Toon posts:

Creative Inspire 5300 of Logitech Z-560?

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een goed surround setje voor mijn pc. Ik heb zo eens rond gekeken in het forum en het viel mij op dat Creative het niet zo best deed. Advies graag. (8>
Zal ik de Creative Inspire 5300 of de Logitech Z-560 nemen?

Creative Inspire 5300
- €112,-
- 5.1 setje (center speaker doet het alleen bij films; ik ben vooral een muziekfanaat)

Logitech Z-560
- €249,- (prijs gaat nog dalen)
- 4.1 setje
:7 >:) :?

Verwijderd

Ik zou voor de Logitech Z-560 gaan, ik heb al heel wat van die Cr(ap)eative setjes gehoort maar ze zijn allemaal slecht.

(Ik zou voor de Logitech Z-560 kiezen omdat ik zeker weet dat de Creative egaslecht is, van de Logitech Z-560 weet ik het nog niet :) )

Verwijderd

Tja, als je alleen muiekfanaat bent, zou ik een Klipisch steje overwegen. Dat is 2.1, wat de meesten nog steeds het beste vinden voor muziek, en heeel erg goed geluid...
Ikzelf heb goede ervaringen met Cambridge Soundworks (Creative), en snap niet zo goed wat iedereen er slecht aan vindt. Het zijn voor mij ook alleen PC-speakers, voor wat MP3 en films...

Voor muziek heb ik een HiFi set die wel goed is :) Ik hang ook liever niet van alles aan elkaar...

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik heb zelf de Creative. Die centerspeaker doet het gewoon bij mp3s enzo. Ik ben geen geluidfreak, en daarom is de Creative 5300 voor mij de beste set. Geluid is goed, daar heb ik absoluut niet over te klagen, en het is een goedkoop setje.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• GameFreak
  • Laatst online: 29-06 06:48
Ik heb dus een Creative Inspire 5300 in combinatie met een Audigy, maar daar komt naar mijn mening echt wel een lekker goed geluid uit. Dus het hangt er meer van af wat je er zelf van vindt. Eigenlijk moet je ze gewoon beide horen in de winkel en dan degene nemen die het beste klinkt volgens jou. :)

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op maandag 11 maart 2002 17:38 schreef GameFreak het volgende:
Ik heb dus een Creative Inspire 5300 in combinatie met een Audigy, maar daar komt naar mijn mening echt wel een lekker goed geluid uit. Dus het hangt er meer van af wat je er zelf van vindt. Eigenlijk moet je ze gewoon beide horen in de winkel en dan degene nemen die het beste klinkt volgens jou. :)
Cool, dan heb ik dezelfde combinatie! Geen klagen, gewoon perfecte kwaliteit. Misschien dat je verschil hoort als je een audiofiel bent ofzo, maar de gemiddelde tweakers zeker niet.

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn voorkeur ging eigenlijk ook uit naar die Inspire 5300 in combinatie met een Audigy geluidskaart.

50ste post JOEPIE :7 :O

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2025
Vooral als muziek fanaat moet je zeker gaan voor de Logitech Z-560, dit setje heeft een vermogen van 400 Watt RMS, dit schijnt echter 200 Watt RMS te zijn, maar aan de kwaliteit valt niet te twisten. Ik heb hem niet, maar ik ga hem zeker kopen als die uit is in Nederland... en de prijs net eff iets zakt...

Bij price watch staat ie wel maar of die ook leverbaar is heb ik mijn twijfels over...

Ga is naar http://www.neoseeker.com/Hardware/Products/Logitech_Z560/reviews.html zoek daar de logitech Z-560, krijg je een lijst te zien met site die er allemaal een review van hebben gegeven en wat het cijfer is dat die sites gegeven hebben. Zekr alle maar tussen de 8 en 10. :)

Dus ik zou echt gaan voor de Logitech Z-560

greetz amrulez

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op maandag 11 maart 2002 18:31 schreef AmRuLeZ het volgende:
Vooral als muziek fanaat moet je zeker gaan voor de Logitech Z-560, dit setje heeft een vermogen van 400 Watt RMS, dit schijnt echter 200 Watt RMS te zijn, maar aan de kwaliteit valt niet te twisten. Ik heb hem niet, maar ik ga hem zeker kopen als die uit is in Nederland... en de prijs net eff iets zakt...

