Server is niet te openen voor andere gebruikers !!

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi allemaal.

Ik heb op een PC met de volgende specs.
Win XP
P2 467Mhz
128 SD-Ram
En nog wat zooi en zit aan gesloten op Kabel, en het zit in een netwerk met Internet Sharing.

Maar ik heb dus een FTP Server opgezet met Bulletproof of zo maar nu kunnen andere mensen niet op die server komen.

Terwijl ik zelf er wel op kan komen.
Ik wil dus weten hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
het is vrij logisch dat het niet werkt, want je moet poorten forwarden op de ics bak(voor ftp port 21).

PS. port forwarden kan niet met windows ics

• FabiandJ
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 18:23 schreef SH007 het volgende:
het is vrij logisch dat het niet werkt, want je moet poorten forwarden op de ics bak(voor ftp port 21).

PS. port forwarden kan niet met windows ics
Waarmee zou ik dit dan wel kunnen doen.

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Zijn de FTP gebruikers anonymous of moeten ze eerst inloggen?
In beide gevallen moet je vanaf de FTP-root de juiste gebruikersrechten (ACLs) op alle bestanden zetten.

Ik begrijp uit je posting dat de bewuste PC rechtsteeks aan het internet vast zit? Dan heb je geen Internet Connection Sharing (of andere NAT-software) nodig hoor!

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• FabiandJ
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 18:28 schreef Concrete het volgende:
Zijn de FTP gebruikers anonymous of moeten ze eerst inloggen?
In beide gevallen moet je vanaf de FTP-root de juiste gebruikersrechten (ACLs) op alle bestanden zetten.

Ik begrijp uit je posting dat de bewuste PC rechtsteeks aan het internet vast zit? Dan heb je geen Internet Connection Sharing (of andere NAT-software) nodig hoor!
Ja maar de pc die rechtstreeks op de kabel zit die haald voor de FTP server bestand van mijn pc af die in het netwerk staat.

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Dus het FTP programma staat geinstalleerd op de PC die rechtstreeks aan het net hangt? En die haalt van \\tweedecomputer\shareX gegevens op om te serveren? In dat geval heb je nog steeds geen ICS i.o.d. nodig. Als het FTP programma echter op de tweede PC staat heb je ICS wel nodig. In beide gevallen blijft het van belang om de ACLs op orde te hebben.

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• FabiandJ
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 18:46 schreef Concrete het volgende:
Dus het FTP programma staat geinstalleerd op de PC die rechtstreeks aan het net hangt? En die haalt van \\tweedecomputer\shareX gegevens op om te serveren? In dat geval heb je nog steeds geen ICS i.o.d. nodig. Als het FTP programma echter op de tweede PC staat heb je ICS wel nodig. In beide gevallen blijft het van belang om de ACLs op orde te hebben.
En hoe kan je die ACLs op orde houden

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[topic=416114/1/50]

<li> [topic=309398/1/50]
<li> [topic=152460/1/50]
<li> [topic=184484/1/50]

Tijd voor een nieuwe sig..