[HOSTING] Domeinnaam vervalt... klopt dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
enkele maanden geleden heb ik mijn domeinnaam voor 5 dollar ofzo bij Namezero gekocht. Was ik in ieder geval van die banners af. Is alleen de naam want alles verwijst naar een Wanadoo account maar het gaat best zo...

Nu zat ik net bij WHOIS te kijken en zag de o.a. de volgende info:

Billing Contact:
NAMEZERO.COM (NC3027-ORG) admin@namezero.com
NAMEZERO.COM
PO Box 637
LOS GATOS, CA 95031
US
408 399 6271 fax: 408 395 0436

Record last updated on 10-Oct-2001.
Record expires on 27-Apr-2002.
Record created on 10-Oct-2001.
Database last updated on 11-Mar-2002 02:36:00 EST.

Billing contract... waarvoor? En het expire verhaal: stopt mijn domein te bestaan op 27-Apr-2002?
Wil eigenlijk de hele handel overzetten naar een andere (NL) maar heb er echt helemaal geen kaas van gegeten. Misschien daarom ook deze domme (?) vragen...
Wie kan me helpen?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er staat volgens mij gewoon dat op 10 oktobere 2001 die domeinnaam van NameZero was.
Als NameZero er niks aan doet verder, vervalt het domein op 27 April 2002. Maar als het goed is doen ze er wel wat aan (of hebben ze al gedaan), namelijk het overzetten op jouw naam. :)
Maar dat staat hier dus niet omdat die info van 10 oktober is.

Zo is het..

...
denk ik. :{

Nou ja, het is iig wel een mooi verhaaltje. :P ;)

🌞🍃

Verwijderd

domeinnaam staat dus niet op je eigen naam, dit moet je regelen, vervolgens kun je hem naar een nl hoster verhuizen

• hemiparo
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 18:36 schreef Kertje het volgende:
domeinnaam staat dus niet op je eigen naam, dit moet je regelen, vervolgens kun je hem naar een nl hoster verhuizen
Hmm... dacht ik wel: eerste blok namelijk (met adresgegevens enzo, heb ik hier maar niet gezet :)) maar mocht het niet zo zijn... hoe regel ik dat, en wat als ik het niet zou doen... stopt alles dan te werken op die datum?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Een domein dat verloopt wordt geloof ik nog een tijdje "vastgehouden", wordt ie binnen die tijd nog niet verlengd, dan wordt ie vrijgegeven en kan iedereen m registeren.

Een maand of 1.5 voor een domein afloopt krijg je een mailtje waarin dat vermeld wordt, tenminste, als 't domein op je eigen naam staat. (like /me)

Mijn domein bij Networksolutions loopt op 8 april af, heb m meteen maar gemoved naar Gandi, stukkie goedkoper (€ 12 vs $ 30 bij Netsol), en verlengd voor 5 jaar..

Als je domein op naam van Namezero staat.. tja, gewoon verhuizen, en hopen dat ze 't goedkeuren en niet gaan kutten... da's t voordeel van voor een dubbeltje op de 1e rij willen, soms wil dat niet echt :)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op maandag 11 maart 2002 18:45 schreef hemiparo het volgende:

[..]

Hmm... dacht ik wel: eerste blok namelijk (met adresgegevens enzo, heb ik hier maar niet gezet :)) maar mocht het niet zo zijn... hoe regel ik dat, en wat als ik het niet zou doen... stopt alles dan te werken op die datum?
Staat het domein nu wel op jouw naam of niet?
Als idt wel zo is moet je gewoon met een hoster in NL contact opnemen. Deze kan dan alles regelen met formulieren ed.
Als het niet zo is kan je het alsnog met NameZero regelen dat de domeinnaam op jouw naam komt of je wacht tot het domein vervallen is en registreerd het dan op jouw naam. Je hebt dan alleen wel het probleem dat het domein een poosje (een week ofzo) niet bereikbaar is.

• hemiparo
  • Niet online
Volgens mij staat het op mijn naam... nu is dus de vraag: waar ga ik heen?

Heb momenteel alleen behoefte aan een redirect, heb geen webspace nodig, en ja... hoef ook weer niet te duur te zijn ;) (maar wel graag betrouwbaar en nix meer in de trend als Namezero...)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ga hier aub niet vragen welke hosters, anders vliegt de spam je om je oren. ;(

Kijk gewoon even hier. Er staat ook ervaringen bij dus je zou een eind moeten komen.

• hemiparo
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 00:17 schreef Heineken het volgende:
Ga hier aub niet vragen welke hosters, anders vliegt de spam je om je oren. ;(
Is ook weer waar... maar soms zit er net die goede tussen :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 12:59 schreef hemiparo het volgende:

[..]

Is ook weer waar... maar soms zit er net die goede tussen :)
hosts die hun eigen bedrijfje promoten zijn NOOIT goed, want die dat doen kunnen op een of andere manier niet op de normale manier aan klanten komen

www.webselect.nl

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Als je alleen een redirect wilt, maar later er wel een dns enzo aan wilt koppelen dan kun je kiezen voor een van de vele bedrijven die zich hiermee bezig houden. Ikzelf gebruik http://directnic.com en heb daar redelijke ervaring mee. Voor $15 per jaar krijg je je domeinnaam die je evt kan laten forwarden naar een url of waarvoor je de dns server kan aangeven (zodat je zelf een website kan hosten of laten hosten). Er zit ook emailforwarding bij naar een bestaand emailadres als je dat nodig hebt.