Bij price watch staat ie wel maar of die ook leverbaar is heb ik mijn twijfels over...

Ga is naar http://www.neoseeker.com/Hardware/Products/Logitech_Z560/reviews.html zoek daar de logitech Z-560, krijg je een lijst te zien met site die er allemaal een review van hebben gegeven en wat het cijfer is dat die sites gegeven hebben. Zekr alle maar tussen de 8 en 10. :)

Dus ik zou echt gaan voor de Logitech Z-560

greetz amrulez
Wat weet jij over het Creative setje dan?? Als die voor jouw oor ook hetzelfde geluid geeft voor de helft van de prijs, lijkt me dat een makkelijke keuze.

The trade of the tools

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 12:56

JT

VETAK y0

Op maandag 11 maart 2002 17:25 schreef aniel05 het volgende:
Ik zoek een goed surround setje voor mijn pc. Ik heb zo eens rond gekeken in het forum en het viel mij op dat Creative het niet zo best deed. Advies graag. (8>

Creative Inspire 5300
- €112,-
- 5.1 setje (center speaker doet het alleen bij films; ik ben vooral een muziekfanaat)

Logitech Z-560
- 4.1 setje
Ik zou zeker voor de Logitech gaan. De centerspeaker is niet echt een gemis omdat de frontspeakers zo dicht op elkaar staan dat die goed een center kunnen simuleren.

Daarbuiten klinkt de 5300 mager (dus weinig midden) en die sub stelt ook weinig voor....niet echt lage bas...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• AmRuLeZ
Ik weet wel zeker dat de Logitech een 3 keer zo'n goeie subwoofer heeft, Satalietjes zijn krachtiger en voller...
In reviews van de Creatieve spreken ze er vaak over dat de sub maar matigjes is...

En dat argument als het voor het oor het zelfde klinkt vind ik een beetje loos...

Tuurlijk hoor je het verschil heus wel, zit toch heus wel verschil tussen een set met een vermogen rond de 200 Watt RMS en een vermogen rond de 50 Watt RMS. En vooral voor muziek denk ik dat dit best belangerijk is.

Dit wil uiteraard niet zeggen dat jij helemaal verkeerd zit met je setje. Zal vast een best geluid uitkomen. Maar er zijn zeker wel verschillen tussen deze speakers.

greetz amrulez

• AmRuLeZ
JT je was me net voor...
:7

• JT

JT

VETAK y0

Hehe...ik ben snel :P

Maareh, let maar niet teveel op het vermogen hoor....allemaal overdreven, ik gok dat het iets zal zijn van 1x50 + 4x20 ofzow.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• AmRuLeZ
Je hebt gelijk ja ik ga wel veel uit van het vermogen, wat niet alles zegt natuurlijk, maar wel wat(t)..

Neej het vermogen is de sub is 100 Watt RMS (de speaker tenminste) en de satelietje iets van 15 dacht ik...

kom je op 160 Watt RMS, zal eff die site opzoekuh waar dat staat...

greetz amrulez

• AmRuLeZ
Eff na gekeken en het klopt, 160 Watt totaal...
Die marketing van tegenwoordig hè... K'weet de site niet meer maar ik had de review uitgeprint...

Maar: "Fortunately, the system still sounds pretty darn good, marketing or no marketing. Especially if bass is one of our favourite things"

zal toch eff zoekuh nog naar die site...

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 15:03
Ik zit hier nu met een inspire 5300 setje, welke vandaag is binnengekomen...

Heb alleen het probleem dat m'n 2e uitgang geen geluid geeft (heb live! player 1024) waardoor alleen de frontspeakers werken? (centerspeaker ook niet :()

Weet iemand hier toevallig een oplossing voor, gebruik WinXP en vind het behoorlijk balen dat dat niet werkt nu..

Een hele zooooi

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:26
Op maandag 11 maart 2002 17:40 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Cool, dan heb ik dezelfde combinatie! Geen klagen, gewoon perfecte kwaliteit. Misschien dat je verschil hoort als je een audiofiel bent ofzo, maar de gemiddelde tweakers zeker niet.
Mooi, ik ga ook voor die combinatie. Echt een aanradertje, die 5300.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 15:03
Ik moet idd wel zeggen dat het geluid heel helder is! en dat met een 1024...

