OK. Ik ben me straaljager strontziek. (Thermaltake 6 Cu+ op 7000rpm)
Ik begin dus echt aan waterkoeling. Alles zelf maken is het leukste dus dat doe ik dan. Ik heb heel veel artikelen doorgespit dus verwijs NIET naar de search, tweakers.net ed.
Paar ideeen.
2 kanalen voor waterkoeling incl. peltier.
Pomp -> Waterblok CPU -> Waterblok GPU -> koelplaat (allemaal koper)
en:
koelplaat -> grote radiator (allemaal aluminium)
hiertussen een grote (172W) peltier.
Dus ik wil de warmte van de cpu en de gpu afvoeren in 1 watercircuit en dat koelen met een waterblok waarom een peltier zit en die wordt weer gekoeld met een 2e watercircuit. 1337 toG?
Ik moet dus 3 waterblokken maken.

volgens deze techniek. Ik weet nog niet welke soort 'maze' ik wil maken maar wel met deze techniek.
Ik heb hier uiteraard 2 pompen voor nodig maar die maken zeker weten minder herrie dan die ene straaljager die er nu in zit
bovendien bevat dit meer status.
Dit hoeft niet echt portable te zijn. (2e circuit UIT de kast). een radiator kan dus groot genoeg worden om passief te koelen.
ook nog klein ideetje...
vette heatsink op koelblok (cpu/gpu) zetten met Arctic Silver2
Waarom koper/aluminium,
koper voor 1e circuit (intern) omdat dta warmte beter opneemt en aluminium voor 2e circuit omdat die het beste warmte afstaat. peltier zorgt toch wel voor een goeie overbreng.
dit was alles zover? vragen en liefst OPMERKINGEN!
Ik begin dus echt aan waterkoeling. Alles zelf maken is het leukste dus dat doe ik dan. Ik heb heel veel artikelen doorgespit dus verwijs NIET naar de search, tweakers.net ed.
Paar ideeen.
2 kanalen voor waterkoeling incl. peltier.
Pomp -> Waterblok CPU -> Waterblok GPU -> koelplaat (allemaal koper)
en:
koelplaat -> grote radiator (allemaal aluminium)
hiertussen een grote (172W) peltier.
Dus ik wil de warmte van de cpu en de gpu afvoeren in 1 watercircuit en dat koelen met een waterblok waarom een peltier zit en die wordt weer gekoeld met een 2e watercircuit. 1337 toG?
Ik moet dus 3 waterblokken maken.

volgens deze techniek. Ik weet nog niet welke soort 'maze' ik wil maken maar wel met deze techniek.
Ik heb hier uiteraard 2 pompen voor nodig maar die maken zeker weten minder herrie dan die ene straaljager die er nu in zit
Dit hoeft niet echt portable te zijn. (2e circuit UIT de kast). een radiator kan dus groot genoeg worden om passief te koelen.
ook nog klein ideetje...
vette heatsink op koelblok (cpu/gpu) zetten met Arctic Silver2
Waarom koper/aluminium,
koper voor 1e circuit (intern) omdat dta warmte beter opneemt en aluminium voor 2e circuit omdat die het beste warmte afstaat. peltier zorgt toch wel voor een goeie overbreng.
dit was alles zover? vragen en liefst OPMERKINGEN!
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock