Las net op webwereld dat Concepts ICT Cistron Internet overneemt. Kan iemand me meer vertellen over de gevolgen voor mijn Cistron Maxx aansluiting (die ik nog moet krijgen)? Want op de nieuwssite word ik niet veel wijzer. Bedankt!
Verwijderd
Cistron Internet is géén Cistron Broadband, dus je hoeft niet bang te zijn Lucy.
Ben ik ook niet, zolang ik mijn modem maar krijg ....
, is de 6de de deur uitgegaan maar die eikels van PTT zijn nooit langs geweest, nu wordt er alsnog een nieuwe opgestuurd door Cistron (kijk dat maakt service leuker.).
Ben ik ook niet, zolang ik mijn modem maar krijg ....
Verwijderd
Die eikels van de PTT hebben waarschijnlijk nooit een modem van istron gehad om op te sturen, daar ze bij istron ook weten dat ze zelf de fout gemaakt hebben sturen deze eikels opnieuw via de PTT een modem naar jou op.Op maandag 11 maart 2002 18:39 schreef DraiC het volgende:
Cistron Internet is géén Cistron Broadband, dus je hoeft niet bang te zijn Lucy.
Ben ik ook niet, zolang ik mijn modem maar krijg ...., is de 6de de deur uitgegaan maar die eikels van PTT zijn nooit langs geweest, nu wordt er alsnog een nieuwe opgestuurd door Cistron (kijk dat maakt service leuker.).
Verwijderd
Dan ken jij de ptt niet, ik heb verhalen genoeg gehoord over pakketjes die zomaar verdwijnen bij de ptt en die jongens van Cistron zijn mans genoeg om gewoon de waarheid te zeggen zoals het hoort, uit alle service die ik van de helpdesk gehad is dat wel het allerlaatste wat ik van hun zou verwachten.
Regel 1 van het runnen van een bedrijf: belazer nooit je clientele (behalve als je MXStream of Chello heet
)
Regel 1 van het runnen van een bedrijf: belazer nooit je clientele (behalve als je MXStream of Chello heet
Verwijderd
Ja verhalen zat, maar ik denk niet dat istron zomaar iedereen die zegt geen eikels gezien te hebben nieuwe modems gaat sturen.Op maandag 11 maart 2002 19:12 schreef DraiC het volgende:
Dan ken jij de ptt niet, ik heb verhalen genoeg gehoord over pakketjes die zomaar verdwijnen bij de ptt en die jongens van Cistron zijn mans genoeg om gewoon de waarheid te zeggen zoals het hoort, uit alle service die ik van de helpdesk gehad is dat wel het allerlaatste wat ik van hun zou verwachten(zou ik eerder van UPC verwachten).
Verwijderd
Nou ik kneep em ook even hoor, maar in het ergste geval als Cistron broadband ook stopt dan blijft je adsl gewoon via bbnet gaan. Er is al een ander bedrijf die moest/wou stoppen met providen maar hun klanten gebruiken nog steeds bbnet.Op maandag 11 maart 2002 17:55 schreef lucy1981 het volgende:
Las net op webwereld dat Concepts ICT Cistron Internet overneemt. Kan iemand me meer vertellen over de gevolgen voor mijn Cistron Maxx aansluiting (die ik nog moet krijgen)? Want op de nieuwssite word ik niet veel wijzer. Bedankt!
Verwijderd
Meer weten?
Ga voor de naakte waarheid naar cistron.broadband of cistron.vragen, ik zie dit steeds vaker dat men nieuws uit de 2de hand eerder geloofd dan via de bron zelf (lees: webwereld o.a.)
Cistron Internet heeft geen ene %#$^, nakka, niks te maken met Cistron Broadband(aDSL aansluitingen).
Ga voor de naakte waarheid naar cistron.broadband of cistron.vragen, ik zie dit steeds vaker dat men nieuws uit de 2de hand eerder geloofd dan via de bron zelf (lees: webwereld o.a.)
Cistron Internet heeft geen ene %#$^, nakka, niks te maken met Cistron Broadband(aDSL aansluitingen).
precies, cistron broadband is gewoon een apart bedrijf en helemaal niet failliet. Volgens mij is het ergste dat nog zou kunnen gebeuren dat ze de naam cistron en het domein www.cistron.nl niet meer mogen gebruiken (dat wordt het vast haartron ofzo
). Danny ter Haar (de eigenaar van cistron broadband) is nog in gesprek met de currator over hoe en wat las ik op hun site, deze week volgt meer.