-edited-
laat maar beetje onzinnig geblaat

Een hele zooooi

Verwijderd

Ik heb ook de Creative hier in huis..en bij normaal tot middel hoge volume klinkt ie perfect...Alleen bij hoge volume kan de sub de lage bass niet volhouden en gaat ie zijn peak voorbij |:( Dan moet je de bass lager zetten om de destorsie in het geluid weg te halen :'( . Ik hou van volle muziek, dus ben ik nu op zoek naar een aparte actieve sub van rond de 500 watt :9~ De Creative is goed, maar ik moet de lage bass hebben bij hoge volumes 8-)

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 23 maart 2002 05:11 schreef Player_Francis het volgende:
dus ben ik nu op zoek naar een aparte actieve sub van rond de 500 watt :9~
Waarom ' :9~ ' ? 500 watt gaat met een speaker met dezelfde gevoeligheid hoogstens 6db harder als het niet minder is, dan 1 van 50 watt (3db = geluidsverdubbeling) en wattage zegt ook niks over de kwaliteit.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 17:25 schreef aniel05 het volgende:

Creative Inspire 5300
- €112,-

Logitech Z-560
- 4.1 setje
De center kan je ook altijd aanzetten door gewoon op de sub het center stekkertje er niet in te doen. Dan dat de center het ook bij mp3's en games :)

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:36

Royz

Kleurenblind!!

Lolz dit probleem heb ik ook. Iedereen raadt me die Z560 aan maar ik heb die nergens gezien in winkels en ik ben echt heel Rotterdam afgegaan. Ik heb wel de Inspire 5300 gezien en gehoord bij 2 winkels, waarvan 1 direct vanaf een CD speler en 1 met een Live! kaart. Ik weet het nog steeds niet :'( maar ik heb weinig keus als ik alleen die Inspire in de winkels zie liggen. :'(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Die Logitech is nog vrij nieuw, en moet bij een hoop winkels nog geleverd worden. Daarom zal je er nog ff op moeten w88...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 17:37 schreef silentsnow het volgende:
Ik heb zelf de Creative. Die centerspeaker doet het gewoon bij mp3s enzo. Ik ben geen geluidfreak, en daarom is de Creative 5300 voor mij de beste set. Geluid is goed, daar heb ik absoluut niet over te klagen, en het is een goedkoop setje.
i double that

/me has Creative SBlive 5.1 platinum + creative 1nsp1r€ 5300 5.1 :Y)

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Op maandag 08 april 2002 20:45 schreef 5chaap2k het volgende:

[..]

i double that

/me has Creative SBlive 5.1 platinum + creative 1nsp1r€ 5300 5.1 :Y)
Ik was vandaag bij MyCom daar stond die 5300 aangesloten maar die losers hadden hem op 2.1 in windows gezet :? Ik heb hem dus zelf op 5.1 gezet was wel tof ik kon ook zelf muziek aanzetten en de set viel me best mee... alleen hoorde ook ik geen center speaker, maar misschien kwam dit omdat ik snel even instellingen veranderde en niet verder keek. En hij stond niet in de echte opstelling dus ik kan nog niet echt een oordeel geven ;(. Wachten op Z560 of niet... Ik heb wel de tijd :9.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Het is maar hoe je net bekijkt! Zit momenteel ook met deze vraag in mijn kop. Persoonlijk ga ik liever voor de Z-560 betere kwaliteit, mooiere design, en de mooie THX logo ;)
Maar een dikke 200 euro vind ik toch wel veel voor pc speakers. Dan kan misschien beter de 5300 nemen of de z-540 allebei niet zo duur, volgens mij is dat goed genoeg voor een paar pcspeakers. Kan je mooi van het overgebleven geld nog andere leuke dingen kopen.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Op maandag 08 april 2002 21:14 schreef O.D.Smolik het volgende:
Het is maar hoe je net bekijkt! Zit momenteel ook met deze vraag in mijn kop. Persoonlijk ga ik liever voor de Z-560 betere kwaliteit, mooiere design, en de mooie THX logo ;)
Maar een dikke 200 euro vind ik toch wel veel voor pc speakers. Dan kan misschien beter de 5300 nemen of de z-540 allebei niet zo duur, volgens mij is dat goed genoeg voor een paar pcspeakers. Kan je mooi van het overgebleven geld nog andere leuke dingen kopen.
Jaaa die THX ruled echt. Ik twijfel zoo erg he :P

