een IRQ met de IDE controller / TV-kaart en Raid controller (11). Maar ik heb gekeken binnen XP (admin rights) kan ik niet de IRQ's veranderen. Ik gebruik com2 niet, dus dacht hem daar te parkeren (niet dus), com2 uitgezet te hebben.
O'ja de muis hangt op de USB poort, mijn andere muis hangt namelijk op de PS/2 poort.
Bij de weg XP blijft roepen dat er een onbekend USB apparaat is, waarschijnlijk die P2P verbinding van MSI. Iemand daar XP drivers voor.
PC
MSI K7T turbo raid Limed
Duron 900@900 (voor de moraal, even omlaag gezet bij deze muis probleem, eerst @1000)
Netwerkkaartje (realtec)
ISDN kaart (dynalink)
TV-kaartje (ook aldi)
SIS 63??? PCI (2de monitor)
TNT AGP (primary) (weet ik
, maar nog even deze)
SCSI 2906
(o.i.d)
Damn, er mot nog meer in zitten, maar zit nu op mijn werk dus weet het niet.
Aan de USB poort
Scanner -> Canon
De muis
een webcam -> Flips. (meestal unplugged)
Printer heb ik voor de zekerheid al naar de LPT poort gemoved.
Help anyone?
En hoe kan ik de IRQ's in windows XP anders toewijzen. Nu zijn deze keuzes grijs! (ik weet ze dus wel te vinden)
Ik heb sinds een 1/2 jaar z'n draadloos aldimuisje. Tot een maand of 2 geleden geen enkel probleem. Dit op een Gigabyte mamaplankje en windhoos 2k AS.
Sinds kort heb ik dus een MSI K7T turbo raid lmd met windhoos XP (eng, corp ver). Nu blijft deze muis regelmatig lang hangen (5 - 60 seconden) hij hapert dan en reageerd zeer slecht. Dit om daarna weer een periode geen probleem te geven. Ik heb de indruk dat het samenhangt met de schrijf drukte.
Ik heb het volgende al geprobeerd. (Na de UTFS)
BIOS
- USB irq toegewezen (stond al aan)
- USB support voor muis en toetsenbord aangezet
Drivers
- Trust -> zag de muis niet
- Typhoon -> geen verbetering verving ook de XP driver van ms niet.
- Nexxa -> gebruik ik nu. Wel andere driver in XP, maar geen verbetering.
- Nieuwe VIA4in1 drivers (v4.37 ?)
- Nieuwe VIA USB drivers (1.10)
Batterij is oke (moet nog wel even andere multimeter kopen, vertrouw deze niet zo). Er zitten 1700mha batterijen in.
Tijdens dit haperen knippert het lampje op de ontvanger wel, dus hij is aan het ontvangen.
De USB deelt een IRQ met de IDE controller / TV-kaart en Raid controller (11). Maar ik heb gekeken binnen XP (admin rights) kan ik niet de IRQ's veranderen. Ik gebruik com2 niet, dus dacht hem daar te parkeren (niet dus), com2 uitgezet te hebben.
O'ja de muis hangt op de USB poort, mijn andere muis hangt namelijk op de PS/2 poort.
Bij de weg XP blijft roepen dat er een onbekend USB apparaat is, waarschijnlijk die P2P verbinding van MSI. Iemand daar XP drivers voor.
PC
MSI K7T turbo raid Limed
Duron 900@900 (voor de moraal, even omlaag gezet bij deze muis probleem, eerst @1000)
Netwerkkaartje (realtec)
ISDN kaart (dynalink)
TV-kaartje (ook aldi)
SIS 63??? PCI (2de monitor)
TNT AGP (primary) (weet ik
SCSI 2906
Damn, er mot nog meer in zitten, maar zit nu op mijn werk dus weet het niet.
Aan de USB poort
Scanner -> Canon
De muis
een webcam -> Flips. (meestal unplugged)
Printer heb ik voor de zekerheid al naar de LPT poort gemoved.
Help anyone?
En hoe kan ik de IRQ's in windows XP anders toewijzen. Nu zijn deze keuzes grijs! (ik weet ze dus wel te vinden)
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......