descent 3 niet optimaal

Pagina: 1
Acties:

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Topicstarter
Ik ben dus een echte descent fan en heb het volgende probleempje:

Descent 3 draait niet optimaal als ik het spel speel op een resolutie van 1280x1024.......
Het draait gewoon niet supersoepeltjes.

En dat terwijl dit mijn configuratie is:
Athlon 1200
geforce 2
400 mb ram
soundblaster live 1024

Ik draai descent 3 in direct3d...........
Als ik het spel in opengl draai draait het met dezelfde resolutie en opties wel heel soepel, alleen is er dan wel veel object clipping.
(de makers van het spel zelf zeggen ook dat je beter de direct3d drivers kan gebruiken)

Maar ja.............
Dat draait niet supervloeiend..........
En ik wil toch lekker door die gangenstelsels denderen...

Heeft iemand hetzelfde probleem, en weet er misschien een oplossing voor?

PS....het ligt niet aan mijn configuratie ofzo want castle wolfenstein draait wel als een tiet op 1280x1024 evenals unrealtournament, enz enz enz
alvast bedankt :)

Ik heb zelf trouwens het idee dat het ligt aan het feit dat descent 3 geoptimaliseerd was voor voodookaarten (toch?).
Maar ja, onder direct3d zou hij het toch ook gewoon als een tiet moeten doen...........

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Verwijderd

Toen ik je topic titel zag dacht ik inderdaad descent 3 loopt niet lekker... ik heb dat spel er zelfs af gegooid omdat het niet lekker liep. ik zou ook niet weten waar hij wel optimaal op draait, wel jammer ik had er toendertijd heel wat van verwacht grafisch is hij best mooi maar ik heb hem ook nooit echt lekker draaiend gekregen, wel een hoge frame rate maar veel haperingen in de soepele beweging van het geheel ;(

Beetje een rottige 3d engine denk ik... ze hadden die engine van forsaken moeten kopen voor een lekker prijsje dan had descent 3 echt :9~ gelopen.

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
inderdaad, dat is de reden dat ik het spel ook niet meer speel........... :'( :'(
Ik weet nog wel dat ik met descent 2 op mijn pentium 166mmx avondjes zoet ben geweest!!!!
Dat dwalen met een schip door die gangenstelsels is gewoon heel tof........als het soepel loopt..........

Aan je configuratie te zien zou het bij jou ook als een speer moeten lopen inderdaad...........

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• Creepy
  • Laatst online: 00:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

ALs je hem wat lager qua resolutie zet, is het toch wel te doen? Bij mij loopt ie als een trein in 800x600, en ik heb maar een TNT2.. dus in 1024x786 zou ie bij jou als een trein moeten lopen. Als je dat nu eens probeert...zoveel verschil zie je in D3 echt niet in vergelijking met 1280x1024

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
ehmmmmmmm, ik heb een 21' brilliance.............
dan is het toch wel lekker als je boven die 1024 kan....
:) :) :)

Verwijderd

heb je patches enzo gedownload?

http://descent-3.com/patches/d3/

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Ik zal deze patch eens proberen, maar ik denk niet dat dit patchje de oplossing is voor mijn probleem.
Maar in ieder geval alvast bedankt.
Ik post mijn bevindingen wel..........

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Nou, ik heb de patch geprobeerd, alleen maakt weinig verschil...
Jammer genoeg.......... :'(

Komt toch door direct 3d, want onder opengl draait het wel soepel, maar ja, al die clipping he????

Zonde, het is een echt glide spel, dat is weer zoveel als duidelijk.........

En die glide-emulators zijn ook nooit ju van het........

Pagina: 1