Ik quote van Toms Hardware:
For the "entry-level" group, the choice is between the Inspire 5300, the Creative Labs FPS 1600, the Logitech Z-540 and the Videologic ZXR-500. We definitely preferred the Z-540, which has the best quality/price ratio in the test even though it is only a 4.1.
Die Z-540 die nu € 85,- en die 5300 = € 112,- volgens pricewatch.
As for the bigger, more expensive systems, three of them stand out: the MegaWorks 510D, the 641 and the Z-560. If money isn't an issue, then you can go for the 510D with your eyes closed, though the other two will still give you pleasure. Of these three giants, the best quality/price ratio is the Z-560.
Die Z-560 is dus echt qua prijs en prestaties de beste. Ook al is tie 4.1.

Quote van Tweakers review:
De 5700 deed alles wat minder dan de 5300, wat je gezien zijn prijs niet zou verwachten...

Ik kan niet anders zeggen dan dat deze set zijn geld niet waard is.
Die 5700 wordt het dus 100% niet voor die € 349,-. Argggggggggggggggggggg...

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 08 april 2002 20:34 schreef Royz het volgende:
Lolz dit probleem heb ik ook. Iedereen raadt me die Z560 aan maar ik heb die nergens gezien in winkels en ik ben echt heel Rotterdam afgegaan. Ik heb wel de Inspire 5300 gezien en gehoord bij 2 winkels, waarvan 1 direct vanaf een CD speler en 1 met een Live! kaart. Ik weet het nog steeds niet :'( maar ik heb weinig keus als ik alleen die Inspire in de winkels zie liggen. :'(
Online bestellen ?

Ecodan warmtepomp

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Op maandag 08 april 2002 22:45 schreef JT het volgende:

[..]

Online bestellen ?
Lijkt idd de enige oplossing tot nu toe. Alhoewel iedereen zegt dat ze pas uitzijn zal ik dan toch misschien wat meer geduld moeten hebben om ze te horen in een winkel (wat al een verschrikking is om te zien dat dat bijna nergens kan). Ennuh.. ik weet het nog steeds niet ;(

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Heb toch de Inspire 5300 gekocht. Ging steeds meer twijfelen want de DTT 3500 kost ook nog maar 220 euro. Jammer dat de center speaker even zwaar is als de rest van de satellieten terwijl die center speaker van de DTT 3500 2x zo zwaar is. Ik ben er toch blij mee, maar dat kan ook niet anders na mijn 2.0 >:) speakers die ik eerst had.

Verwijderd

Geen van beiden :D

Harman Kardon HK695 kan je bij dell bestellen.
ik heb het allemaal gehoord maar uit dit setje komt meesterlijk geluid.
ook al zijn maar het maat 2 boxjes en 1 sub maar het geluid kwa zal je verbazen.
de verhoudingen tussen de hoge en lage tonen en zuiverheid is gewoon perfect dat kan je niet zehhy van creative crapp setjes

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jammer dat de Logitech Z-540 door zo weinig (2) winkels wordt geleverd.

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 15 april 2002 17:28 schreef wwillem het volgende:
Jammer dat de Logitech Z-540 door zo weinig (2) winkels wordt geleverd.
Echt wel door meer hoor....kom op, je denkt toch niet serieus dat alle winkels van Nederland in de Pricewatch staan ??

Ecodan warmtepomp

• dr snuggles
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 17:38 schreef JT het volgende:

[..]

Echt wel door meer hoor....kom op, je denkt toch niet serieus dat alle winkels van Nederland in de Pricewatch staan ??
Tuurlijk niet, maar verder als de pricewatch kijk ik toch niet. Ik bedoel, ik ga niet alle websites van de winkels in NL afstruinen.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
ach dat gemekker op creative altijd. HEt zijn gewoon goede setjes. Altijd als ik dan vraag: noem eens een vergelijkbaar 5.1 setje voor die prijs wat beter is blijft iedereen het antwoord schuldig. Veel mensen blaten elkaar na. Creative is gewoon goed als je een betaalbaar 5.1 setje wil

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02

Jag

Op maandag 08 april 2002 20:49 schreef Royz het volgende:

[..]