Het voordeel dat ik aan deze manier van werken vind ik dat ik volledige controle heb over m'n domein en eenvoudig van hostingprovider kan wisselen zonder dat ze m'n domein in gijzeling kunnen houden :)

• hemiparo
  • Niet online
Maar is en blijft het domein dan van jou? Hoe kan ik trouwens nagaan of een domein echt van mij (zoals beloofd was) of toch nog Namezero is?

• DJSmiley
Op dinsdag 12 maart 2002 22:16 schreef hemiparo het volgende:
Maar is en blijft het domein dan van jou? Hoe kan ik trouwens nagaan of een domein echt van mij (zoals beloofd was) of toch nog Namezero is?
www.nic.com
en kijk bij de whois ff op welke naam ie staat (contact info enz)

Als daar jouw naam, en 't belangrijkst, mailadres staat dan issie op je eigen naam en kun je alles doen wat je wil.

Mijn domein heb ik onlangs verhuist naar Gandi.net, voor 12 euro per jaar m'n domein op eigen naam.
Heb zelf webserver draaien, en DNS doe ik via mn werk. Overigens bied Gandi dat ook aan.

• hemiparo
  • Niet online
Registrant:
Ikke
Mijn adres
Mijn plaats
NL

Domain Name: MIJNDOMEIN.COM

Administrative Contact:
Ikke contact@mijndomein.com
Mijn adres
Mijn plaats
NL
0123456789
Technical Contact:
Ikke contact@mijndomein.com
Organization
Mijn adres
Mijn plaats
NL
0123456789
Billing Contact:
NAMEZERO.COM admin@namezero.com
NAMEZERO.COM
PO Box 637
LOS GATOS, CA 95031
US
408 399 6271 fax: 408 395 0436

Record last updated on 10-Oct-2001.
Record expires on 27-Apr-2002.
Record created on 10-Oct-2001.
Database last updated on 12-Mar-2002 02:37:00 EST.

Domain servers in listed order:

GREEN.IDIRECTIONS.COM216.148.221.141
ORANGE.IDIRECTIONS.COM216.148.213.142

Lijkt me toch van mij... alleen billing is Namezero. Kan ik nu naar elke willekeurige hoster gaan. Kan ik dit trouwens zelf niet doen? En... (meest belangrijke denk ik) ik heb vandaag ook een mail van Namezero gehad; betaal nu want op 27 april 2002 werkt het niet meer... wie is nu eigenaar?

Info graag want ik wil mijn domein niet kwijt!

Verwijderd

jij bent de eigenaar en je kunt gewoon verhuizen, neem met een willekeurige host in nl contact op over hoe en wat

• DJSmiley
Als het administratieve contact maar op jouw naam staat, en op jouw mailadres, dan kun je zelf alles.

via netwerksolutions.com kun je je domein verlengen, verhuizen, dns-sen wijzigen, whatever.

Dit kan je provider ook voor je doen, zoek idd een provider op, afhankelijk van je doel, zie bovenstaande url's.
Je moet hoogstens een paar mailtjes replyen met akkoord enzo voor verhuizing

• hemiparo
  • Niet online
hmm.. voel me weer helemaal 'nieuw' ;) zeker op dit onderwerp...

Maar goed, zal eens op netwerksolutions.com kijken. Blij dat iedereen zo hulpvaardig was en als ik nog wat wil weten...

• hemiparo
  • Niet online
UPDATE: heb van Namezero een aanbieding gehad van 34,95 dollar voor een jaar... en is volgens mij toch echt de goedkoopste die ik kan vinden. Klopt dit nu wel of niet?

PS. Over de kwaliteit van Namezero het laatste jaar ben ik eigenlijk goed te spreken geweest...

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:08
Kijk eens bij een reseller van enom.net of opensrs.net, die vragen meestal rond de $15.

Ik heb een stuk of 5 domeinnamen bij http://register.etmnet.com (komt eigenlijk omdat ik daar ooit gehost ben geweest), en ik ben zeer te spreken over hun.

• DJSmiley
Op maandag 18 maart 2002 19:44 schreef hemiparo het volgende:
UPDATE: heb van Namezero een aanbieding gehad van 34,95 dollar voor een jaar... en is volgens mij toch echt de goedkoopste die ik kan vinden. Klopt dit nu wel of niet?

PS. Over de kwaliteit van Namezero het laatste jaar ben ik eigenlijk goed te spreken geweest...
Ik zit zelf bij Gandi.
Dat is een Frans gedoe, zitten ergens in Parijs. Erg goedkoop, 12 EUR.
www.gandi.net

Daarnaast kan ik mooi zelf mn gegevens beheren enz, DNS wijzigen enz.
DNS server zelf heb ik in eigen beheer, maar kan ook (gratis) via hun.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je domain verloopt niet, je moet opnieuw betalen aan NameZero.

Ik zou als ik jou was het domain *nu* verhuizen naar bijv. DirectNic ofzo, dat werkt een stuk beter dan NameZero.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• hemiparo
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 22:26 schreef DJSmiley het volgende:
Ik zit zelf bij Gandi.
Dat is een Frans gedoe, zitten ergens in Parijs. Erg goedkoop, 12 EUR.
Ikke nu dus ook... is inderdaad niet duur en nu maar hopen dat het ook goed is ;)

Thankx voor de tip!
Pagina: 1