Toon posts:

[Maxtor] beetje brak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een maand of 5 een maxtor 20GB 7200RPM schijf. een tijdje geleden werd hij als ik mijn pc resette niet herkend, moest ik eerst de spanning eraf halen. soms herkent hij hem helemaal niet, dan moet ik um 3x resetten ofzo. ik heb nu weer wat nieuws toen ik hem zojuist startte, hij werd wel herkent (gaf wel een beetje raar schurend geluid(?)) maar gaf toen de melding please backup immidiatly, en iets als dat die schijf wel eens heel snel zou kunnen crashen ofzo..?(ik moest op F1 drukken om door te gaan, of del om naar de bios te gaan, ik heb f1 gedaan, en alles werkt gewoon). iemand enig idee wat hier aan de hand is?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

talin

ES-MA

losse connectoren ?

een rammelende bus ?

zoek eens naar een HD test progje of bezoek de site van maxtor eens ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Maak die backup maar vast :) , had zelf precies hetzelfde met me 30gig 7200rpm maxtor.

Succes.

Verwijderd

he shit, ik heb ongeveer hetzelfde probleem, zie dit topic:
[topic=433366]

heb het nog steeds niet opgelost, geen losse connectors en kabels, dat heb ik gecontrolleerd..
Verder weet ik het ook niet dus als je een oplossing weet, graag.... :'(

Verwijderd

Hebben jullie toevallig ook het progamaatje amset.exe gebruikt om het geluidsniveau mee aan te passen ?.

Verwijderd

amset.exe , nog nooit van gehoord, wat doet dat precies dan...???

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dat pleaze backup immediatly zal wel van smart komen of niet ?

Verwijderd

Daar pas je het geluidsniveau mee aan wat zou moeten resulteren in snelheidwinst maar dat heeft het bij mij niet gedaan :) .

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:33

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Lijkt mij dat SMART van zich laat horen.
Is een "ingebouwde" check voor je HD om te controleren of hij goed functioneerd.
Hier zegt hij dat je dus beter idd. kunt gaan backupen van je data.
Zou het dus doen.
Koop alvast een nieuwe want je hebt na 5 jaar geen garantie meer. :)
[edit]

Oeps 5 maand is dus gewoon garantie. B-)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 19:11 schreef Bartjuh het volgende:
Dat pleaze backup immediatly zal wel van smart komen of niet ?
klopt, en ik heb um pas een paar maanden, ik heb dus nog wel garantie...
Mijn schijf ligt alleen los op de bodem van mijn onderste 5.25" bay, die kan ik zeker beter in een bracket zetten :P.
maar kan het daaraan liggen?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Download speedfan en kijk wat dat proggie aangeeft.
Staat vast wel ergens in de meuktracker ,gewoon ctrl+f en dan speedfan intikken dan vind je het wel.

Verwijderd

3 jaar garantie heb je erop en zorg dat voor je hem opstuurt je er zeker van bent dat de schijf echt niet meer werkt want bij mij werd hij eerst terug gestuurd met ''no problem found'' dus ik zou hem even laten vallen >:) .

Verwijderd

ik had het ook, 3 weken terug hij herkende de schijf niet meer
"detecting IDE cables" Bij het opstarten, deed niets meer
heb ik nieuwe IDE cables gepakt en geprobeerd, nee hoor ook niets, was dus 'gewoon' kapot
ik heb een nieuwe gekregen maar ik ben wel al mijn data kwijt

ik geef je een tip maar een goede back-up en ga er mee terug voordat het te laat is

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 19:11 schreef Freekz het volgende:
Daar pas je het geluidsniveau mee aan wat zou moeten resulteren in snelheidwinst maar dat heeft het bij mij niet gedaan :) .
Geluidsniveau aanpassen is toch helemaal niet nodig met een maxtor :? ik heb twee maxtor's alle bij 40 GB 7200 met een half jaar tussen de aankoop van de eerste en tweede, en gewoon perfect moet me oor tegen me kast zetten wil ik hem horen!!! Perfect toch?? >:)

Verwijderd

Bij mij was de schijf ook stil en daarna nog steeds zoals ik al zei het zou moeten resulteren in snelheidwinst maar dat heeft het bij mij dus niet gedaan en denk bij anderen ook niet ? .

Verwijderd

Maar het vreemde is dat het probleem nu 3X voor is gekomen de laatse, maand daarvoor alles perfect. Heb de schijf nu 7 maanden ofzo.

Uhhh dat Speedfan daar heb je een tabblad S.M.A.R.T maar hoe kan je zien of er iets mis is...

Verwijderd

Topicstarter
Is het vestandig om m'n schijf ff te formateren voordat ik wegbreng? aangezien alles niet ehh.. even ehh.. legaal is zegmaar...?

Verwijderd

Ik heb twee hardeschijven en zie bij S.M.A.R.T dat die oude schijf seek error rate enzo max 100 zijn maar bij die MAxtor staat alles op 250 ofzo, is dit FOUTEBOEL!!! :(

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 19:26 schreef Thomas-Anderson het volgende:
Is het vestandig om m'n schijf ff te formateren voordat ik wegbreng? aangezien alles niet ehh.. even ehh.. legaal is zegmaar...?
Wel slim anders kopieren hun het ook :+ :P

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Ik heb een maxtor 40gb 7200 rpm, en heb sinds kort ook dat hij niet altijd herkend wordt door het bios bij een boot. Als ik dan even wacht (10 sec ofzo) hoor ik 2 vage piepjes :? Ik moet dan meestel de resetknop een tijdje ingedrukt houden, waarna die wel weer opspint.
Dit is dus het begin van het einde? :( Wordt de zoveelste HD die ik moet terugbrengen (allemaal van verschillende fabrikanten) :(
Pagina: 1