Ik was vandaag bij MyCom daar stond die 5300 aangesloten maar die losers hadden hem op 2.1 in windows gezet :? Ik heb hem dus zelf op 5.1 gezet was wel tof ik kon ook zelf muziek aanzetten en de set viel me best mee... alleen hoorde ook ik geen center speaker, maar misschien kwam dit omdat ik snel even instellingen veranderde en niet verder keek. En hij stond niet in de echte opstelling dus ik kan nog niet echt een oordeel geven ;(. Wachten op Z560 of niet... Ik heb wel de tijd :9.
Soo he, wat een losers! Hadden ze hem op 2.1 gezet, hoe kan je dat nou doen :? Want iedereen weet toch dat hoe meer speakers hoe beter?
Op maandag 15 april 2002 18:24 schreef xxxMaverick het volgende:
ach dat gemekker op creative altijd. HEt zijn gewoon goede setjes. Altijd als ik dan vraag: noem eens een vergelijkbaar 5.1 setje voor die prijs wat beter is blijft iedereen het antwoord schuldig. Veel mensen blaten elkaar na. Creative is gewoon goed als je een betaalbaar 5.1 setje wil
Och, Creative maakt wat setjes die wel aardig klinken, en idd redelijk waar bieden voor hun geld. De 5300 is daar een goed voorbeeld van.
Maar ze maken ook genoeg rotzooi, dus wat dat betreft is Creative echt geen bijzonder goed merk. Maar wat ik vooral raar vind, is dat iemand een 5.1 setje gaat kopen als hij er muziek mee gaat luisteren. Is er dan niemand die door de hype heen kan prikken en bedenkt dat muziek veel mooier klinkt in stereo? Waarom zou je in GoTsnaam een 5.1 setje kopen als je er muziek mee gaat luisteren? Echt weggegooid geld.

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 15 april 2002 17:42 schreef wwillem het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, maar verder als de pricewatch kijk ik toch niet. Ik bedoel, ik ga niet alle websites van de winkels in NL afstruinen.
Je kan ook ff bij je in de buurt kijken :)
Op maandag 15 april 2002 18:24 schreef xxxMaverick het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon totaal niet open staan voor kritiek....

Ecodan warmtepomp

• xxxMaverick
Op dinsdag 16 april 2002 11:15 schreef JT het volgende:

Je kan natuurlijk ook gewoon totaal niet open staan voor kritiek....
nou neem de uitdagin eens aan dan? noem een setje tegen dezelfde prijs, 5.1 en betere prestaties.....precies :Z

• dr snuggles
  • Niet online
Op dinsdag 16 april 2002 18:49 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

nou neem de uitdagin eens aan dan? noem een setje tegen dezelfde prijs, 5.1 en betere prestaties.....precies :Z
Das een inkoppertje, de Logitech Z-540 natuurlijk :P, welke voor €79,- niet duur is, en volgens Toms-Hardeware sterk aan te bevelen is.

• xxxMaverick
Op dinsdag 16 april 2002 21:15 schreef wwillem het volgende:

[..]

Das een inkoppertje, de Logitech Z-540 natuurlijk :P, welke voor €79,- niet duur is, en volgens Toms-Hardeware sterk aan te bevelen is.
helaas, geen 5.1 set :) volgende die de uitdaging wel aan kan?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02

Jag

Op dinsdag 16 april 2002 18:49 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

Ten eerste: je komt nogal irritant over. Als je het er niet mee eens bent kan je dat wel anders brengen dan met zo'n flamerige reactie.

En ten tweede: Creative Labs is een bedrijf dat heel goed begrijpt wat mensen willen. Zij doorzien dat mensen koste wat het kost een 5.1 setje willen. En die bieden zij voor hele lage prijzen. Geluidskwaliteit is commercieel gezien niet zo interessant.
En dat zie je ook aan hun productlijn: bijna geen stereo sets. Zij bieden 5.1 sets aan voor bedragen waar je eigenlijk niet eens een stereo setje voor kan kopen. Maar om daar nou trots op te zijn.

• xxxMaverick
Op woensdag 17 april 2002 02:19 schreef Jag het volgende:

[..]

