Meerder UT levels op 1 server

Pagina: 1
Acties:

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 21:38
Ik heb op school een kleine zonde begaan. En nou moet ik als straf een kleine lanpary organiseren. Dat wat al langer in de planning stond. Het is voor een paar uur. Gewoon om te kijken of het was is. Nou is het spel dat gespeeld word; Unreal Tournament. Dit omdat de pc's die ik tot m'n beschikking heb (60stuks, PII266, 64Mb) En aangezien de meeste spellen toch wel wat meer vragen dan dat, nemen we unreal.
Maar als server heb ik in bruikleen; een Dual PII400. Deze kan ik als deticated server gebruiken. Of is dat te veel van het goeie?

Maar mijn eigenlijke vraag is. Kan 1 (deticated) server meerdere levels gelijktijdig laten draaien. Want om nou met 60 man in 1 level rond te gaan lopen. Of moet ik voor elke groep een andere server inrichten? En zo ja, hoe groot kan ik groepen het beste maken? En anders; Hoe kan ik meerdere levels naaste elkaar laten lopen op 1 server.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-11 22:16

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Op verschillende poorten draaien, maar dan nog vraag ik me af hoe je 60 man wil hosten op een dual P2 400 :{

Nu ook met Flickr account

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
dat gaat dus niet, meerdere levels tegelijk op 1 server
wel kan je meerdere servers draaien op verschillende poorten zoals wacky zei.

port 7777 7778 7779 enz
same ip.

dual p 400 trekt echt geen 60 ppls erop, dan crashtie dus hard, 40 zou nog gaan.

probeer het iig, 2x UT starten lukt trouwens ook niet :P

• bekertje
Ja maar proberen is een beetje lastig. Het is zo lullig als je er achter komt dat de server het niet kan trekken en dat je dan alsnog snel wat unreal servers op moet gaan zetten.
Maar misschien dat ik wat (zeg 5) celeron 400's kan regelen. Zou dat genoeg zijn. En dan heb ik die dual ook nog.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Je kan ook een paar van die lichte computers als server inzetten, op zich kan zo een bak best wel een game van 10 hosten.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Je kunt idd een paar clients als UT server inrichten. Wist je trouwens ook, dat je deze servers via een http script heel gemakkelijk kunt beheren? Op deze manier hoef je niet de hele tijd van server naar server te lopen.
Hier heb je een link naar The Admin Page
Misschien heb je daar wat aan.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

kun je ook niet beter een andere game pakken.. UT is echt CPU/RAM afhankelijk weet je. 266Mhz en 64 Mb RAM is wel erg weinig :S

Misschien bomberman ofzo :+ ..nee, halflife nix?

• bekertje
Ja, we hebben ook nog wat Celeron 433's liggen, maar deze zijn ook met 64 Mb sdram. Maar ja dat zou voldoende moeten zijn, want meer krijg ik echt niet tot m'n beschikking. En dan zit er nog niet eens een 3D kaart in die dingen. Dus dat wordt gewoon software renderen. Maarja ze moeten het er maar mee doen.

Maar iig bedankt.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Als dedicated server zou een Celly 466 wel wat kunnen hebben. Zorg anders dat hier niet te veel users tegelijk op kunnen en je hebt een potentieel geslaagde LAN party.
Who needs a 3D card op een dedicated server anyway? ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-11 16:46
266 met 64 MB is veeeeel te weinig voor UT...

Ik had op mijn 233 met 96 MB en een Voodoo3 3000 hooguit 15 fps alles laag in 512xnogwat...

Quake 2 ofzo?
Pagina: 1