Vriend van mij werkt bij Concepts ICT, heeft wat uitgezocht. Blijkt dat niet alleen Cistron Internet is overgenomen, maar gewoon alles. Tenminste dat zegt Concepts. Ook wat bv op www.webwereld.nl stond, is niet helemaal waar. Alle klanten e.d. zijn nou in het bezit van Concepts ICT. Ze weten nog niet of de naam gaat veranderen. Die vriend van me gaat het nog verder uitzoeken hoe en wat precies. Ik hou jullie op de hoogte
Ik vind dit een dubieus verhaal. Concepts zegt zelf dat ze dingen van de curator hebben gekocht. Volgens de rechterlijke uitspraak is alleen Cistron Internet Services failliet. Dus kan dat dus alleen maar Cistron Internet Services zijn.Op dinsdag 12 maart 2002 12:46 schreef lucy1981 het volgende:
Vriend van mij werkt bij Concepts ICT, heeft wat uitgezocht. Blijkt dat niet alleen Cistron Internet is overgenomen, maar gewoon alles. Tenminste dat zegt Concepts. Ook wat bv op www.webwereld.nl stond, is niet helemaal waar. Alle klanten e.d. zijn nou in het bezit van Concepts ICT. Ze weten nog niet of de naam gaat veranderen. Die vriend van me gaat het nog verder uitzoeken hoe en wat precies. Ik hou jullie op de hoogte
Eventueel worden er ook Cistron Beheer en Cistron Telecom bedoeld, maar dat kan ik me niet voorstellen omdat Cistron Beheer nooit activa heeft gehad anders dan Cistron Internet Services en Cistron Telecom en de afwikkeling van het Cistron Telecom faillisement een puinhoop is die nog wel even kan duren.
In elk geval wordt er geen Cistron Broadband mee bedoeld, want dat is nooit failliet verklaard.
En aangezien ter Haar de merknaam Cistron in september van de curator van Cistron Telecom heeft gekocht kan ik me niet voorstellen dat die nu weg zou zijn naar Concepts. Vooral omdat de curator van Cistron Telecom de zelfde is als die van Cistron Internet Services. En die curator zal toch wel weten dat je iets niet tweemaal kan verkopen
Het lijkt mij dus dat Concepts de merknaam Cistron niet zal kunnen gaan voeren.
Als je naar de andere ISP`s kijkt die dsl via bbned aanbieden, zie je dat die prijzen van cistron nooit uitkunnen/konden. De vorige keer was dat toch net zo?
Dat dit soort dingen gebeuren is een risico dat je accepteerd zodra je met ze in zee gaat. Er is denk ik ook wel een grote kans dat je dadelijk meer kwijt bent bij concepts ICT en als je dat niet wilt, je "mag" stoppen...
Dat dit soort dingen gebeuren is een risico dat je accepteerd zodra je met ze in zee gaat. Er is denk ik ook wel een grote kans dat je dadelijk meer kwijt bent bij concepts ICT en als je dat niet wilt, je "mag" stoppen...
I'm not as think as you stoned I am
Vindt je? Bedenk daarbij ook dat Cistron i.t.t. andere aanbieders het verkeer op ATM afneemt van bbned. Misschien is daar ook wel het e.e.a. aan marge te halen.Op dinsdag 12 maart 2002 14:30 schreef WooK het volgende:
Als je naar de andere ISP`s kijkt die dsl via bbned aanbieden, zie je dat die prijzen van cistron nooit uitkunnen/konden.
Als je met de vorige keer de diensten van Cistron Telecom bedoelt dan denk ik niet dat er voldoende vergelijkingsmateriaal is. Cistron Telecom was gebaseerd op het zowel aanbieden van telefonie als ADSL. Dat betekend dat je een aantal kosten (lijnhuur, colo etc.) over 2 diensten kan afschrijven in plaats van over 1. In Nederland is er geen enkele aanbieder die dat doet.De vorige keer was dat toch net zo?
Stoppen zal niet zo'n probleem zijn. Je wordt gewoon weer klant van Cistron Dial Up, met als voordeel dat alles weer werkt zoals het vroeger werkte (zelfde servers, login namen etc. want dat zat allemaal in Cistron IP). Het heeft zelfs een voordeel want je emailadres blijft het zelfde.Dat dit soort dingen gebeuren is een risico dat je accepteerd zodra je met ze in zee gaat. Er is denk ik ook wel een grote kans dat je dadelijk meer kwijt bent bij concepts ICT en als je dat niet wilt, je "mag" stoppen...
Ik denk ook dat Concepts zich dat terdege zal realiseren en dat zij zich niet zullen wagen aan prijsverhogingen.
Ja lekker surfnet vergelijken met commerciele instellingen 
Dit wordt vet gesponsord door de overheid dus is geen vergelijking...
Voor de rest zal het allemaal wel goedkomen maar punt blijft dat je gewoon gezeik hebt met cistron en dat heeft bepaalde redenen lijkt me...
Voor de rest zal het allemaal wel goedkomen maar punt blijft dat je gewoon gezeik hebt met cistron en dat heeft bepaalde redenen lijkt me...
I'm not as think as you stoned I am
Dit wordt niet gesponsord door de overheid. Een heleboel dingen worden wel gesponsord, maar dit niet. Dit is gewoon de inkoopprijs van Surfnet bij bbned (op IP niveau). Vervolgens wordt de interconnectie naar de AMS-IX en de interconnectie naar de rest van de wereld wel zwaar gesponsord.Op dinsdag 12 maart 2002 14:55 schreef WooK het volgende:
Ja lekker surfnet vergelijken met commerciele instellingen
Surfnet is iets groter dan Cistron, maar Cistron koopt in op ATM niveau, dus ik denk dat de inkoopprijs wel ongeveer vergelijkbaar is. En de inkoopprijs is dus die 35/47/54 euro die daar staat. En als je dat vergelijkt met de consumentenprijs dan zie je dat daar nog een redelijke marge op zit.
Daarnaast levert Eweka voor de zelfde prijs als Cistron. En zij hebben hogere kosten want zij kopen in via Intouch, die vast wel een marge rekent. En Luna is zelfs goedkoper dan Cistron.
Pagina: 1