Ten eerste: je komt nogal irritant over. Als je het er niet mee eens bent kan je dat wel anders brengen dan met zo'n flamerige reactie.
krijgen we dat weer, het is ook nooit goed hier. Iedereen zegt altijd dat er goedkopere betere alternatieven zijn. En dat is dus gewoon niet zo! wat is daar nou flamerig aan? ik snap ook wel dat que geluidskwaliteit je soms beter een ander merk kan pakken maar GEEN 5.1

en dat is toch de vraag? dan komen ze aan het een 540 set, tja dat weet ik ook wel....maar dat is dus GEEN antwoord :)

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-08 19:55
Op woensdag 17 april 2002 11:19 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

krijgen we dat weer, het is ook nooit goed hier. Iedereen zegt altijd dat er goedkopere betere alternatieven zijn. En dat is dus gewoon niet zo! wat is daar nou flamerig aan? ik snap ook wel dat que geluidskwaliteit je soms beter een ander merk kan pakken maar GEEN 5.1

en dat is toch de vraag? dan komen ze aan het een 540 set, tja dat weet ik ook wel....maar dat is dus GEEN antwoord :)
Daar komen 'ze' mee aan omdat een 4.1 set die middelste speaker heel goed kan simuleren. Daarom kan je 5.1 en 4.1 (vaak) met elkaar vergelijken.

• xxxMaverick
Op woensdag 17 april 2002 11:24 schreef Cochrane het volgende:

[..]

Daar komen 'ze' mee aan omdat een 4.1 set die middelste speaker heel goed kan simuleren. Daarom kan je 5.1 en 4.1 (vaak) met elkaar vergelijken.
maar het blijft simuleren. En ik heb vaak de indruk dat veel mensen gewoon de anderen hier naschreeuwen , zo van ' oh creative was toch slecht, dan zet ik dat er ook ff neer'

en dat is gewoon overdreven

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-08 19:55
Hmja, da's wel zo. Ik ga denk ik een 5300 set kopen, omdat de Z-560 te duur is en de Z-540 foeilelijk.

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 17 april 2002 11:32 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

maar het blijft simuleren.
Ja, so ? Ik kies dan toch voor geluidskwaliteit, en dat lijkt mij logisch, je hoort bijna toch niet dat het gesimuleerd is.
En ik heb vaak de indruk dat veel mensen gewoon de anderen hier naschreeuwen , zo van ' oh creative was toch slecht, dan zet ik dat er ook ff neer'
Ja, zo kan ik ook beginnen dat iedereen 5.1 wil omdat het volgens veel mensen die elkaar nablaten beter is |:( Ik heb genoeg van die setjes gehoord en het houd gewoon niks in.
en dat is gewoon overdreven
Niet echt.

Ecodan warmtepomp

• xxxMaverick
Op woensdag 17 april 2002 11:54 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, so ? Ik kies dan toch voor geluidskwaliteit, en dat lijkt mij logisch, je hoort bijna toch niet dat het gesimuleerd is.
[..]

Ja, zo kan ik ook beginnen dat iedereen 5.1 wil omdat het volgens veel mensen die elkaar nablaten beter is |:( Ik heb genoeg van die setjes gehoord en het houd gewoon niks in.
[..]

Niet echt.
hier ga ik niet eens verder op in. Je gaat niet eens in op argumenten die ik geef.

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 17 april 2002 12:05 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

hier ga ik niet eens verder op in. Je gaat niet eens in op argumenten die ik geef.
Ik quote je argumenten, ga er op in en je zegt dat ik er niet op in ga ???? |:( Tsja, dan niet, jij zal het allemaal wel weten.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Dat verhaal over die zwakke bas vindt ik toch een beetje vreemd. Ten eerst ezijn er twee opties op de Audigy om de sub aan te sturen: verdelen van de bas over alle boxen, en alleen de bas naar de center. Voor dvd beslist de voorkeur van het laatste, maar dan gaat het niet strikt om de kwaliteit van het geluid maar om 'de belevenis' van het geluid.En dan nog komt er heel wat bas en midden en hoof uit het setje...
Voor muziek vanaf cd is de eerste optie zeker de beste. De kleine doosjes presteren boven verwachting, en dan vindt ik dat er voor 150 euro bepaald geen slechte prijs/prestatie geboden wordt. Tuurlijk kan je de boel overbelasten..

Verder is het probleem met de center speaker bij gewone muziek vanaf audio-cd op te lossen (zie forum)
Kortom, ik vind het een prima setje voor dat geld.

Nog nadelen ? Toch wel. Er zijn nogal wat setjes verkocht waarvan de boxen helemaal niks doen. Creative houdt met zijn faq geen rekening met een defect/slecht geproduceerde stekker van de volume control. Maar ik had er wel last van...:( Maar nu dit opgelost is moet ik toegeven dat er een tweede en derde nadeel is:
1) geen aparte hoofdtelefoon-ingang bij aansluiting van 5.1 setje (altijd stekkertje verwisselen).
2) het geluid lijdt onder het lawaai van de op hoge toeren draaiende cd-rom speler. Zonde ! Denk er dus aan bij het kopen of maken van een set: zoek een stille cdrom of dvd-rom uit !!

lock

• xxxMaverick
Op woensdag 17 april 2002 12:12 schreef JT het volgende:

[..]

Ik quote je argumenten, ga er op in en je zegt dat ik er niet op in ga ???? |:( Tsja, dan niet, jij zal het allemaal wel weten.
belangrijkste argument was: zijn er vergelijkbare 5.1 setjes die goedkoper zijn, en beter. Het antwoord is nee.

Vervolgens komt iedereen 'bla bla simuleren geluid bla bla beter'maar dat is gewoon de boel verdraaien. Zijn er betere 5.1 setjes op de markt tegen die prijs? nee
Is het dus een goede koop? ja voor mensen die een betaalbaar 5.1 setje willen

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 17 april 2002 14:11 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

belangrijkste argument was: zijn er vergelijkbare 5.1 setjes die goedkoper zijn, en beter. Het antwoord is nee.

Vervolgens komt iedereen 'bla bla simuleren geluid bla bla beter'maar dat is gewoon de boel verdraaien. Zijn er betere 5.1 setjes op de markt tegen die prijs? nee
Is het dus een goede koop? ja voor mensen die een betaalbaar 5.1 setje willen
Ik ga er zelfs op in waarom je beter 4.1 dan 5.1 kunt nemen waarom eigenlijk jou hele vraag irrelevant word. De enige reden waarom jou vraag relevant is is de 5.1 hype.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik zit zeker wel te twijfelen de Z-560 te nemen het is zo moeilijk. Ik ga een nieuwe speakerset kopen dan is het mooi meegenomen om gelijk een 5.1 te nemen
immer 4.1 is van een tijdje terug (ECHTER nooit echt volldig benut). Wat is nou wijsheid DTT3500/5700 nemen of Z-560? en waarom
DTT5300 vindt ik een scheel vergelijking prijsklasse is TOTAAL andere Z-560 is 2x duurder!!!
let's keep this posting alive!!!
iemand met Z-560 please post je ervaring....

• JT

JT

VETAK y0

Over 4.1 vs 5.1:
Als je achter de pc een film kijkt, dan maakt 4.1 niet zoveel uit. Omdat de front speakers al dicht op elkaar staan valt het gemis van een center niet echt op. Bijkomend voordeel is dat veel soortgelijke 4.1 setjes van xxx euro veel beter zijn dan 5.1 setjes van dezelfde prijs.

Dus nee, 4.1 of 5.1 maakt niet zoveel uit achter de pc, kies dan dus voor kwaliteit en neem een 4.1, zoals de Logitech Z560.

Daarbuiten durf ik er 1000 euro op te zetten dat de Logitech 2x zo goed is als de 5700.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Aha je hebt opzich wel gelijk
echt jammer dat er Digitaal ontbreekt ik wil ook me TV(cq my Xbox aan hangen) is er toch een mogelijkheid om dit te bereiken? (misschien via geluidskaart?)
Het is ook misschien handig om te wachten met kopen in Amerika kost die al $126 (hier zo'n 230€=ca $210)
zal wel niet lang duren voordat die hier ZEKER onder de 200€ gaat kosten

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou zijn we twee keer dezelfde discussie aan het voeren:
[topic=502725/1/999]

hier gaat het ook al over de 560 en 4.1 Vs 5.1...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.